Ik snap er niks meer van

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Elsa86, 28 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Ik weet niet of ik het in het goede forum plaats, maar dan wordt het wel verplaatst.

Ik ben een hele poos geleden gestopt met de minipil. Ik slikte deze omdat ik van de microgynon30 niet de leukste persoon werd.
    Maar ook van deze werd ik bloedchagerijnig, vandaar gestopt.

Ik heb ovulatietesten gebruikt om mijn eisprong een beetje te kunnen bepalen. En mijn libido is behoorlijk laag, dus zovaak hebben we geen seks.

Ik heb niet elke dag ovulatietesten gedaan, maar er was steeds nauwelijks een streepje te zien. En toen was er vorige week zaterdag ineens bruin verlies en zondag leek het of ik toch mijn menstruatie ging krijgen. Die dag had ik normaal bloedverlies, maar dat was 1 dag en daarna was het heel weinig. Eergisteren weer een ovulatietest gedaan en streepje was bijna niet te zien.

Ik weet dat alleen een zwangerschapstest een zwangerschap kan uitsluiten en die ga ik ook zeker doen, maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met het stoppen van de minipil en dat het dan vrij lang duurde voor je ongesteld werd.

Laat ik voorop stellen dat een 5e zeker wel gewenst zou zijn. Die twijfel is er bij mij al heel lang. Mijn man zegt geen 5e te willen, maar heel voorzichtig is hij nou ook weer niet. :rolleyes:

2. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ik ken jou nog van een vorig forumgroepje in 2017 toen we samen zwanger waren :D leuk om je hier weer eens te zien. En leuk om te zien dat je inmiddels al 4 dochters hebt! :D
    Wanneer je stopt met de pil kan je cyclus helemaal overhoop liggen, kan best een aantal maanden duren voordat je lijf het weer goed oppakt. Dus de dingen die je beschrijft zijn niet gek. :)

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Goed om te weten. Ik ben wel vaker gestopt met de pil en heb dit nog nooit meegemaakt. Maardit is de 1e keer dat ik de minipil heb gebruikt.

Jouw naam komt mij ook wel bekend voor. Jij zwanger van de 2e?:)

4. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Ja eindelijk van de 2e :)
    Je lijf reageert anders op elke pil. Ik heb er 4 geprobeerd in m’n leven, de eerste 3 kreeg ik alledrie dezelfde vergelijkbare klachten van en voor de 4e bleek ik allergisch :|

Deel Deze Pagina