Opvolgmelk nr 3, wel of niet?

Discussion in 'Voeding' started by Ytest, Feb 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Overstappen van opvolgmelk 2 naar 3, of naar gewone melk?

1. Overstappen op opvolgmelk 3

2. Overstappen op gewone melk

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Gisteren kreeg ik als tip om na opvolgmelk nummer 2 niet over te stappen op nummer 3, maar gelijk op gewone melk, omdat de fabrikant opvolgmelk nummer 3 bewust zoeter maakt, zodat kinderen alleen nog maar die melk willen, en nooit meer over willen op gewone melk.

Mijn meisje is nu ruim 9 maanden, dus zou spoedig overstappen op nummer 3. Aan de ene kant lijkt het me slim om over te stappen op gewone melk, aan de andere kant twijfel ik, omdat zij nog 3 flessen melk (soms met pap) op een dag drinkt. Zit daar niet veel meer in aan voedingsstoffen dan aan 3 flessen gewone melk?

Iedere dag brood tussen de middag werkt (nog) niet, dit doen we af en toe. Sochtends en savonds sowieso een fles.

Graag hoor ik jullie ervaringen en tips over hoe dit het beste aan te pakken :)

2. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij zijn iets langer doorgegaan met opvolgmelk 2 en overgestapt op gewone melk bij de boterham toen brood eten goed ging. Denk dat we met een maand of 11 op gewone melk overwaren en grotendeels van de flessen af. (Volgens mij heeft zoon nog wel lange tijd een late avondfles gehad en daar gebruikten we opvolgmelm 2 voor.)

Had idd ook iets gehoord over het zoetere van opvolgmelk 3 maar weet noet of dit waar is. Wellicht dat iemand anders dat weet?

3. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Vanaf 12 maanden mogen ze gewone melk, dus ik zou tot die leeftijd doorgaan met gewoon nummer 2 en dan overstappen.

4. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    En ontbijt? Ook brood met melk?

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Dit. Nr 3 is echt commerciele onzin.

6. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier vanaf 11 maanden gewone melk als ik het nodig had bij de middelste en jongste die bv kregen en gewoon in de fles bij de oudste.

7. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,127
    1,827
    113
    Hier ook zo lang door gaan en bij 11 maand geloof ik langzaam overgestapt op normale en lekker dat ze dat vind..

8. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Thnx dames, ik ga m'n pakken 3 te koop of te ruil zetten!

Maar uiteindelijk dus sochtends brood met echte melk, dan fruit tussendoor, tussen de middag brood met echte melk, dan tussendoor nog fruit of diksapje of iets, en dan groente met aardappel of rijst etc, en dan savonds nog een fles pap met opvolg 2? ;)

9. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Wij hadden een van beide maaltijden pap, omdat ze dat heerlijk vinden. Maar je zou naar twee broodmaaltijden met melk toe kunnen proberen te werken ja, of dus pap, cornflakes-achtig iets net wat jullie handig en lekker vinden ;)

Hier is het met de bv weer anders. Paar slokken aan de borst vroeg in de ochtend, erna brood met water, tussendoortje, pap met soms een slok bv er achteraan, slapen, fruit met water, avondeten en toetje van yoghurt, in de avond nog een keer aan de borst.

10. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ja, maar nu nog niet hoor, 9 maanden is nog te vroeg voor gewone koemelk. Het bevat teveel eiwitten en te weinig goede voedingsstoffen voor een baby van 9 maanden.;

11. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Precies, eerst even lekker door met 2! Misschien zo:

Sochtends pap (in het begin nog uit fles)
    Tussendoor fruit
    Smiddags boterhammetje met diksap
    Tussendoor diksapje en over een maandje Nijntje koekje of iets
    Savonds groente met aardappelen, rijst of pasta
    En savonds nog een papje, vloeibaarder met fles.

Is dat iets?

12. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Maar je hebt dus al pakken nr3 in huis??
    Dan kun je die natuurlijk wel gewoon gebruiken als je ze toch al hebt gekocht. Heb je ze nog niet gekocht dan zou ik gewoon met nr2 door gaan en tussen 11 en 12 maanden als het laatste pak op is gewoon overstappen op gewone melk.

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,944
    113
    Female
    Je mag wel al een bakje yoghurt geven, of een beetje karnemelk:)
    De "gewone"melk komt later inderdaad.

14. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Wij zijn overgestapt naar nr. 3, ze drinkt nu nog 2 flessen en smiddags karnemelk.

15. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Opvolgmelk is echt pure onzin.
    Zou dan gewoon tot de 11 aan 12 maanden de opvolgmelk nummer 2 blijven geven.
    Hier heeft onze dochter nog nooit opvolgmelk gehad.
    Ze heeft gewoon tot op de leeftijd van 10 maanden op nummer 1 gestaan, omdat ze op onverklaarbare wijze niet tegen nummer 2 kon. Vanaf 9 maanden af en toe een slokje gewone melk gegeven, en vanaf 10 maanden echt helemaal de gewone melk.

16. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Yoghurt! Dat ik daar zelf niet op kwam! ;):)

17. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Ja ik had al 6 pakken in huis, maar heb ze al te koop of te ruil tegen nummer 2 gezet. :) wil nie dat ze went aan de zoete en straks niets anders meer lust.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Tot 12 maanden Nutrilon 2 gegeven

19. Username

Username Niet meer actief

Hier wel no 3 gekocht. Wist niet dat die zoeter was. Dochter is sowieso een slechte drinker en ik merk geen verschil. Ze drinkt niet meer dan voorheen.
    Ik wil binnenkort (over een maandje) toch eens kijken of ze gewone melk lekkerder vindt. Maar bied ik dat gewoon aan net als de flessen die ze nu nog krijgt? En in dezelfde hoeveelheden?

20. LadyT

LadyT Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    1,042
    1
    38
    Hier vanaf 11,5 maanden gewone melk gegeven en overgang ging redelijk...tenminste 'warm', koud is nog (Steeds..;)) een stap te ver.. :D

Hier wel nr.3 gegeven, wist ook niet dat dit (misschien?) zoeter zou zijn..

Ik zou in jou geval gewoon op 2 blijven zitten tot je kindje bijna 1 jaar is.

Share This Page