Ik weet nu niet meer wat waar is?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Jade86, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jade86

Jade86 Bekend lid

Ik heb een vraagje. Ik ben op 20 Januari begonnen met tempen. Ik weet nu daar beter op de eerste dag van mijn cyclus mee had moeten beginnen, maargoed..... Doe dit voor het eerst.
    Op 24 januari heb ik mijn spiraal laten verwijderen door de gyn. Rond die dag had ik eigenlijk mijn ei moeten hebben dacht ik, maar tijdens de echo kon de gyn zien dat ik toen nog voor mijn eisprong zat, voor ons een teken om aan t klussen te slaan. Op 27 jan. steeg mijn temp en die nacht dacht ik mijn ei te voelen. Sinds dien heb ik iedere dag last van mijn onderrug en kramp in mijn onderbuik.
    Toch zegt FF dat ik op 23 jan. mijn ei heb gehad, maar op 24 januari had ik volgens de gyn nog geen ei gehad.
    Ik temperatuur elke ochtend stipt om 7:00uur. Mijn temperatuur is nu ondertussen al 10 dagen rond de 37 of hoger. Zijn er temp experts die mijn iets kunnen vertellen over mijn temp kaart? Of is het nog veel te vroeg en moet ik gewoon geduldig zijn? Moeilijk hoor, geduld hebben als je heel graag zwanger wilt worden. Alvast bedankt!

2. fioontje80

fioontje80 Niet meer actief

Misschien een domme vraag, maar heb je zolang je een spiraaltje hebt, wel een normale cyclus met een eisprong? Want als je de pil slikt, vind er geen eisprong plaats.

3. Jade86

Jade86 Bekend lid

Ja, bij een koperspiraal is er wel eke maand een eisprong inderdaad. En mijn cyclus was bij mijn spiraal ook altijd regelmatig.
    Overigens vind ik het helemaal geen domme vraag hoor Fioontje.
    Maar vind het allemaal gewoon heel spannend en weet nu niet goed waar ik op kan vertrouwen, FF of gynaecoloog?
    Wist niet dat wachten zoveel energie kon kosten, hahaha

4. fioontje80

Ja, verschrikkelijk he dat wachten.. Maar ik zou eerder op je gynaecoloog vertrouwen dan op FF. Ik neem aan dat zij of hij dat niet zomaar zegt als het niet zeker zou zijn. Succes met wachten en hou me op de hoogte! Wanneer is je nod?

5. Jade86

Jade86 Bekend lid

NOD zou op 9 februari moeten zijn. Mijn temp lijkt hoog te blijven, ben benieuwd morgenvroeg, en de pijntjes in mijn rug en onderbuik houden ook nog steeds aan. Dus ik heb hoop. En jij? Wanneer is jouw NOD? Die spanning is zo rot dat ik tegen beter weten in vandaag een zw test heb gedaan. Stom natuurlijk, want die kan nog helemaal niet positief zijn. Maarja, ik&geduldig zijn werkt nu niet zo geloof ik hahaha.

6. fioontje80

Het is lastig als je zo graag wilt om dan te wachten.. ik ken het.. mijn nod zal 20 feb. zijn, tenminste als ik af ga op de cycluslengte van de vorige keer. Moet nog wel een poosje wachten. Ik probeer er niet zoveel mee bezig te zijn en m'n vriend en ik hebben nu ook besloten om pas echt na m'n nod te testen en niet eerder zoals de vorige keren. We zullen zien haha, tegen die tijd kan ik er wel heel anders over denken

7. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Het is idd lastig omdat je niet weet wat je basale lichaamstemperatuur is en dus geen goede vergelijking hebt tussen de temp voor je ei en erna. ;)
    Hoe meet je? Want daar kan het ook aan liggen. Rectaal of vaginaal is het meest betrouwbaar. Oorthermometer, oksel of oraal kan een verkeerd beeld geven.
    Ik vrees dat je verder zal moeten wachten. De volgende temp cyclus zal een meer accuraat beeld geven. Voor nu zou ik de gyn geloven ;)
    Succes op het wachtbankje!

8. Jade86

Jade86 Bekend lid

@ Zoe: Ik meet rectaal omdat ik weet dat dat betrouwbaar is. Volgende maand heb ik een beter beeld van mijn basale temp.
    Bedankt voor jullie reacties Fioontje en Zoe.

Deel Deze Pagina