Een paar vragen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by MamaMiaatje, Jan 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    Beste verloskundigen,

Volgende week heb ik een afspraak bij de tandarts staan.
    Als alles goed gaat ben ik dan 6 weken zwanger.
    Ik vraag mezelf af, wat mag wel en wat mag niet?
    Waarschijnlijk willen ze röntgenfoto's maken van m'n gebit, dat is namelijk om de twee jaar standaard voor controle, maar ik heb begrepen dat je dit beter niet kunt doen als je zwanger bent, dus dat doe ik ook zeker niet of het nou wel of niet kwaad kan.

Even voor de duidelijkheid, wat mag wel en wat mag niet tijdens de zwangerschap bij de tandarts?
    -Röntgenfoto's wel/niet?
    -Tandsteen weg laten halen wel/niet?
    -Verdoving wel/niet?
    -Gaatjes laten vullen wel/niet?
    -Etsen/reinigen wel/niet?

Of kan ik de afspraak maar beter afzeggen of verplaatsen? Ik wil namelijk geen enkel risico lopen op een miskraam, want heb eerder een miskraam gehad. Ik kan de afspraak alleen moeilijk nog afzeggen, want ze zijn pas volgende week maandag weer open (wegens vakantie) en ik heb de dag erna de afspraak, dus 24 uur van tevoren is wel erg kort denk ik, maar als het beter is, dan doe ik het natuurlijk. Alles voor ons kindje!

Alvast hartelijk dank voor uw antwoord!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Op al deze vragen is al eerder antwoord gegeven.
    Al het bovenstaande mag in de zwangerschap. MAAR zeg er wel bij dat je zwanger bent. Sommige tandartsen maken geen foto's als je zwanger bent, terwijl het wel kan, je krijgt dan een schort voor. Andere kiezen ervoor om te wachten tot volgend jaar, een jaar geen foto is ook geen probleem namelijk.
    Verdoving is plaatselijk en kan geen kwaad.
    Goede controles van je gebit en goede reiniging zijn heel belangrijk in de zwangerschap, dus ik zou zeker gaan!

Mirjam

Share This Page