Al 1,5 jr geen pil meer, vanaf juni bezig maar nog steeds niet zwanger, wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Avastar, 20 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Avastar

Avastar Actief lid

25 sep 2012
    245
    9
    18
    Hoi allemaal,
    Ik moet even van me af kletsen. Ben de laatste dagen alleen maar huilerig en een beetje down.

Ik slik al anderhalf jaar geen pil mee, dit is bewust, om op het moment dat wij samen aan kindjes toe waren niet te lang meer hoefde te 'ontpillen'
    Het is misschien naïef maar ik had dus gehoopt en ook een klein beetje gedacht dat ik dan vrij snel zwanger zou zijn...
    Nu zitten wij in ronde 5 en nog steeds niet zwanger, ik snap het niet zo goed, mijn cyclus ligt tussen de 28 en 30 dagen. Wel heb ik de hele maand door een beetje buikpijn, altijd al maar ik weet niet zo goed of dat van mijn darmen of mijn baarmoeder is... Mijn eisprong kan ik daardoor dus denk ik niet voelen omdat ik de hele cyclus door een zeurend gevoel heb.
    Ik ben sinds deze maand aan het tempen maar daar kan ik helemaal geen wijs uit worden, op dag 12 is mij temp beduidend lager (36.0) en de rest varieert de hele cyclus door tussen de 36,2 en de 37,1.

Ik begin me af te vragen waarom het de vorige keren niet is gelukt en wat het nu maakt dat het de volgende keer wel zou lukken...
    Ik merk dat ik er zo mee bezig ben, ben onrustig, gestressed en bezorgd.

Je zou toch zeggen dat ik lang genoeg geen pil meer slik, maar toch lukt het niet:(

Zijn er meiden die dit herkennen? Ook al langer geen pil meer slikten toen ze begonnen met bewust 'klussen' ?

Ik zit nu 1 dag voor m'n nod en net negatief getest, ik voel me ook niet zwanger ( geen idee hoe dat zou voelen maar iets in me zegt dat ik niet zwanger ben) ben zo teleurgesteld en verdrietig, zit te twijfelen of ik al naar de huisarts moet gaan.
    Zijn er meiden die dit herkennen?

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Tja zou willen dat ik je gerust kon stellen maar het is een kwestie van geduld.
    De huisarts zal je niet helpen aangezien je cyclussen netjes zijn en jullie pas 5 maanden echt bezig zijn.
    Het lang genoeg geen pil meer slikken is geen garantie dat je dan ook daadwerkelijk snel zwanger bent.
    Normaal duurt het gemiddeld zon 12 maanden voor je zwanger bent. Ik weet dat dat lang klinkt, maar probeer niet te erg te stressen.
    Pas wanneer je echt een jaar zonder enige vorm van anticonceptie nog niet zwanger bent (dus ook geen andere dingen dan de pil) kun je richting huisarts gaan.
    Zolang je eigen cyclus prima is (en zo ziet hij er wel uit.. probeer je dan niet al te druk te maken.

Ik hoop en duim voor je dat het snel mag lukken voor jullie, want geloof me... naar d ehuisarts gaan en de hele medische malle molen die daar dan aan vast zit, die wens ik niemand toe.

3. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik was voor mijn zwangerschap uberhautp niet aan de pil. Ik heb het door de jaren heen drie keer geprobeerd, maar ik kan niet tegen de hormonen. Toen wij begonnen met proberen om zwanger te worden, hoefde ik dus niet te ontpillen. Toch heeft het bij ons een jaar geduurd voor ik zwanger was.

Er staat inderdaad gemiddeld een jaar voor. Gezien het aantal vrouwen dat al in de eerste rondes zwanger wordt, kan het dus regelmatig een stuk langer duren dan een jaar, zonder dat daar sprake is van een reden waarom het niet lukt, of verminderde vruchtbaarheid.

Dit is ook de reden waarom je ha je waarschijnlijk niet zal helpen. Sommige huisartsen helpen wel eerder, maar zo lang er - behalve het uitblijven van een zwangerschap - geen reden voor is, vind ik dat eerlijk gezegd niet correct. Want daardoor moeten mensen waarbij wél werkelijk sprake is van verminderde vruchtbaarheid, of die al veel langer bezig zijn langer wachten voor ze aan de beurt zijn.

Dat neemt niet weg dat het nu voor jou verdrietig is dat het nog niet gelukt is. Ik heb me in dat jaar ook regelmatig afgevraagd waarom het nou nog niet raak was. Ik kon ook best even een dagje overstuur zijn als mijn ongesteldheid weer doorbrak. Je verlangt zó naar een kindje en wil het liefst gisteren al zwanger zijn! Maar Flippo heeft gelijk: je cyclus is regelmatig en je bent pas 5 rondes bezig, dus ik zou er niet van uit gaan dat er iets mis is.

4. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Nog steeds niet .......... Je bent pas 4 maanden bezig hoor, het kan wel een jaar duren. Ook een arts gaat je pas door verwijzen als je langer dan een jaar bezig bent.

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    "Tot je 30ste jaar is de gemiddelde kans om zwanger te raken 15% per maand. Je hebt 30% om binnen drie maanden in verwachting te zijn, 70 % kans binnen een half jaar en ruim 80% na een jaar. Na twee jaar is 90 procent zwanger."

Op zich is het dus niet vreemd dat je 'nog' niet zwanger bent. Meestal wordt je door een huisarts ook pas doorgestuurd als je na 1 jaar nog niet zwanger bent.

Dat iemand moet ontpillen geeft geen kleinere kans om zwanger te raken. Met ontpillen wordt eigenlijk bedoeld dat je lichaam het zelf weer moet oppakken. Bij de ene is dat direct na het stoppen met de pil, maar bij de andere kan het wel maanden (of langer duren. Zodra je lichaam een eigen cyclus heeft zou je zwanger kunnen raken, maar per ronde is die kans dus 5% tot 15% afhankelijk van o.a. je leeftijd.

Ik kan me wel voorstellen dat je onrustig/bezorgd bent, want je hebt toch elke maand weer hoop en dan is het toch niet zo. Misschien een idee om ovulatietesten te gaan gebruiken om zo een inzicht te krijgen wanneer je eisprong ongeveer is? Vanaf 2 dagen voor je eisprong t/m de dag na je eisprong heb je de meeste kans op een zwangerschap, misschien doen jullie het wel op het verkeerde moment?

Succes.

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Waarom denkt iedereen na het stoppen van de pil of als ze voor het "echt" gaan dat het allemaal maar in èèn wip gebeurt!
    Er zijn hier vrouwen die er wel jaren over doen.
    En natuurlijk hopen we allemaal dat we snel zwanger zijn maar dit gebeurt niet 1 2 3.

Dus kijk niet raar op als je vervelende reacties op je topic krijgt want je hoeft je echt geen zorgen te maken meid.
    Het heeft tijd nodig.
    Je bent al begonnen met temperaturen en je kunt eventueel ovulatietesten bestellen.
    Ik heb ze gebruikt van zwanger&kids.nl
    Die zijn goed en zeer goedkoop.

Succes!!

7. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Ik ben bang dat ik nu als een zuur en verbitterd wijf overkom en geloof me, ik herken je wens en dat het lang lijkt te duren echt wel, maar serieus.. je bent "pas" 5 maanden bezig.

Wat ik wel herken is dat je je afvraagt wat je deze maand anders moet doen om het wel te laten lukken.
    Kop op meid, geef het nog even tijd. Het komt vast goed en de kans is het grootst dat jullie wel tot de 90% behoren bij wie het spontaan lukt binnen 2 jaar.

Succes!

8. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    5 maanden kop op dat is toch nog helemaal niks, als je een jaar bezig bent dan mag je je voorzichtig zorgen gaan maken, maar nu is dat nog veel te vroeg, gun jezelf de tijd en probeer een beetje positief te blijven, zelfs ik doe dat nog na 2 jaar proberen. Ik zal voor je duimen dat het snel raak is, maar houdt er ook rekening mee dat het nog wel even kan duren, bij mijn dochter duurde het 9 maanden, nu teken ik daarvoor !

9. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    helemaal mee eens!!!!![QUOTE=melanie1986;13766019]Waarom denkt iedereen na het stoppen van de pil of als ze voor het "echt" gaan dat het allemaal maar in èèn wip gebeurt!
    Er zijn hier vrouwen die er wel jaren over doen.
    En natuurlijk hopen we allemaal dat we snel zwanger zijn maar dit gebeurt niet 1 2 3.

AMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!

Succes!![/QUOTE]

10. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    Vind de reacties nogal fel..

Ze krijgt gewoon een beetje de zenuwen.. Hoort er allemaal bij.. Vanaf het moment dat je besluit er voor te gaan ben je er mee bezig.. Probeer hoe moeilijk ook er niet te veel mee bezig te zijn.. Zoals je ziet zijn er meiden die al veel langer bezig zijn..

Succes!

11. Avastar

Avastar Actief lid

25 sep 2012
    245
    9
    18
    Hoi Allemaal,
    Toch ben ik blij dat ik mijn verhaal heb gepost, en met jullie reacties daarop! Het zet me weer met beide benen op de grond, vind de reacties niet te fel maar reëel en dat is misschien net wat ik even nodig had... Tnx daarvoor! Heb me vandaag ingeschreven bij de sportschool om wel lekker mijn eigen ding te blijven doen en er niet te veel mee bezig te zijn, kan ik dat ook positief tegemoet gaan;) zit al een tijdje te twijfelen om te gaan solliciteren omdat mijn baan niet echt bevalt, dit heb ik nog niet gedaan want stel dat het toch raak is, begin je zwanger aan je nieuwe baan... Na jullie reacties ben ik daar toch wat anders over gaan denken, misschien moet ik toch echt wat meer naar mijn gevoel gaan luisteren en mocht het toch raak zijn in de tijd dat ik aan het solliciteren ben, dan komt het ook allemaal wel goed, daar geloof ik wel in! Tnx!

12. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Graag gedaan!! Soms heb je gewoon even een schop onder je kont nodig om met beide benen op de grond te staan. En het zegt niet dat je niet verdrietig mag zijn als het weer niet raak is, natuurlijk is dat niet leuk en voel je die angst op komen, alleen besef dan dat deze angst niet reeel is. Goed dat je weer lekker dingen voor jezelf gaat doen, geloof me dat je zal merken dat zwanger worden niet meer 24 uur per dag in je hoofd zit ( maar 23 uur ) hahahaha grapje hoor.

Succes met alles!!!

Liefs flower

13. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Wow knap dat je er zo mee omgaat!
    Mijn reactie was ook echt niet lullig bedoeld maar ik heb soms last van mijn eigen ongeduld en zit in een dipje op het moment ;)
    Maar met die positieve instelling van jou gaat het zeker goedkomen. En voor de rest kun je altijd spuien op het forum, daar is het uiteindelijk voor!

14. Flippo123

Graag gedaan meis :)
    Weet dat iedereen het je gunt en zich je twijfels en angsten ook echt wel voor kunnen stellen (althans ik wel).
    Je hebt een positieve instelling goed :)
    Dit forum is juist zon fijne plek waar je je verhaal, vragen en angsten kwijt kunt.
    De weg naar een zwangerschap kan o zo leuk zijn maar het brengt ook daadwerkelijk een hoop onzekerheden met zich mee.

Toen ik zelf 5 maanden bezig was had ik het zelfde gevoel, bij ons bleek er daadwerkelijk het een en ander aan de hand te zijn maar gelukkig is dat voor de meeste stellen niet het geval.

Ik duim voor je en hoop dat je ergens in de komende maanden hier op het forum het van de daken mag schreeuwen :)

15. Lindsey89

Lindsey89 Bekend lid

30 sep 2012
    559
    101
    43

16. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

Wat goed van je meid!
    Het is heel moeilijk om je gedachten op andere dingen te zetten als je iets heel graag wilt!
    Succes met zwanger raken en het vinden van een leuke nieuwe baan!:D

17. Flippo123

@Lindsey: Klinkt misschien raar... maar je groeit er ook een soort van in, maar eerlijk is eerlijk, momenteel heb ik echt even mijn diepste punt berijkt nu ik aan het wachten ben tot mijn miskraam op gang komt. Maar goed dat is voor iedereen zwaar denk ik dan wie zoiets mee moet maken.

18. Avastar

Avastar Actief lid

25 sep 2012
    245
    9
    18
    Wat zijn jullie allemaal sterk! Wel fijn om je gevoelens te kunnen delen, en te weten dat dit herkent wordt!! Ik ben lekker aan het sporten geslagen en ga op zoek naar een nieuwe baan... Probeer het even van me af te zetten en weer wat rust te vinden. Ik heb een eetstoornis gehad en merk dat ik ook daarin weer erg mezelf tegen kom nu met deze spannende periodes en al die onzekerheid...

Lieve meiden, ik hoop dat jullie je geluk gauw zullen vinden en heel veel succes met alles!

Deel Deze Pagina