Hoi meiden, Ik ben sinds sept 2006 gestopt met de pil en sinds oktober 2006 bezig voor het echie. Tot nu toe is mijn cyclus zo verlopen: 32-34-28-38-37-? Toen ik net gestopt was heb ik een bloedonderzoek gehad en is er gekeken naar bijvoorbeeld LH-waarde of ik wel een eisprong heb. Dit was toen allemaal goed. Aangezien mijn cyclus nogal wisselt ben ik gaan temperaturen sinds deze maand. Ik zit nu op dag 35 maar nog geen temp verhoging te zien. Laagst gemeten is 36,1 (vandaag nog) en hoogst gemeten is 36,7 op dag 18, daarna kelderde hij gelijk weer naar beneden. Ik zit continue tussen de 36,1 en 36,4 graden met af en toe eens een piek omhoog. Ik word er dus niet wijzer van. Mijn vragen: Kan je een eisprong hebben zonder dat je een verhoging ziet? Kan je ongesteld worden met alle kwaaltjes daarbij, zonder dat je een eisprong heb gehad? Misschien heb ik geen goede thermometer?
ik heb precies hetzelfde. 35-37-42 dagen, zit nu op dag 44 en nog geen ongi en ook geen positieve test. Wordt er gek van. Ook deze cyclus voor het eerst temp opgenomen. Zweef tussel de 36.1 en 36.4, verder gebeurt er niets .Wel "vruchtbaar slijm" gehad en mn bmm voelt potdicht nu. Huisarts zei dat´geen eisprong maar weinig voorkomt. Zal je zien dat ik net die onelukkige weer ben!
Balen he? Zo rottig dat je er geen controle over hebt en niet weet wat er precies in je lichaam gebeurt. Ik ben wel blij dat ik dus niet de enige ben met zo'n temperatuurverloop. Ik hoop nu gauw ongesteld te worden (vandaag namelijk neg. getest) zodat ik weer overnieuw kan beginnen. Ze zeggen namelijk dat je min. 3 cyclussen getempt moet hebben voordat je er iets over kan zeggen. Ik hoop dat ik dan mijn eisprong wel kan ontdekken. En anders ga ik maar naar de HA want dan heeft een jaar proberen weinig zin zonder eisprong. Succes!
Hey, Ik ben begin deze maand aan het tempen. Nu was mijn temperatuur op de voorlaatste dag van mijn menstruatie 37°C. Ik heb voor de rest ook een temperatuur tussen 36,5-36,9 Zou ik mijn eisprong gehad hebben tijdens mijn menstruatie? Ik snap het ook niet echt. Volgens mijn banner moet ik mijn eisprong pas binnen 3 dagen hebben en ik weet niet of ik kan geloven dat mijn eisprong komt. We zullen wel zien. Verder wens ik je nog veel succes met het temperaturen en hopelijk komt je ei er snel aan. Groetjes.
Ik ken het ook. Ik ben nu ook voor het eerste aan het tempen, en zit ook tussen de 36,1 en 36,4. Ik weet nu ook niet of ik een eisprong heb gehad. Erg lastig zo`n vrouwen lichaam!
Nou, mijn eisprong is (als het goed is) op 9 april geweest want sinds 10 april zit mijn temp 0,3 hoger. Ik zit nu dus alweer op mijn 43e cyclus dag en zou dus op dag 49 ongi moeten worden. Echt een irritant lange cyclus dus. Mijn langste tot nu toe was 38 dus ik baal er wel van. Maar ik ben wel blij met mijn tempstijging want nu weet ik in ieder geval wel dat ik vruchtbaar ben. Pamela, ik denk dat die piek van jou gewoon toeval was en dat jij over een paar dagen ook een stijging kan verwachten. Tijdens mijn vorige menstruatie heb ik ook een piek gehad. Een eisprong tijdens je menstruatie kan volgens mij echt niet. Succes iedereen. Gr. Sweetness
Dat dacht ik ook, maar het is wel raar. Deze morgend was mijn temp 36,5 en volgens mijn banner moet ik overmorgen een eisprong hebben. Met hoeveel graden stijgt dan uw temperatuur? Is dat dan met een 1 graad of 1,5 graden?
Nee, mijn temp is normaal tussen de 36,0 en de 36,3. Op dag 36 van mijn cyclus was hij 36,5, op dag 11 36,6. Ik zit nu nog steeds rond de 36,5. Dit houdt aan tot de menstruatie en dan wordt hij weer laag. Als je het bijhoudt in een grafiek zie je precies wat het eerste deel van je cyclus is (het gedeeltje voor de eisprong) en het tweede deel (gedeelte na de eisprong). Deze temperatuurcurve is via internet te downloaden: http://www.freya.nl/web_medisch/btc.php Je temp stijgt dus met 0,2 a 0,3 graden en blijft aanhouden tot de menstruatie.
Ik zou graag die grafiek willen printen maar het lukt niet. Ik heb een onregelmatige cyclus en mijn temperatuur gaat alle kanten op. Mijn temp schommelt tussen de 36.2 en 36.8. Gisteren was hij 36.2 en vanmorgen 36.7. Ik wordt van het temperaturen dus ook niets wijzer!
Dit had ik in het begin ook! Dacht dat ik geen eisprong had. Dit maakte me bang en onzeker! Kijk maar in mijn album staat bij de 1e getempte cyclus, geen ei te bekennen en weer ongi geworden na 27 dagen! Bij de 2e ronde dacht ik wel een laat ei te hebben, maar werd ik na een paar dagen al weer ongi. Dus geen kans op een eventuele innesteling.... Kan zijn dat je hele cyclus nog een beetje in de war is, had ik namelijk. Het komt vast goed, kijk maar naar mijn banner!
Je kunt de grafiek het beste selecteren en dan kopiëren. Vervolgens Word openen en hem daar weer plakken. Als je dan bij pagina-instelling de pagina liggend maakt kun je hem zo uitprinten. Ik hoop dat het lukt.
Hee, dit is de eerste keer dat ik een grafiek zie waar een zwangerschap uit kwam (er zullen er vast veel meer op staan maar ik had de knop album nog niet ontdekt). Leuk om te zien zeg. Ik zit ook op fertilityfriend.com met mijn tempcyclus sinds vorige week. Eerst even lastig in het Engels maar inmiddels snap ik het en ik vind het ideaal.
Mijn temperatuur is nu 2 dagen lang hetzelfde nl 36,9. Ik ben nog niet hoger geraakt. Zou ik mogen hopen op een wonder? De HA heeft gezegd dat hij een piek verwachtte, maar die is er dus niet, volgens hem zou ik geen eisprong gehad hebben. Ik kan eventjes niet meer volgen en zie volgende maand wel. Groetjes
Hallo allemaal, Gelukkig, meerdere mensen die niks uit hun temp lijstje kunnen halen. Ik ben in januari gestopt met de pil en heb sindsdien een cyclus van bijna 9 weken gehad en daarna een cyclus van 26 dagen. Nu zit ik al weer op dag 26 van mijn 3e cyclus en ik heb nog geen verhoging gehad. Dat heb ik vanaf januari nog nooit gehad. Als ik bij de menstruatie zo'n 14 dagen terugkeekzag ik ook niks raars in mijn lijstje. Mijn temp. schommelt altijd rond de 36,0 graden, ik heb een paar keer 35,4 gehad maar dat hield dan maar 1 of 2 dagen aan. Ik heb ook al een andere thermometer gekocht maar die geeft hetzelfde aan. Ik heb mijn huisarts gebeld en die zei dat veranderingen minimaal zijn, dat het echt afhanelijk is van de tijd waarop je meet en de omgevingsfactoren. Ik doe dat altijd heel constant en het zit me daarom ook niet lekker. Zijn er meer mensen die deze ervaringen hebben. Ik ben nog niet heel erg lang gestopt met de pil en snap dat mijn lichaam moet wennen, maar ik vraag me toch af of je altijd temp. verhoging moet hebben. Verder ben ik benieuwd of er bij jullie al iets gewijzigd is.
Dan heb je vast nog niet bij het topic temperatuurkaartjes zwangeren gekeken. Staat hierboven bij de tempkaartjes.
Hoi Leentje, Voor zover ik weet is het bij alle vrouwen zo dat ze een temp. verhoging moeten kunnen waarnemen mits je het constant doet. Ik denk dat je toch even langs de HA moet die aan de hand van een bloedtest je hormoonwaardes kan meten om te kijken of er wel een eisprong plaats vindt. Uiteindelijk duurde mijn laatste cyclus 60 dagen. Ik zag een duidelijke temp- verhoging op dag 48, mijn temp steeg met 0,3 en bleef toen 12 dagen lang hoog. Daarna werd ik ongesteld en nu is mijn temp weer 0,2 a 0,3 lager. Inmiddels zit ik op dag 12 in mijn nieuwe cyclus en hou ik vanaf deze cyclus ook het cervixslijm goed in de gaten in de hoop dat ik daar wat wijzer van wordt. Wat een gedoe allemaal he? Helaas gaat het niet altijd makkelijk en vanzelf, daar ben ik helaas ook een voorbeeld van. Succes! Gr. Sweetness
Hallo, Even een update. Ik had vanaf dag 28 al 3 dagen een verhoging en toen... werd ik ongesteld. Ik heb nu maar besloten de thermometers het raam uit te gooien. Ik ben er nu al vanaf januari mee bezig en heb na een lange cyclus al wel 2 cylcussen van rond de 30 dagen gehad, maar nooit een duidelijk temp. verhoging. Als je toch geen eisprong hebt dan duurt je cyclus toch langer omdat het lichaam dan op een gegeven moment geen signaal krijgt ofzo? We zien wel, hopenlijk heb ik toch gewoon een eisprong maar gewoon een onduidelijk temp. verloop. Hoe is het met jullie?
dag 91 hier, ga woensdag naar de huisarts want ik ben het meeeer dan zat nu! Blijf tussen de 36.0 en 36.4 zweven met 2 piekjes naar de 36.6 die maar 1 dag duurd. Ik hoop woensdag wat meer te weten of door gestuurd te worden naar de gyn. bah bah bah
Hoi Leentje, Ik zit nu op dag 23 van mijn nieuwe cyclus en heb nog geen eisprong gehad. Wel is mijn cervixslijm vandaag zo rekbaar en eiwittig als wat dus we klussen er al het hele weekend op los . Zoals het er nu uit ziet heb ik goede hoop dat ik één dezer dagen een eisprong heb en mijn cyclus dan weer rond de 37 dagen uitkomt zoals hij toen ook was. Die van vorige cyclus (60 dagen) was hopelijk iets uitzonderlijks. Het mooiste zou natuurlijk zijn als ik helemaal niet ongesteld wordt, maar daar ga ik maar even niet van uit. Goed van je dat je die thermometer het raam uit heb gegooid want jij schiet er blijkbaar niets mee op. Loop je jezelf alleen maar gek te maken. Hoe lang ben jij eigenlijk al bezig met zwanger worden? Als het al wat langer is kan je ook naar de huisarts gaan om een doorverwijzing toch. De temp-kaartjes zijn bij jou een bewijs dat je er niet wijs uit kan worden, tijd voor wat nader onderzoek zou ik zeggen.