Ik snap er weer eens niks van

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door heleen, 5 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Is helaas niet correct.

2. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    En zo was mijn Ovutest negatief bij een zwangerschap.
    En heb ik een positieve cb digitaal gehad bij mijn ei dus sorry ik geloof daar niet in..

3. Doetie

Doetie Bekend lid

26 sep 2011
    554
    33
    28
    Vrouw
    Friesland
    Heb je alweer getest?

Ik had een pos ovu test en bleek zwanger (helaas een bbz)
    Foto: paarse is ovu test andere 2 zwangerschap

Maar spannend meid. Ben benieuwd....
    Sterkte en succes! 😊

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mag je gynaecoloog veel dames hier eens uitleggen hoe het kan dat sommigen rond hun eisprong een tweede streepje op een Kruidvat zwangerschapstest hebben. En nee, ze waren echt niet zwanger. Er was hier zelfs iemand waarbij een CB Digitaal op haar eisprong reageerde. O, dat was jij dus inderdaad Jane.
    Ik neem aan dat je gynaecoloog wel zoveel kennis heeft dat hij weet dat HCG deels uit.......juist...LH bestaat!

5. Doetie

Doetie Bekend lid

26 sep 2011
    554
    33
    28
    Vrouw
    Friesland
    Dan mag jij je scheikunde lessen eerst wel eens opfrissen. HCG en LH zijn compleet verschillende hormonen. Als je het scheikundig bekijkt lijken ze geen eens op elkaar. Dus die uitspraak is niet erg handig....
    Dat er meiden positief testen op hun eisprong weet ik. Heb ik genoeg voorbij zien komen.... en daar twijfel ik niet aan. Kan nu een heel verhaal gaan houden over de testen en hormoonspiegels maar dat voegt weinig toe denk ik...

6. heleen

heleen Actief lid

17 jun 2006
    220
    0
    0
    Ik heb niet meer getest ben naar de ha geweest en hcg laten prikken vrijdag middag terug krijg ik de uitslag en aan de hand daarvan een verwijzing ik word er moe van dat het allemaal zo raar gaat. Ik heb besloten niet meer te testen en het gewoon af te wachten ik heb nu in iedergeval rust er wordt actie ondernomen

7. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier lijkt hij wel niet goed doorgelopen...
    Missxhien wat druppels water erin doen?

8. heleen

heleen Actief lid

17 jun 2006
    220
    0
    0
    Ook met water er door blijft hij staan nu ligt hij in de vuilnisbak ben er een beetje klaar mee Queen c ;)

9. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ik denk dat jij de boeken in moet duiken:

Wanneer men LH en hCG door een scheikundige bril bekijkt, blijkt dat de moleculen van deze twee hormonen uit zowat identieke ketens van aminozuren bestaan. LH en hCG zijn niet alleen zowat gelijk qua uiterlijk, maar ook qua functie. hCG wordt onder andere gebruikt voor medicijnen die de eisprong stimuleren, zoals bijvoorbeeld Pregnyl.

De hormonen hCG en LH lijken heel erg op elkaar en hebben globaal dezelfde werking. Het enige verschil tussen hCG en LH is dat hCG langer werkzaam blijft in het lichaam. Om die laatste reden wordt in de voortplantingsgeneeskunde hCG gebruikt in plaats van LH om een kunstmatige LH-piek op te wekken. Door toediening van hCG wordt de laatste fase van de eicelrijping ingezet en zal de eisprong plaatsvinden. Dit laatste is alleen wenselijk bij IUI-behandelingen. Bij een IVF-behandeling daarentegen zal de arts ervoor zorgen dat de eicellen nog voor de eisprong middels een follikelpunctie worden verzameld om ze vervolgens in het laboratorium te laten bevruchten.

Dus...

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Even afwachten denk ik. Tijdens de zwangerschap van mijn dochter heb ik ook heftige bloedingen gehad.. Compleet met stolsels en al. Als de test donkerder wordt zou het mooi zijn

11. Doetie

Doetie Bekend lid

26 sep 2011
    554
    33
    28
    Vrouw
    Friesland

Als je het volgende artikel leest zul je zien dat jouw bovenstaande achterhaald is.
    Huidige onderzoeken wijzen uit dat het verschil groter is dan men denkt....

Luteinizing hormone and human chorionic gonadotropin: Origins of difference

Dus.....

12. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ook daar lees ik Although similar in structure and function
    Maar goed de gehele medische wetenschap en fertiliteitsartsen zullen het wel fout hebben...

13. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Oei..... jij moet nodig even gaan googelen, want je hebt het echt bij het verkeerde eind.

14. Trutje89

Trutje89 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.166
    3
    38
    hoi ,

Was benieuwd of je de uitslag al had gehad van de huisarts ?
    Ben weer veel te nieuwschierig hihi 😜

X x

15. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik ook. Ben benieuwd hoe dit is afgelopen. Heb je nog weer getest?

16. heleen

heleen Actief lid

17 jun 2006
    220
    0
    0
    Sorry dat ik niks liet horen maar er ontstond een discussie waar ik geen trek in had. Ik heb de uitslag gehad en er was wel hcg gevonden maar veel te laag vanwege mijn verleden heeft de ha gelijk de gynaecoloog gebeld en kon ik gelijk komen voor controle hij heeft een echo gemaakt hierop niks te zien maar dat had ik ook niet verwacht gelijk weer hcg geprikt en daar krijg ik maandag de uitslag van. Ik hoop dat het gezakt is en we er weer voor kunnen gaan.

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.047
    15.638
    113
    Nabij Utrecht
    Heeft hij ook gekeken of er al een eitje in aantocht was??

Ik duim mee dat het hcg gedaald is en jullie verder kunnen.

Deel Deze Pagina