Ik snap haar vader niet

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by Jazziepooh, Apr 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Hoi dames,

Ik heb lang getwijfeld om dit hier neer te zetten, maar doe het toch want moet het even kwijt.
    Ik raakt bijna 3 jaar geleden onverwachts zwanger, nadat ik pas 2 maanden samen was met mijn vriend. Het is na 5 maanden uitgegaan. Toen dochter 6 maanden was zijn we weer bij elkaar gekomen, totdat ze 1 jaar was.
    Er is altijd veel onenigheid geweest tussen ons, omdat er van zijn kant uit zo weinig initiatief komt. Hij vroeg bijvoorbeeld zelf niet hoe we het gingen doen na de bevalling, ik was degene die daar mee kwam. Nja, daar mee leren leven. We kunnen nu redelijk goed met elkaar opschieten. Er zijn natuurlijk nog veel meer dingen voorgevallen, veel ergere dingen, maar dan word het wel een heeeel lang verhaal ;).
    Dochterlief blijft sinds dat ze 1.5 jaar is 1 nachtje in het weekend daar slapen (ze is daar dan van zaterdag 13.00 tot zondag 13.00 bijvoorbeeld). Voor de rest ziet ie haar doordeweeks nog 1 uurtje. Meer is niet mogelijk vanwege zijn werk.
    Nu appte hij mij laatst of het een goed idee was dat dochter 1x in de twee weken daar zou komen slapen, voor een heel weekend. De andere week zou hij haar helemaal niet zien, op dat ene uurtje op de woensdag na. Mij leek dat niet goed voor hun band, maar ook voor de structuur, dus ik heb nee gezegd. Met uitleg natuurlijk. Hij bleef maar doordrammen, dus ik vroeg wat er nou eigenlijk echt aan de hand was. Het 'probleem' was dus dat hij zijn vrienden op de zaterdag en zondag wilde zien.. Even voor de duidelijkheid, hij heeft genoeg tijd doordeweeks in de avond. En dochter is nooit op de vrijdagavond bij hem, of op de zondagavond.
    Er even over gepraat en nu gaat ze dus de ene week op de zaterdag van 10 tot 18.00 naar hem en de andere week blijft ze slapen (van de zaterdag op de zondag, van 13.00 tot 13.00 ofzo).

Ik kan hier dus gewoon niet bij met mijn hoofd! Hij ziet haar al zo weinig.. Ik kan gewoon niet begrijpen dat je moeilijk gaat doen over dat je je vrienden vaker wilt zien, terwijl je je dochter maar 1 nachtje in de week hebt. Ik ken zijn vrienden, en die werken of gaan naar school doordeweeks. Dus het is niet zo alsof ze allemaal 's avonds ofzo werken.
    Ik vind het nu wel heel fijn dat ik mijn dochter nu om de week een hele zondag heb, maar ik weet niet.. Ik snap het gewoon niet. Ik vind het sneu voor mijn dochter dat ze daar nu minder is, terwijl ze hem al zo weinig ziet.

Sorry, maar moest het echt even kwijt!

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Ik snap het opzich wel maar snap dat je zoiets hebt van je ziet d'r al zo weinig. Maar hij zal ook eens zaterdagavond willen stappen, en dan is het fijner als hij de omgangsregeling aanpast dan dat hij oppas zoekt toxh?

3. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ja, het is zeker fijner dat hij het gewoon zegt ipv gewoon een oppas te regelen, maar het is inderdaad zo van je ziet haar al zo weinig.. En ik snap dat hij wel eens op de zaterdagavond wilt stappen, maar regel het dan zo met mij dat ze 1x per maand daar niet blijft slapen, ofzo.. En hij kan ook gewoon op de vrijdagavond stappen, dan is het hier ook meestal leuker. Maar hij wilt het gewoon zo zodat hij zijn vrienden op de zaterdagavond kan zien. En dat snap ik niet, want ik heb mn dochter de rest van de week en ik zie mijn vrienden ook gewoon regelmatig.. Net alsof het van die ene avond afhangt..

4. Ramona1982

Ramona1982 Bekend lid

Dec 26, 2013
    680
    0
    16
    nieuwegein
    ja ik snap je wel, maar ik snap wel dat hij ook zijn sociale leven wil behouden zoals mijn ex het dus noemt....
    :D:D:D
    heb er flink tegen gestreden maar helaas is het nou eenmaal zo dat mannen er anders in staan dan wij vrouwen.... en ik heb wel zoiets liever dat hij het zo aangeeft dan dat hij het kindje bij een oppas dumpt, dan zou ik liever mn kindje lekker thuis hebben
    mijn zoontje gaat niet slapen bij zijn vader, die gaat een dag in de maand een hele zaterdag of zondag er heen en iedere week 3 uurtjes op 1 dag....
    heb ook voor meer tijd bij papa gestreden maar helaas als de andere partij niet kan of wil dan houd het echt op

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Waarom doe je niet 1 x blijven slapen in het weekend en 1x in de week? Dan ziet hij haar wel elke week en dat kan een gulden middenweg zijn.

6. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik heb met mijn ex man ook afgesproken dat hij de jongens het ene weekend 1 nacht heeft en het andere weekend 2 nachten. Nu werkt hij ploegen, heeft 2 vroeg, 2 laat en dan 2 nachten en dan 4 dagen vrij. Ik vond het niet eerlijk naar hem toe dat hij zijn kinderen zeg maar ieder weekend 2 nachten had en dus weinig kan ondernemen voor zichzelf. Hij heeft dat sociale ook nodig. Daarnaast haalt hij de jongens naar zijn tweede vroege dienst op, en dan zijn ze ook een nacht bij hem. Voor ons werkt dit zo prima. Ja ik heb ze vaker in de weekenden, maar ik vind het ook belangrijk dat hij zijn sociale contacten goed onderhoud.

7. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Tsja, ik zou zeggen voor een weekend in de twee weken. Ten eerste omdat ze dan van vrijdag tot zondag bij hem is. Qua tijd en samen hebben ze dan veel meer samen en de kans om ook meer samen te doen. Van 13 tot 13 is natuurlijk vrij krap om dingen samen te doen/ondernemen. En als het leuk is is zo'n middag snel voorbij. Vooral als ze nog 'smiddags een slaapje doet. Ook voor jezelf als moeder. Naast de rompslomp van doordeweeks heb je toch ook wel eens behoefte om in het weekend met je dochter iets te gaan doen? Zwemmen, naar de dierentuin etc.

En ook is het belangrijk voor de vader om te socializen. En dat ie doordeweeks de hele week de tijd heeft en dan die zaterdag inlevert, ik denk dat je zelf ook wel snapt dat het niet zo werkt. Socializen doe je vrijwel in het weekend danwel de zaterdag. Veel verjaardagen etc worden toch op zaterdag georganiseerd, ik noem maar wat.

En dat hij haar nu zo weinig ziet? Dat is een keuze als je niet bij elkaar bent. De ene ouder zorgt nu gewoon meer voor het kind dan de ander als er geen sprake is van co-ouderschap.

Je dochter weet niet beter dat jij nu de ''hoofd''verzorger bent. Ik geloof niet dat zij heel erg besef heeft dat haar vader relatief gezien zo weinig in haar leven is. Maar gelukkig wel met regelmaat. Probeer vanuit elk nadeel het voordeel een beetje te halen(hoe moeilijk ook af en toe). Helaas is het niet anders in zo'n situatie, je moet het beiden eens zijn en beiden hetzelfde doel voor ogen; namelijk jullie dochter en zorgen dat zij lekker onbezorgd bij zowel papa als mama kan zijn.

Ik vind het een positief iets dat hij het overlegd, hij kan ook gemakkelijk oppas zoeken. Maar dat zou mij juist tegen het been stuiten.

Share This Page