Ik snap helemaal niets van mijn lichaam

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door MissFluffy, 28 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Afgelopen maand heb ik voor het eerst mijn cyclus bijgehouden. ik was altijd regelmatig ongesteld (28-29 dagen cyclus) maar nu ik het ben gaan bijhouden klopt er niets meer van. ik heb met ovulatietesten en de temperatuurmethode mijn eisprong gevonden, die was bijna een week later dan zou moeten. ik heb in die tijd geen gemeenschap gehad omdat we pas vanaf november gaan proberen. het zou dus niet mogelijk moeten zijn dat ik zwanger ben. de eerstvolgende keer dat we wel gemeenschap hebben gehad was een week na de eisprong.

maar nu. ik moest ongesteld worden, maar dat bleef uit. testje gedaan, deze bleef hagelwit. 4 dagen te laat werd ik alsnog ongesteld.. maar dit duurde maar 2 dagen terwijl ik altijd 4 dagen ongesteld ben. mijn temperatuur is ook niet gedaald tijdens de menstruatie. maaaar ik ben ook flink verkouden. ik temperatuur elke ochtend op hetzelfde tijdstip vlak nadat ik wakker ben geworden. snappen jullie het nog?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.020
    15.627
    113
    Nabij Utrecht
    Nee :D

Ben je van je oorspronkelijke nod uit gegaan of heb je wel een week later gerekend omdat je ei later is geweest?

Welke cd was je ei en op welke cd zit je nu?
    Op welke cd was de bloeding?

Heb je een link naar je tempkaart of een foto ervan?

3. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik ben van de gewone nod uit gegaan omdat ik altijd een regelmatige cyclus had maar nooit eerder mijn eisprong had gezocht, dus ik dacht, wellicht is mijn eisprong altijd laat geweest.

mijn ei was op cd 18 en de bloeding was op cd 33

vorige cyclus:
    My Ovulation Chart

nieuwe cyclus:
    My Ovulation Chart

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.020
    15.627
    113
    Nabij Utrecht
    Temp je wel rectaal en op hetzelgde tijdstip?

5. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    ja, de eerste maand lukte het niet goed om op hetzelfde tijdstip te temperaturen omdat ik steeds voor mijn wekker wakker werd. deze maand heb ik mijn wekker daarom eerder gezet. ik temperatuur meteen nadat ik wakker word. en ja ik temperatuur rectaal, met een thermometer met 2 decimalen

6. Twilightdreamer

27 sep 2016
    45
    0
    6
    NULL
    NULL
    En heb je ook opnieuw een zwangerschapstest gedaan?

7. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    nee... moet ik dat doen denk je? een week na je eisprong kun je niet meer zwanger raken toch?

8. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    toch maar een testje gedaan. hagelwit.

9. Twilightdreamer

27 sep 2016
    45
    0
    6
    NULL
    NULL
    Nou, ik dacht (vanwege stippellijn) dat misschien je eisprong nog 2 dagen later was. Dan zou je nu op 17 dpo zitten (even lelijk gezegd haha). Ook omdat je temperatuur hoog blijft, maar wellicht toch een virusje onder de leden.

Ik ben niet heel ervaren met de kaartjes, misschien dat RoGiJuLi hier meer bij kan helpen.

Jammer dat hij negatief is :(

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.020
    15.627
    113
    Nabij Utrecht
    Je eisprong was vorige maand idd 2 dagen later en dus op dag 20.

Ben je verkouden? Of iets grieperig?? Het is vreemd dat je temp weer omhoog gaat want zwanger ben je (helaas) niet.

11. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    ja ik ben verkouden/grieperig, maar geen koorts. de rest van de dag is mijn temperatuur ook niet verhoogd. maargoed.. je weet het nooit. het is gewoon de combinatie van alle dingetjes die niet kloppen die me zo onzeker maken.

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.020
    15.627
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk dus (weet het bijna zeker) dat je ochtend temp daardoor dus licht verhoogd is nu.
    Hopelijk vlakt hij snel weer af.

13. mamalap

mamalap Niet meer actief

Met rogijuli eens eisprong cd 20 dus normale lf en normale tijd ongesteld.
    Ik heb tijdens verkoudheid ook weleens gehad dat mijn ochtend temperatuur daardoor verhoogd was maar geen koorts is je lichaam toch aan het vechten tegen de bacterie/virus.

14. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    waarom denken jullie cd20? hoe zie je dat? :p
    ik had op cd16 en 17 een positieve ovulatietest, en daarna niet meer. vandaar dat ik dacht dat 18 mijn eisprong was

15. mamalap

mamalap Niet meer actief

Cd 19 en cd 20 heb je temperaturen die je ook voor eisprong hebt. Pas op cd 21 een echte stijging en temperatuur die je niet voor eisprong hebt dus cd 20.

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.020
    15.627
    113
    Nabij Utrecht
    +1.

17. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218