Wie bekend tempratuur en ovulatietesten uitslagen???

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by ProudMom28, Oct 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Hallo Allemaal,

Even weer een vraagje waar ik niet alleen uit kom, wat fijn dat ik dit soort dingen met jullie kan delen. Mijn vriendinnen waren allang weggelopen van mijn gezeur ;)

Maar ik heb 6 dagen achter elkaar positieve ovulatietesten gahd (ben maar gestopt) mijn tempratuur is al 1,5 week hoog. Ik begon met 37.2 gisteren zakte hij naar 36.8/9 doe dit elke morgen op vaste tijden als ik net wakker ben. ik tempte miij vanmorgen weer en :$ 37.5 geweldig, maar had het totaal niet verwacht ik dacht o mijn ongesteldheid komt eraan. mijn tempratuur waar ik ik altijd mee begin is tussen de 36.3 en 36.5.

Verder ben ik erg misselijk, moe, hartkloppingen,staren,baarmoederpijn en steekjes,lage rugpijn, en emotioneel huilde gisteren zomaar omdat ik een mail van een vriendin kreeg die zwanger was en vertelde dat haar man de babykamer aan het timmeren was en dat ze samen dingen hadden uitgezocht. ik was zo bang dat het er voor ons niet meer in zou zitten. nu zit ik heel nuchter bij tafel en snap ik er niks meer van kan je lichaam je zo voor de gek houden :( en duid dit op een aankomende ongesteldheid? of ... nee ik mag daar niet aan denken want ga mijzelf niet teleurstellen. (over 10 of 11 dagen kan ik testen geloof ik)

Oh meiden zooo sorry voor mijn gezeur weer, maar heb jullie even nodig denk ik! alvast heel erg bedankt

Liefs Wilma

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    heejj wilma..

wauw meid wat klinkt dat allemaal goed!!
    heb je een link naar je temp kaartje?

ik wil je echt niet te veel hoop geven maar denk dat er echt een hele goede kans in zit dat je wel eens zwanger zou kunnen zijn hoor.
    je zegt dat je temp al 1,5 week hoog is..
    dan zou je toch over een halve week al kunnen testen?

ik hoop echt voor jullie dat het eindelijk raak mag zijn!

zolang je temp hoog blijft zal er geen ongi in aantocht zijn!

mijn duimen draaien voor je!

Liefs xx Marije

3. ProudMom28

Hee nog zo'n lieverd die even tijd neemt super dankjewel,

Nee ik heb geen link nog ach wou het eingelijk voor een keer doen. dacht echt na gisteren en eergisteren dat mijn ongesteldheid eraan kwam, het zakte flink en nu stijgt hij ook weer flink heb mege baarmoederpijn om het zo maar te zeggen, werd vanacht wakker in de veronderstelling dat ik ongesteld was want het druppelde (ik hup naar de wc) en is het gewoon natte doorzichtige afscheiding of wat het ook is :( het is zoo dubbel allemaal, wil geen hoop hebben echt niet want dan zou het weer een teleurstelling zijn. ik heb een hoop geleerd net. Ja zou ik dan over een halve week kunnen testen'? ik snap het niet? snap niks van cyclussen en waneer nou testen hihi

Liefs

4. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    een temp dip zou een inestelling kunnen zijn.

een gemiddelde lutale fase ( dagen na je ei) is 14 dagen (tussen de 10 en 16) en je temp stijgt wanneer je eitje is geweest.
    dus als je temp nu 1,5 week hoog is dan zou het nog een halve week zijn voor de 14 dagen voorbij zijn en zou je een testje kunnen wagen.

het is ook lastig om het allemaal maar te berekenen enzo..
    en die ovu testen die 6 dagen lang positief bleven maken het ook niet echt makkelijker.. maar als ik het me goed kan herinneren gebruikte je die van de kruitvat toch?

mocht het nu toch niet raak zijn deze maand dan zou ik die van sensi test aanraden.. heel veel goede verhalen over gehoort.

en extra afscheiding (witvloet) kan ook een goed teken zijn.

ik zit ook in onzekerheid..
    het uiterste moest ik gister ongi worden maar zwangerschaps test van gister en eergister waren negatief.
    wel was me temp gister ochtend gezakt en vanochtend kon in niet tempen want me zoontje had er om 5 uur genoeg van dus dat was voor mij veel te vroeg geweest om te tempen dus het is maar afwachten.

Liefs xx

5. ProudMom28

Ahhh zo ja idd dat klopt ik gebruikte die van het kv heb zo'n spijt dat ik ze gedaan heb, maar die tempratuur is ook best gek ik vind het helemaal super hoor maar dacht echt van nu komt het er zo weer aan. hee maar ik begrijp het nu helemaal hoor. ga het 10 x terug lezen en dan neem ik het goed in mij op.

Wat balen dat je er nog steeds zo mee zit die onzekerheid steeds weer pff ik weet zo goed hoe je je voeld die wens is zoo groot, en je bent overtijd maar de testen zeggen van nee ik ga ook mijn duimen draaien voor jou hoor mischien helpt het alsnog.

Ik ga denk ik braaf wachten tot mijn nod hihi als ik dat kan volhouden, te vroeg testen is niet altijd fijn om te weten het kan nog zoveel kanten op gaan. maar ik begrijp het zooo goed ik wil het liefst vandaag nog testen dan morgen.

hee meis nogmaals bedankt en ik ga ook voor jou duimen.

Liefs xxx

6. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    dank je wel meis!

ik ben blij dat ik je een beetje heb kunnen helpen en ik hoop wanneer je hebt getest dat ik ergens mag lezen dat die positief was en je mag feliciteren.

ik ga maandag ochtend nog een keer testen als ik nog niet ongi ben. als ik kan wachten want moet vandaag de testen halen dus morgen ochtend liggen ze er ook al :p haha.. al weet ik wel dat de kans nog klein is dat ik zwanger ben maar toch dat kleine beetje hoop blijft leven

7. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    ik ben net ongi geworden.. wel lichtjes en nog geen krampjes maar het is helderrood dus ga er maar van uit dat het me ongi is.
    nieuwe ronde nieuwe kansen.

ik blijf duimen dat het voor jou wel raak mag zijn!

8. ProudMom28

och jeetje wat balen zeg, ik duim weer een hele maand voor je hoor! Wij zijn vanmiddag naar Duitsland geweest, en daar heb ik even nieuwe ovulatietesten gekocht. ik test echt al meer dan een week positief dus dacht nou nu vast niet meer ze waren €17.95 en getest en voor meer dan 99 % betrouwbaar althans zo staat het op de verpakking. ik heb gelijk een gedaan toen ik thuis kwam en daar kwam hij binnen een minuut en hij is nog sterker dan het controle venster lijntje ik snap het nu echt niet meer :(

9. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    nu nergens meer een puntje bloed te bekennen :( misschien een voorbode voor wat er vannacht of morgen gaat komen?
    ik snap er niets meer van.. dus me NOD zal alleen nog maar verder opschuiven die zou nu pas op 21 nov zijn als ik weer van 36 uit zou gaan ma het kan nu dus alleen maar langer zijn..
    ik wacht het wel af.

jeetje wat vervelend dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt!
    vind het raar dat je ovu testen nog steeds posi aan geven zelfs een ander merk.. 99% staat vrijwel op alle verpakkingen wat maar met een zwangerschap te maken heeft.. ovu en zw testen zijn altijd 99% betrouwbaar omdat ze aan een bepaalde norm moeten voldoen. en hoe duur de testen zijn zegt eigelijk ook niets.. ik zou morgen ochtend nog 1 keer een testje doen en kijken wat die aangeeft (niet met ochtend urine) en anders zou ik het eigelijk ook niet weten.. sorry..!

hoe lang was je cyclus hiervoor?

anders misschien de vraag aan een verloskundige stellen hier op het forum?

Liefs xx

10. ProudMom28

Ik wacht nog braaf even af ;) en ik hoop dat je ongi snel doorzet of dat je alsnog zwanger bent.

Liefs

11. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    heeft toch doorgezet.. verlies nu bruine smurrie en de buikpijn is er ook volop!

ik blijf volop voor jou duimen dat je straks een mooie positiefe test in je handen mag hebben en dan wel een zwangerschapstest ;)

Liefs xx Marije

12. ProudMom28

Ach op naar de volgende ronde. ik ga duimen hoor! Ik denk dat ik met je mee ga naar de volgende ronde heb vreselijke buikpijn en kramp :( dat is eingelijk een teken voor mij dat ik ongesteld wordt. nouja pas 3e ronde

13. Marijee

Marijee Fanatiek lid

Jan 21, 2008
    2,295
    0
    0
    maar je zit pas op dag 20 toch?
    is dat niet wat vroeg om ongi te worden?

heb je nog een ovulatie test gedaan?

Liefs xx Marije

14. ProudMom28

Ja joh die knalde er weer van af! ik maak even een foto en dan laat ik het je wel zien ik snap er zoo niks meer van, heb zoveel buikpijn en kramp en steek. pffff het voeld echt als ongi mijn tempratuur was nog hoog vanmorgen 37.2 gisteren 37.5 dus wel weer ietsjes gezakt maar het gaat veel heen en weer 37.2 37.5 mijn eigen tempratuur is 36.3 36.5. pfff echt die krampen he ik heb clomid gebruikt het zou kunnen dat ik daardoor eerder ongesteld wordt maar heb gelezen dat je cyclus juist langer duurt door clomid :(
    de ovulatie test was zo duidelijk dat hij donkerder was dan de controle streep

View attachment 22306

15. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hee Wilma,

Ik zou stoppen met de ovulatietesten, want het zegt helemaal niks. Als het goed is, heb je de eisprong ruim een week geleden gehad en over een zwangerschap zegt een ovulatietest niks. Dus het kost je alleen maar een hoop geld en je word er onzeker door.

De KV-testen kunnen je hele cyclus positief blijven. En als je PCOS hebt, kunnen ovulatietesten ook positief blijven. Je hebt dan wel geen PCOS, maar wel een steeds terugkomende cyste die alles hormonaal in de war schopt. Dus je hebt kans dat de testen op die cyste reageren.

De krampen kunnen komen door een innesteling, door de Clomid die je hebt gebruikt of door een naderende ongi. Daar is helaas niet zoveel van te zeggen. Er zit niks anders op dan afwachten. Als je 8 dagen geleden de eisprong had (eerste positieve test + tempstijging), dan mag je aankomende zaterdag testen.

Met Clomid kan je cyclus inderdaad wat langer zijn, maar dat komt doordat de eisprong vaak wat later is. Je moet van je eisprong uitgaan en daar twee weken bij optellen. Dan zit je dus zaterdag twee weken na je eisprong. Je kunt wat eerder en wat later ongesteld worden, ongeveer 10-18 dagen na je eisprong.

Succes & we mailen snel weer!

Share This Page