Oke, mijn situatie: Yelena, ruim een maand oud, heeft 7 flessen op een dag. Sinds gisteravond half 8 ben ik overgegaan op 180 cc water met 6 schepjes Nutrilon. En die ging na genoeg helemaal leeg en zo ook vannacht en vanochtend. Ze komt om de 3 a 4 uur, met hoge uitzondering 5 uur als zij bijvoorbeeld veel heeft gehuild op een dag dan is ze gewoon moe en pakt dus 5 uurtjes slaap. Maaruhm....ze mag dus eigenlijk maar 5 van die flesjes op een dag. Dit hongerbakje krijgt er 7 ! En toch heeft ze dan echt honger, ik zie de signalen en het flesje gaat natuurlijk leeg. Hoe zit dat in de toekomst dan? Want met 6 kg of zwaarder komt er alleen een beetje water bij. Ik kan me niet voorstellen dat Yelena tot aan 6 maanden lekker op de 6 schepjes blijft. Hebben die kids dan ineens minder nodig omdat ze minder hard groeien of iets dergelijks? Of moet mijn hongerbakje ook maar aan de voeding voor hongerige kids ? In prinicipe mag zij de 6 schepjes die zij nu krijgt gewoon, omdat ze net iets meer dan 5 kg weegt.
Ik zou even het cb bellen want dit is idd erg veel. Kinderen mogen 30 schepjes voeding per dag hebben. Krijgen ze meer dan is dat niet goed voor de nieren. Ik zou dus maar even bellen.
Thom is al bijna 4 maanden en krijgt 5x 180/6. Als ik hem meer zou geven zou hij het ook echt allemaal drinken, want...hij houdt er ook wel van Alleen zijn gewicht gaat super hard omhoog dus mocht ik niks meer geven dan dit zeiden ze vandaag op het CB. Ze zei wel dat ik er iets meer water bij kon doen; 30cc extra en 's avonds een schepje nutriton bij de fles...maar ook niet meer dan dat. Toen Thom zo oud was, moest ik ook heel erg mijn best doen om 'm van voeding naar voeding te slepen. Ik wisselde op een gegeven moment met 6 flessen die hij kreeg; 1 fles 180 1 fles 150 etc etc. Hij staat nu al een tijdje 'stil' op die 180/6 dus het blijft niet altijd als een gek omhoog gaan wat ze nodig/ willen hebben, althans hier dan. Thom doet het goed op zijn voeding tegen krampjes, daarom doe/durf ik geen voeding voor hongerige baby's te geven. Als jouw kleine niet last heeft van de krampjes zou ik dat gewoon doen hoor.
Hi, Het probleem is dat Yelena op de hypoallergene voeding zit. Dat heeft ze echt wel nodig, want papa is allergisch voor katten, cavia's, huisstofmijt en heeft hooikoorts Ik bel even met Nutrilon om te vragen of de voeding voor hongerige baby's ook hypoallergeen is. Het CB gaf als advies om een ander speentje nemen met een kleiner gaatje, ga ik dus proberen. De vrouw aan de lijn was wel verbaasd dat ze 's nachts om 3.00 en dan om 7.00 uur nog een keer kwam. Maar das toch niet zo gek voor een kindje van 5 weekjes ? Ik vind het nog netjes eigenlijk, zo weinig.
Dat is idd heel veel voor zo'n kleintje, zelfs voor een grote baby is het echt te veel. Ik herken het probleem met HA voeding. Die is lichtverteerbaar en wij zijn destijds overgestapt naar Nutrilon voor hongerige babies. Probleem meteen opgelost. Alleen is die voeding niet hypoallergeen hoor.
Nee, daar kwam ik ook achter. Ik heb Nutrilon namelijk gebeld. Die gaf ook het advies van een andere speen. En daarbij het advies om 135 ml te geven. Nou uh sorry, dan is het dus echt oorlog want dan weet ik gewoon dat ze niet vol zit. Dus geef ik maar weer die 165 ml. 3 standen speen dus, op stand 1 geprobeert. Dat ging goed, werd ze slaperig van op het einde maar wel bijna de hele 165 ml op. Toen fopspeentje gegeven, boertje gelaten en ja hoor mevrouw klaarwakker. Nu ook klaarwakker met speentje in haar mond in bed. En dan moet ik er ook nog een voeding tussenuit halen? Ik weet niet wat voor adviezen dat zijn maar ik word knap pissed van al dat geklooi met dat voeden de hele tijd. De 1 zegt ja oh ze komt 's nachts ook nog? Dus dat zeg ik tegen de ander van Nutrilon en die zegt: neehoor, dat is niet zo, het is heel normaal om de 3 a 4 uur. Is het niet met mislukte borstvoeding , dan is het wel weer met dit en bel je om steun krijg je nog 1000000000 adviezen te horen en uiteindelijk is het ja, ieder kind is anders, met andere woorden: klooi maar een end aan. Leuk zo'n kind wat gulzig eet, blijkbaar niet genoeg heeft en ook niet wil gaan slapen. Sorry hoor, combinatie frustratie, licht ontvlambaar zijn en slaapgebrek dit. PFff word er ff echt helemaal f*cking moe van dat gedoe met die flessen en die ml's en schepjes en weet ik wat allemaal ! En ik moet gewoon op die stink hypoallergeen blijven want mijn vriend is behoorlijk allergisch. En het was al niet mijn 1e keuze, gezien de dierlijke resten die ook in die voeding zitten. Compleet fiasco, echt van mijn grootste ideaal borstvoeding afgezakt naar iets waar ik totaal niet achtersta: niet diervriendelijke voeding met een hoop rommel waar zo'n kind ook niks aan heeft (even mijn mening hoor, ik ben aan het spuien, zoek geen discussie wel/niet goede voeding). Ligt ze net 10 minuten op bed, zet ze het weer op een krijsen
vaak zie je dat kinderen ook even de tijd nodig hebben om te wennen aan die hoeveelheid voeding en dat er binnen korte tijd wel langer tijd tussen de flessen zit. hier hebben ze ook vaak korte tijd te veel gehad volgens de regels maar dit was maar van korte duur, binnen een week moest ik het zelf in de gaten houden omdat ze het zelf niet meer aangaven dat ze honger hadden en zag je dat de flessen ook niet meer geheel opgingen. dus ik zou het toch even aankijken meis.
ik dacht dat nutrilon omneo hypoallergeen was? anders is dat misschien iets voor jou. of nutriton, dan drinkt hij rustiger en is ie misschien meer voldaan. het kan ook zuigbehoefte zijn ipv honger. Groetjes, Miranda
Hoi, misschien heb je hier niets aan maar...ik heb me nooit zoveel aangetrokken van adviezen...als mijn mannetje meer wilde, dan gaf ik meer. Ik lette wel een beetje op dat hij de 1000 cc niet teveel overschrijdde maar voor de rest heb ik hem altijd gegeven waar hij om vroeg. Hij groeit goed, zit in de bovenste lijnen van de grafieken maar zijn lijn gaat mooi op zeg maar. Hij is nu al ruim 8,5 kilo en meer dan 70 cm maar hij is gewoon niet klein. Zo zit hij nu op 210/220 cc (met poeder er al in) en dat 4 x per dag. In de laatste fles gaat nu Nutrix maar dat hebben we pas sinds een paar weken ingevoerd. Ons zoontje kreeg ook HA maar zit sinds zo'n 2 maanden op Allergy Care ivm vermoedelijke KMA. Enne...eet jij net zoveel als ik? Ik vind die adviezen maar algemeen. De een eet nou eenmaal meer dan de ander. De een is ook langer of zwaarder dan de ander. De een beweegt meer dan de ander...etc. Afijn, je begrijpt wel wat ik bedoel Dus ja...misschien heb je hier dus helemaal niets aan Succes!
Wat een gedoe zeg. Hier hebben we ook een hele frusterende voedingsperiode gehad. C wilde steeds meer drinken, hij zat ruim over de max, met hongerige baby voeding. Het is gelukkig goedgekomen... Nog wat mogelijkheden: De 3-standenspeen op nr1 is nog redelijk groot. Mijn zoontje kreeg daar ook veel meer uit, dan door een gewone 1 of 2 gaatjes speen. Heb je die al geprobeerd? Of wat extra water in de flesjes, dat je ipv 150/5 naar 170/5 gaat? Dan moet ze wat langer zuigen en is haar zuigbehoefte wat beter voldaan. Desnoods puur water tussendoor om te rekken. (werkte hier niet) Wat je nog zou kunnen proberen: nutriton. Dat is normaal tegen spugen, maar sommige kindjes raken daar meer verzadigd van. Dat hielp hier erg goed om ons zoontje van zijn extra fles af te helpen. Dat was wel in combinatie met hongerige kindjes voeding. Ik dacht dat die hypoallergene voeding redelijk licht verteerbaar is, dus misschien is nutriton dan genoeg om het normaal verteerbaar te maken. (misschien wel even nutrilon bellen of het bij hypoallergene voeding kan)
Hoe lang doet ze over de fles? Dat is wel een goede graatmeter. Een kindje zo jong moet 15 a 20 minuten over de fles doen, dan pas krijgen de hersenen het signaal 'voldaan'. Als het speentje wat kleiner is en ze moeten harder werken, zijn ze na de voeding ook wel echt moe.. Ik vind stand 1 van de 3 standenspeen ook wel heel erg snel eigenlijk, daarvan gaan ze gewoon gulzig eten, klokt het eten zo naar binnen. Misschien kan je speentje 1 of 2 eens proberen, en kijken hoe dat gaat. Ik denk dat dat wel heel erg veel scheelt hoor. Hypo-allergeen is trouwens inderdaad wel licht verteerbaar. Mijn meisje zit nog steeds op 4 flessen in 5 voedingen, terwijl volgend de richtlijnen wel 2 flessen mogen zijn op deze leeftijd. Maar zij krijgt \nutramigen en dat is echt helemaal voorverteerd en dus super lichtverteerbaar. Ik denk dat het een combinatie is van allebei. Ik zou eerst eens speentje 1 of 2 proberen. Het is wel even uitvogelen he, met zo'n klein kindje, hoe werkt het nou precies allemaal. En al die adviezen, terwijl geen een kindje hetzelfde is. Pfffft. Kan mer goed voorstellen dat je dr soms dol van wordt, want dcat had ik ook wel! Nog steeds wel eens soms Succes!
Ik weet ook niet of je het al hebt geprobeerd, maar je zou eventueel ook kunnen proberen om 150cc met 5 schepjes te geven en dan aan te lengen met water tot 200cc? Ze krijgt dan minder schepjes voeding binnen, maar de voeding houdt wel hetzelfde volume
Anders moet je proberen Nutriton in haar laatste fles te doen. Het is eigenlijk bedoeld voor spugende baby's maar helpt ook goed voor hongerige baby's, het maakt de voeding wat dikker zodat ze het ook met meer moeite uit de fles moeten zuigen. Ik gebruik het nu ook voor in de laatste fles want ik mijn zoontje zit ook aan de HA voeding.
Meid ik weet precies wat je doormaakt, hebben wij hier ook op het ogenblik. Alleen mijn zoontje drinkt te weinig, ook heel frustrerend hoor! Hij drinkt maar 130 cc per keer heel af en toe 160 cc terwijl hij al 5,5 kilo weegt. Ik let er ook op dat hij de 1000cc haalt en als het minder is dan maar minder, hij groeit goed. Maar ik zit ook met het flessen en spenen probleem. Echt advies heb ik niet maar volg je gevoel. Is het echt zo dat he bij nutrilon pepti nutriton mag doen? Mijn kindje spuugt nogal veel....en hij slaapt ook nog niet door hoor. Komt vaak nog 2x s'nachts. Sterkte met alles!
Even 1 dingetje; 1000 cc hoeven ze niet te halen hoor! Dat is het maximum, dus meer MOGEN ze niet. In principe is het zo dat ze zo'n beetje 150cc x kilo lichaamsgewicht 'moeten' drinken. Bij jullie is dat dus 825 cc , als je dat over 6 flessen verdeelt, zou het 137 per fles zijn. Bij 7 flessen is dat 117 en bij 5 flessen zou je op 165 zitten (dat is toevallig precies 150+5 schepjes) . Ik weet niet hoeveel flessen je geeft maar echt veel te weinig krijgt hij niet denk ik? Niet als hij nog 2x snachts komt.
Dank voor jullie reacties ! @billie78: wij hebben gewoon kleine dikkertjes op de wereld gezet haha, kunnen we ook niets aan doen toch? Maar te weinig ja dat zal ook wel een heel gedoe zijn. Begin inderdaad weleens te denken pfff waarom volg ik nou al die adviezen i.p.v. mijn eigen gevoel ! De 3 standen speen vind ik op zich wel oke. Op stand 1 merk ik dat Yelena duidelijk meer moeite moet doen. Ik vergeleek het door hem even op stand 3 te houden en dat was klok klok proest klok klok proest...dus daar kwam duidelijk meer uit. Alhoewel ze dan net wel weer de hik had...maar ze was wel moe en had niet eens de hele fles leeg. Ik maak nu maar weer een fles van 150 cc klaar met 5 schepjes, als vanouds. Hmm wat ook wel stom is: ik wist niets van die 1000cc regel en de formule 150 x kg gewicht af. Heb ik dan het pak niet goed gelezen? Of ben ik gewoon vergeten dat ik het pak heb gelezen? Nutriton is wel een optie, maar ik wil eerst even goed observeren of de 3 standen speen z'n werk doet. Daarbij heb ik het gevoel dat Yelena ook in een sprongetje zit. Dan schijnen kids weleens te 'vragen' om meer flessen. Dus ik vind het maar gissen hoor. Ze huilt sowieso veel nu en dan is het af en toe moeilijk te zien of het nou van de honger is of gewoon verdrietig. Maar ik ben blij met jullie tips en blij dat ik niet de enige ben die zo loopt te klooien Hoort er gewoon bij....maarja met dat waarschijnlijke sprongetje erbij is het toch wel heavy. Mama krijgt weer last van haar oude vertrouwde ochtendhumeur en duikt tegelijk met kind nog heerlijk onder de wol na de ochtendfles
Hoe gaat het er nu mee? Ik hoop voor je dat je al iets gevonden hebt?! Ik gebruik sinds gister op advies van sommigen hier nutriton, het help echt goed. Hij meld zich netjes om de 3/4 uur. Ookal drinkt hij vrij weinig, al moet ik zeggen dat Fedde sinds ik nutriton gebruik opeens de fles met 165 cc leeg drinkt Succes meid!
De 3 standen speen biedt hier tot nu toe wel uitkomst. Het gaat dan zelfs zo langzaam dat ze 40 cc laat staan en die geef ik dan nadat ze even heeft geboerd en rondgekeken. En ze blijft om de 3 a 4 uur komen voor een fles, nu zat er zelfs iets langer tussen. Ik ben blij dat zo de rust wat wederkeerd. Maar ik denk wel dat we voorlopig op die 7 flessen per 24 uur blijven zitten. Fijn dat het bij jou ook allemaal werkt nu ! 165 cc, hij heeft er ineens zin in gekregen Jij ook suc6 !