Ik weet niet of dit topic hier hoort. Zo niet dan hoor ik het graag. Vorige maand en ook deze maand valt het me op dat ik veel afscheiding heb, variërend van roomwit tot aan geel of groen zelfs! Wellicht was het de vorige maanden ook zo, maar viel het me niet op. Wat kan dit zijn?
Als je googled op cervixslijm dan kan je er wat duidelijkheid in krijgen! Groene kleur lijkt mij eerder een schimmelinfectie of iets anders.. groen hoort het in ieder geval niet te zijn..roomwit en gelig is niks mis mee, afhankelijk van waar je zit in je cyclus kan je veel afscheiding hebben. De ene vrouw heeft dat meer dan de ander. Vooral rond de eisprong als het echt eiwit achtig word en je kan er draden van trekken, dan duidt dat je vruchtbare periode aan. Alleen het is bij elke vrouw anders, dus opgeven moment heb je vaak wel door wat en hoeveel soort afscheiding bij jou betekent.
Geloof dat je gedurende heel je cyclus afscheiding hebt en aan de samenstelling kan zien in welke fase je zit. Vlak voor de menstruatie is de afscheiding anders dan bijv rondom de eisprong (dan schijnt het heel dradig te zijn ). Ik heb nu tijdens mijn zwangerschap ook met dagen meer afscheiding.
Toen ik zwanger was had ik ook veel afscheiding. Maar dit was meer waterig veel. Groenig dat heb ik op het moment ook, en ik ben net bij de huisarts geweest en deze heeft een uitstrijkje gemaakt.. Ik denk dan idd ook meer aan een infectie.