is dit gek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mona23, 6 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mona23

mona23 Niet meer actief

Mjn zoontje heeft volgens mij de zesde ziekte, hij had 3 dagen koorts. Die is nu over, maar sinds gister heeft hij op zijn romp en zijn rug allemaal rode vlekjes. Volgens hij CB-boekje is dit de zesde ziekte.
    Zeker weten doe ik het natuurlijk niet, maar moet ik hiermee naar de huisarts. Ik ben hier echter vrijdag ook al geweest ( voor de koorts en het hangerige, de huisarts vond toen niks geks).
    Ik denk dan toch al snel dat de huisarts en de assistentes denken daar is ze weer... Al kom ik niet zo vaak bij de ha.

Wie heeft dit ook, dat je je laat weerhouden door die gedachten?

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik heb dat gelukkig niet. Beter een keer te veel dan een keer te weinig. En je hebt er vast niet zelf voor gestudeerd dus ik zou zeggen bel en maak een afspraak of vraag even bij de assistente wat je kunt of moet doen (wel of geen afspraak maken). Je betaald toch ook voor je ziektekosten ... dan hoef je toch niet te 'schamen' als je er gebruik van wilt maken!

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Laat me nergens door weerhouden, liever tien x te vaak dan 1x te weinig!
    Al helemaal met je kleintje!!?

4. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Het kan ook koorts uitslag zijn, had Tygo laatst ook. Maar ik ben ook gewoon voor de zekerheid naar de HA gegaan hoor. Ja kan niet voorzichtig genoeg zijn toch?

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Als ik het niet zeker weet, bel ik even met de assistente. Dan overleg ik met haar of het zinvol is om een afspraak te maken of niet. Zo heb ik al vaak handige tips, adviezen én geruststelling gekregen, waardoor een HA-bezoek niet nodig was.

Mijn zoontje heeft ook de 6e ziekte gehad en toen hebben we het ook via de telefoon kunnen afhandelen. Ik was toen een dag of twee eerder al geweest omdat ie lang hoge koorts had. Toen kreeg hij ook vlekken en was het plaatje compleet. Ik hoefde daarvoor niet meer langs te komen, maar vond het wel prettig die bevestiging even te hebben!

Maar in principe is het wel zo: beter 10x te veel dan 1x te weinig!

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou er niet mee naar de huisarts gaan, de 6de ziekte kunnen ze toch niets aan doen. Is een kwestie van uitzieken en als hij verder gewoon eet en drinkt dan vind ik het niet nodig. Als hij nu slecht drinkt dan vind ik het anders of bij erge diarree of een paar dagen hoge koorts, dan bel ik wel mijn huisarts op.

7. Barocky

Barocky Actief lid

27 apr 2009
    160
    0
    0
    Mijn dochter is net van de 6e ziekte af. Na 2 dagen koorts (waarvan 1 dag 41 graden!) en niet willen eten en drinken, was de koorts op dag 3 plots verdwenen en kwamen de vlekjes. Die waren na 2 dagen weg en waren de klachten ook weer over. De huisarts was er niet van onder de indruk, wilde diagnose '6e ziekte' ook niet stellen, die hield het bij een virus. Ik zou ook de assistent bellen en advies vragen. Hoe gaat het nu?

8. mona23

mona23 Niet meer actief

ik heb vanmiddag toch even gebeld en overlegd met de assistente, ze dacht ook de 6de ziekte. Hoefde niet langs te komen

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klinkt helemaal als de 6e ziekte en heeft idd weinig zin om daarvoor naar je huisarts te gaan :) 't Is toch uitzieken.
    Wel altijd verstandig om als je zelf twijfelt, het wel in de gaten te houden en bij andere signalen toch echt even te bellen! Kan de arts inschatten of het nodig is langs te komen... (en mijn ervaring is dat ze bij kleintjes eerder zeggen: Kom maar even, dan dat ze je afpoeieren ;)).

10. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.107
    0
    0
    Dus toch de 6e ziekte. Zijn we met mijn dochter ook niet voor naar de ha geweest. Is idd goed uitzieken. Heb natuurlijk wel in de gaten gehouden of ze wel goed eet en drinkt en genoeg luiers op een dag vol had.
    Sterkte

Deel Deze Pagina