Ik snap het niet en het frustreert me!

Discussie in 'De lounge' gestart door Elsss, 12 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Vooropgesteld vind ik het zelf ook niet normaal hoor. Maar ik wil er mee zeggen dat het er bij sommige mannen nou eenmaal echt niet in zit. Ook niet als je boos wordt of erover praat.
    Denk sowieso dat vrouwen van nature over het algemeen meer empathisch en zorgzamer zijn.

2. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Net de test gedaan en wij hebben een 60/40 verdeling. Wat ik niet vreemd vind. Ik werk minder dus ik ga dan met zoon naar de dokter of kadootjes kopen voor een kinderverjaardag. Ik regel dan ook een kinderfeestje.

3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Dat had ik dus ook.
    Maar als al die auto-dingen even zwaar meetellen als badkamer poetsen dan klopt et niks meer van.
    Auto poetsen: 1 keer per jaar
    badkamer poetsen: nagenoeg elke week.
    Koken: elke dag
    Net de dingen waarin wij dan wel traditioneel verdeeld zijn :roflmao:
    Bij bijna alle andere dingen heb ik samen ingevuld.

Maar goed. Man komt er wel positief uit bij de test: 45/55 in zijn voordeel

tuc vindt dit leuk.
  4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Onze buurman poetst zijn auto elke week, dus dan gaat er wel veel tijd in zitten:roflmao:

Kolibrie2 vindt dit leuk.
  5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad.
    Mijn man heeft bij die gesprekken ook altijd een heel zakelijke insteek. Echt alsof hij op zijn werk zit. Inclusief op hrtvrinde kort samenvatten van de hoofdpunten en eventuele actiepunten benoemen. En daar kraamt hij ook regelmatig managertaal bij uit :roflmao::roflmao:

Maar he. Het werkt wel goed. :thumup:

We gaan meestal samen. Lukt niet altijd.

Kolibrie2 en amdaa vinden dit leuk.
  6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Bij babietjes zie ik het verschil niet zo erg. Tot 1 jaar hadden wij geen onderscheid tussen gewone kleren en pyama's. Ga die echt geen tig keer per dag omkleden omdat ze een uurtje op zijn en dan weer effe slapen.
    Weet niet hoe oud het kind was op dat moment. Maar vind de vergelijking met een volwassene nogal krom.

Zwierezwaai, femkes en Ysabella vinden dit leuk.
  7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Hier ook niet, de oudste was een huilbaby hij woonde zowat in zijn puckababy de eerste maanden. :|

Tijdens de zwangerschap zagen wij bij de oudste een leuk pakje. Stonden we bij de kassa zegt de verkoopster ‘ och ja, dit is zo’n leuke pyama inderdaad.’

Hij heeft hem dus gewoon overdag aan gehad toen hij net geboren was. :roflmao:

Iertje81, citroenrasp en femkes vinden dit leuk.
  8. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Mag je vinden. Ik ben er nogal klaar mee dat het zo uit zijn verband wordt getrokken hier. Ik heb hier al duidelijk uitgelegd dat ik alleen heb gezegd tegen vriend hem beter geen pyjamabroek aan te trekken (en nee, het zag er niet uit als een joggingbroek want dan had het me geen reet uitgemaakt) and that’s it.
    Het was alleen om aan te geven dat mijn vriend niet zo goed is in kleding combinaties uitzoeken en hij daar hulp bij vraagt en ik dat dus meestal doe (zeker niet altijd)

kunnen we nu weer allemaal door met andere dingen :roflmao:

Iertje81, JupitR, Malbec en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn man is gelukkig gelijk. We doen evenveel in huis en met de kinderen. Al mag ik er nog steeds graag over klagen hoor, ik doe zelf liefst nog minder dan ik al doe haha

Als ik vriendin van me hoor...haar man is pas voor het eerst met de kinderen alleen thuis geweest (ze zijn 8 en 5), legt ze nooit op bed...binnenkort wordt zij geopereerd en is een lange revalidatie verwacht en ze maakt zich nu al zorgen hoe dat dan moet want hij kan het blijkbaar allemaal niet...

10. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Gaat het nog steeds om diepgaande analyse van een pyjamabroek :eek::roflmao:
    Ik geef je groot gelijk! Een pyjama is voor in huis en niet buitenshuis ;)

MevrouwH vindt dit leuk.
  11. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Of zullen we anders een nieuw topic openen om te kunnen analyseren met welke pyjama's je wel en niet over straat kan :p

Kolibrie2, Sylver, MevrouwH en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Volgens mij kunnen mannen heel veel dingen prima, en hebben moeders soms wat te veel controledrang ;)

Aan de andere kant zijn er vast geen fora waar mannen hun ervaringen kunnen delen mbt het ouderschap, en dat is er voor vrouwen genoeg. Veel informatie over hoe ik dingen aanpak met mijn kinderen haal ik van het internet en ervaringen van anderen. Dat doet mijn man dus niet. En ik denk dat het ook daarom is dat ik soms een duidelijke(re) mening heb over hoe iets hoort te gaan dan hij. En toch merk ik ook bij mezelf dat ik het niet logisch zou vinden dat mijn man nieuwsbrieven van ouders van nu gaat lezen. Dus daarin ben ik toch echt niet helemaal geëmancipeerd.

13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Een zp voor mannen heb ik idd nog niet gezien. En de mannen die hier ooit komen xijn op 1 hand te tellen. Misschien in topic waarin de techniek van de babyfoon of andere apparaten wordt besproken.
    Mijn man komt zelden op fora. En als ie ergens op kijkt, dan gaat het over apparaten of software.

En het is ook niet erg om verschillen te onderkennen die er nu eenmaal zijn
    Zolang we dat met respect doen.

14. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Mijn man doet erg veel in huis. We hebben wel een soort van verdeling. Zo wil hij niet dat ik iets doe met de kettingzaag en de bosmaaier. Ik vind het lullig als hij alles alleen moet doen in de tuin, dus ik zorg dan meestal voor het onkruid verwijderen.
    Verder is het in huis redelijk gelijk verdeeld. Ik doe meer van het een en hij meer van het andere. Beide hebben we ons werk over 4 dagen verdeeld en gaat de jongste 3 dagen naar de opvang (de oudste gaat niet meer naar de BSO). We zijn wel erg op zoek naar een schoonmaakster, zodat we meer tijd over houden voor leukere dingen.

Jetje1 vindt dit leuk.
  15. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ik geef ook toe dat ik controle drang heb. Als ik niet thuis ben houdt hij ze in leven en doet altijd leuke dingen met ze (naar de speeltuin/kinderboerderij etc) maar ik hoef echt niet te verwachten dat de kleding bij elkaar past. Hij ziet ook niet het verschil tussen een gewone broek en een pyjama broek. Het interesseert hem ook niet. "Dat is toch niet belangrijk in het leven, het gaat er toch om dat ze het niet koud krijgen" zegt hij dan. (Gelukkig vindt de oudste het tegenwoordig ook leuk om setjes kleding uit te zoeken). Dat er rommel en zand door het hele huis ligt vindt hij ook niet belangrijk want "een huis is om in te leven". Hij ontbijt en luncht nooit op vaste tijden, maar gewoon als hij honger krijgt. Soms is het dus pas 14.00 als hij voor het eerst wat eet. Dus ik schrijf dan wel op dat rond 12.00 de kinderen een boterham krijgen bijvoorbeeld want anders denkt hij er niet aan als de kinderen zich ook niet melden.
    Daarin zijn wij heel verschillend. Ik ben heel gestructureerd en hij absoluut niet. Hij leeft letterlijk van minuut tot minuut.

16. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Op Tweakers zijn ook onderwerpen over kinderen, gezin en zwangerschap :thumup:.

17. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Kom ik dit toevallig tegen :roflmao:

Screenshot_20200715-115847_Facebook.jpg

Nellie4, Iertje81, Sylver en 7 anderen vinden dit leuk.
  18. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.215
    113
  19. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
  20. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    ja of gewoon in het algemeen. “Wat zijn de raarste kledingcombinaties die je vriend/man ooit bij jullie kind heeft aangetrokken?”

;)ik denk toch zomaar dat er nog best wel wat naar boven komt hahaha

Jackie87, Loveischocola en JupitR vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina