Mijn man is sws geen tweederangsouder en natuurlijk zijn er dingen die ik beter kan maar er zijn ook zoveel meer dingen die hij weer veel beter kan. Zolang je elkaar in de waarde laat en waar nodig is aanvult is er naar mijn mening niks aan de hand.
Maar toch klopt het niet. Je zou - extreem gesteld - zelfs kunnen zeggen dat je het hebt geaccepteerd uit een gebrek aan zelfliefde. Ik vind het heel onaantrekkelijk in een man als diegene denkt dat de ander alles wel opruimt en regelt. Snap daarin de frustratie vanuit de TS heel goed. Ik had een vriendin die altijd klaagde over haar man, want die deed ook niets in huis. Ze was in feite een alleenstaande moeder met een extra huisgenoot (voor seks) die ook wat geld in het laatje bracht. En af en toe een oppas aan huis als ze weg wilde. En toen kreeg ze een burn-out en deed hij wel eventjes wat meer, maar dat duurde zo'n 1-2 weken.
Doet me denken aan mn schoonouders. Die hadden best wat commentaar op mij in het begin. Ik kwam smorgens niet mee uit bed, ik smeerde zijn brood niet, ik warmde zijn eten niet op als hij laat binnen kwam, koffie zetten/inschenken deed ik niet, man hielp mee met koken/tafel dekken/tafel afruimen... Dat ik zwanger en veel boven de wc hing te kotsen of lag te slapen omdat ik zo moe was telde niet mee. En nu... moet man nog meer doen omdat wij 2 huishoudens hebben en ik wil niet als ik het weekend aan boord kom nog een complete woning moeten schoon maken omdat dat "vrouwenwerk" zou zijn. Net als man niet thuis het weekend vol wil hebben met klusdingen omdat het "mannenwerk" is (en mijn kluscapaciteiten zijn gewoon beter ) Edit: ze vonden (vinden?) het ook raar dat man luiers verschoonde en kinderen op bed legde. Huishouden en kinderen zijn voor de moeder. Vader brengt geld in het laatje.
Zo wilde mn ex-schoonmoeder de broodtrommel van mijn destijds vriend wel blijven maken toen we gingen samenwonen. Ze vond het maar stom dat ik dat niet voor hem ging doen.
Dan zal ik maar niet zeggen de mijn zwager het hele eerste jaar van hun dochter haar nooit in bed deed in de avond. Mocht mijn zus een afspraak of verplichting in de avond hebben kwam zijn moeder in huis...om haar kleindochter te wassen, voeden en naar bed te brengen...
Nah, heb je het toch gezegd! Heel bijzondere situatie. Zou hier gelukkig niet kunnen, ouders en schoonouders op 1.5 en 2.5 uur rijden. Misschien is dat de remedie tegen mannelijke kinderlijkheid
Jep.. Ook zonder schaamte zegt hij dat zijn moeder beter kookt dan zijn vrouw... Heeft mij wel eens gevraagd of ik het hem uit zou houden...ehm nee ik zou je binnen een uur buiten hebben gezet
Ja en nee, ik heb geprobeerd er iets van te maken en een stuk geprobeerd hem mee te krijgen. Na een aantal jaar opgegeven hier steeds stress om te hebben. We zijn nu gescheiden en heb het nu wel gelijkmatig verdeeld hoor
Ah! Ik dacht eerst ook te lezen dat je niet meer met diegene samen was, maar was in de war door je banner Vind het sterk van je dat je het zo geprobeerd hebt
Herken wel wat je zegt en het is ook bizar, want een vader is net zo goed ouder als een moeder. MAAR als ik naar mn eigen vriend kijk...die heeft er ook echt geen kaas van gegeten. Hij kan geen structuur in een dag krijgen, vergeet tanden te poetsen, bedenkt niet dat kinderen die nog niet praten ook dorst krijgen en heeft heel weinig geduld. En dan naast iets met de kinderen ook nog wat in huis gedaan krijgen..!?!?! Nee dus Dus wellicht komen die "verhalen" voort uit situaties zoals de mijne, waarbij de man als verzorger dus echt tamelijk ongeschikt is
Als ik naar mijn omgeving kijk zijn er ook maar zeer weinig mannen die parttime werken en een dag voor de kinderen zorgen. En dat zal in sommige gevallen ook wel moeten, omdat het qua inkomen niet haalbaar is deeltijd te gaan werken. Maar het is in veel gevallen ook echt een keus die mannen zelf maken. Niet zo gek dat je als vrouw dan geneigd bent veel dingen rondom kids naar je toe te trekken. Wat dat betreft ben ik heel benieuwd naar de uitwerking van het lange partnerverlof sinds 1 juli (en of mannen daar ook echt gebruik van gaan maken...) of het er voor gaat zorgen dat de zorg meer 50/50 verdeeld gaat worden.
Lief Ik blijf zeggen dat je uit liefde echt heel veel accepteert. Soms ga je dan echt net een stap te ver. Wanneer dit vriendinnen gebeurt weet ik precies te vertellen wat ik wel niet zou doen Sta je er zelf in? Dan ben je toch onderdanig of praat je dingen goed Mijn verstand en gevoel lagen ver uit elkaar en ik zocht ook een excuus voor zijn gedrag. Ik heb ook regelmatig een vertrouwd persoon bezocht om te onderzoeken hoe ik het beste kon communiceren. Conclusie is gewoon wat er niet is, is er niet. Ik wil nu gewoon samenwerking en geen turf lijst met wie er meer doet...het gaat om het balans!
Dat geloof ik ook wel hoor, en ook dat je steeds een stap verder zet dan je voorafgaand had gedacht. Volgens mij is dat allemaal psychologisch, omdat je er dan al zoveel in geïnvesteerd hebt, is het moeilijk om eruit te stappen. Je hebt immers de keuze gemaakt voor iemand, en het is soms pijnlijker om in te zien dat dat niet (meer) de juiste keuze is, dan de andere kant op gaan. Maar klinkt alsof jij er in ieder geval lering uit hebt getrokken voor je huidige situatie!
Maar waarom vinden we dit toch eigenlijk redelijk normaal? Vrouwen krijgen toch ook geen instructieboekje bij de geboorte mee? Waarom vinden we het logisch dat de moeder er wel de moeite en tijd instopt en kan de vader wegkomen met: het is niet zo mijn ding? Dan moet je toch geen kinderen krijgen? En dan gaat het niet om setjes kiezen, maar dat een kind moet eten of drinken, dat moet iedereen met normale mentale capaciteiten kunnen snappen.
Je kan het ook andersom zien. Als de man wil blijven werken, dan is de dag die hij niet als 'papadag' heeft wel zijn dag. Dan regelt hij op die dag de oppas en het eten en de rompslomp eromheen. Het kan niet zo zijn dat als man niet een dag minder werkt, de vrouw die dag per definitie op zich neemt. Hier is het in ieder geval beide 4 dagen. Man werkt wel af en toe in de avonden, als er geen corona is. En dus komt er soms meer op mij neer (als er geen corona is )