Ik snap het niet en het frustreert me!

Discussie in 'De lounge' gestart door Elsss, 12 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Een vraag die slechts zelden aan mannen gesteld wordt, maar heel vaak aan werkende vrouwen.

femkes vindt dit leuk.
  2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    De huishoudtest: 55% ik, 45% man. Mentale last 69% ik, 31% man.
    Opvallend: alles mbt de auto was voor hem, en dat klopt ook wel.
    Ik werk normaal gesproken 4 lange dagen, hij werkt momenteel niet.
    En hij draagt echt wel zijn steentje bij hoor, op zijn manier. Hij heeft de kinderen veelvuldig na school, soms ook een speelafspraakje. Maar door zijn ziekte met beperkt energieniveau en diverse "onzichtbare" beperkingen kan ik niet teveel van hem vragen. Heb ik weekenddienst of ben ik een nachtje weg, dan schakelt hij zijn moeder in. En laten we zeggen dat iedereen erbij gebaat is als ik kook (en daarmee samenhangend de regie heb bij boodschappen doen en het in coronatijd dus alleen doe) en de was doe.

3. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Mijn man is nogal verwend van huis uit.

Toen hij op zichzelf woonde deed moeders de was, z'n huis en eten deed hij daar. Als hij kookte was het afhalen of voorgekookte noodles met woksaus en half rauwe groente :roflmao:

In het begin van onze relatie was dat enorm wennen voor hem, hij "moest" helpen in het huis toen we samen gingen wonen, als ik avond dienst had koken (nu is het vaak vrij simpel maar de kinderen leven nog :roflmao::roflmao:)
    De wasmachine, hij wist hoe hij aan ging maar meer ook niet. Ik heb hem alles moeten "leren"

En nog belt hij soms mammie op om hem te helpen met iets :rolleyes:

Maar hij is een stuk zelfstandiger geworden en doet eigenlijk heel erg veel!
    Ook met de kinderen.

Nee ik moet zeggen, ik klaag echt niet en ben heel blij hoe het bij ons gaat.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Heb hem nooit gehoord, ook niet in de omgeving.Toch altijd gewerkt toen de kinderen klein waren, krijg soms ook wel het gevoel dat mensen een beetje zoeken naar dat soort dingen.

Whysteria, citroenrasp, JupitR en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb hem alleszins al vaak op dit forum gehoord :)

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ja, maar hoe representatief is dit forum?
    Ik ken ook geen mannen die niks in huis doen en toch hoor ik daar hier heel veel over.

citroenrasp en Adje vinden dit leuk.
  7. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ja ben ik wel met je eens. Kleding hoeft echt niet mooi bij elkaar te passen, maar ik zou het ook niet fijn vinden als mijn man de kinderen in hun pyjama naar school/opvang brengt. Dan vraag ik me af of het nou echt zooooooo moeilijk is om een 'gewone' broek te herkennen in de kast :rolleyes:

8. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik heb mijn ex een keer gevraagd om maandelijks kostgeld over te boeken.. dat zegt misschien wel genoeg. Ik kreeg van hem altijd te horen "ik heb ... dit en dit.. voor jou gedaan". Bijvoorbeeld; Ik heb het toilet voor je schoongemaakt.. ik heb voor je gezogen. Lazer op... nu mag hij zijn eigen huis poetsen, voor zichzelf ;)

Maslov en NiVa0230 vinden dit leuk.
  9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Nou als dat het ergste is, je kunt je maar ergens druk om maken.

citroenrasp en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  10. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    nou meer dat dus. Vooral omdat hij een kast had met heel veel leuke kleding. Dat hij een keer een shirt bij een broek pakt in een vloekende kleur oid, daar kan ik wel mee leven maar dit was gewoon raar.

Overigens koop ik de kleding voor mijn vriend omdat hij dat graag wil. Hij heeft er niets mee en wil het ook liever niet kopen. Als ik geen nieuwe schoenen bestel voor hem oid dan loopt hij een jaar op afgetrapte en stukke gympen. En hij heeft altijd maar 1 paar schoenen. Het boeit hem gewoon helemaal niks en hij heeft er geen kijk op. Prima, dan stuur ik dat een beetje en dat is toch helemaal niet erg? Ik leer ook weer dingen van hem. Ik laat hem wel gewoon alleen naar cb gaan. Eigenlijk komt dat nooit voor omdat hij 5 dagen werkt maar heel soms wel en dan laat ik hem met gerust hart daarheen gaan.

11. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik zeg ook nergens dat hij niet veel met ons zoontje doet hè ;). Hij doet heel erg veel met hem, inmiddels is hij 4 en heeft hij zijn weg gevonden maar toen hij net geboren was moest hij echt even zoeken, wat ik ook snap, als je het niet mee krijgt vanuit huis ;)
    Wat betreft het huishouden.. dat doe ik helemaal. Simpelweg omdat ik maar 30u werk en hij het dubbelde :)

citroenrasp vindt dit leuk.
  12. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Er zijn inderdaad veel ergere dingen ja maar dat betekent toch niet dat ik daar niks van mag zeggen? Zo druk heb ik met er niet over gemaakt. Maak je maar geen zorgen hoor ;)

Loulou12 vindt dit leuk.
  13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Je kunt altijd wat zeggen, maar waarom zou jouw mening belangrijker zijn dan die van je man? Als hij dat een prima outfit vindt

citroenrasp en JupitR vinden dit leuk.
  14. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Vraag ik me ook af. Ook veel thuisblijfmoeders en die ken ik ook niet in mijn omgeving.

Mij is de vraag ook nooit gesteld. Wel hoe we de opvang regelen, maar dat vind ik wel een logische vraag.

suus1983 vindt dit leuk.
  15. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Of de mening van je kind! Die van mij loopt regelmatig in vreemde combinaties ;)

Thirza78, femkes, Kolibrie2 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Klopt en ik ben sinds kort een tbm en daar krijg ik veel meer vragen over.

JupitR vindt dit leuk.
  17. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Omdat je niet in een pyjamabroek over straat gaat. Of jij wel? En hij blijkbaar dat zelf dus niet ziet (zegt hij ook zelf) dus ja dan zeg ik daar wat van. Niets mis mee lijkt me.

Loulou12 en Malbec vinden dit leuk.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Haha precies!

19. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Maar waarom eigenlijk niet? ;) Wie heeft besloten dat het een pyjamabroek is?

20. MevrouwH

MevrouwH Fanatiek lid

5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Haha die van mij heeft geen mening over kleding. Die trekt alles aan wat we voor hem pakken. Nog wel ja. Dus ik zal mijn portie ook nog wel krijgen ;)

Ik heb alleen gezegd tegen man dat hij beter hem de volgende keer een gewone broek kan aantrekken ipv een pyjamabroek wat in mijn ogen normaal is om dat te zeggen.

Wat een halszaak wordt er hier van gemaakt zeg :roflmao:

Deel Deze Pagina