Tijdens mijn zoektocht naar babyspulletjes kwam ik op de website van Kaatje Katoen. Die bied wasbare luiers aan. Lijkt mij erg goed voor het milieu enzo, en volgens hun is het ook nog goedkoper dan weggooiluiers. Maar is dit ook practisch? Hier iemand met ervaring?
Wij hebben bij Kaatje Katoen de Bamboozle Stretch aangeschaft. Dit is een systeem met een overbroekje. Mijn man en ik zijn beide erg tevreden. We vinden het niet veel werk. Het verschonen is erg makkelijk. Je wast wat meer alleen, maar dat gaat ook prima, is toch wat meer nu met de kleine. We zijn bij een consulente van hun thuis geweest en hebben allerlei verschillende luiers gezien en gevoeld met uitleg erbij wat de voor en nadelen van de verschillende luiers zijn. Dat was erg nuttig. Je ontdekt dan bijvoorbeeld snel dat klittenband veel handiger is dan drukknoopjes. Ik voelde me daarna ook niet verplicht om iets aan te schaffen. We hebben het er daarna rustig thuis nog over gehad voor we besloten deze luiers aan te schaffen. Het is natuurlijk wel een hoop geld in 1 keer, maar nu ik bv geef en deze luiers gebruik hebben we tot nu toe weinig kosten aan de baby. Als je geïnteresseerd bent, raad ik je dus aan om een afspraak te maken met 1 van hun consulenten. Kun je de luiers zelf zien en beoordelen.
ik heb ze ook gebruikt, ik had popolino, 1 maat, alleen wij hadden een heel klein iel meisje, waardoor je veeeeeeeel meer luier had dan meisje en ze hoe je ze ook klikte te groot waren, pas na 1 jaar paste ze. dus helaas maar 1 jaartje echt gebruikt. ik zou dus geen luier kiezen die one size fits all heeft, maar gewoon 2 of 3 maten nemen. maar opzich, vond ik de luiers zelf wel fijn, deze konden ook in de droger, ideaal