Ik zou even overleggen met de kraamzorg. Wij hadden alleen maar 100% katoenen gebreide dekentjes in huis gehaald. Dat bleek echter veel te koud. Onze kraamzorg heeft er toen een fleece, moeders voor moeders, omslagdoek overheen gelegd. 100% Katoen word aangeraden omdat het goed ademt. Maar als je het bedje veilig opmaakt, en de temperatuur van je kindje goed in de gaten houd kunnen andere dekentjes ook prima.
Ik heb de deken inmiddels toch geruild voor de katoenen variant. Mocht m voor dezelfde prijs meenemen als de fleece door het eerdere misverstand. Mij maakt het persoonlijk niks uit of ik natuurlijke of synthetische materialen gebruik maar voor de zekerheid pak ik toch maar katoen. Ik heb wel een wiegdekentje van fleece waarvan ik dacht het nooit te kunnen gebruiken maar wie weet doe ik het straks toch wel.
Hmm ik heb 2 dekentjes van Jolein, er staat op dat ze van katoen zijn, maar ze voelen wel fleece-achtig.. Denk dat deze dekentjes niet zo mooi blijven in de was.. Vroeg me wel af of jullie ook de dekentjes eerst gewassen hebben? Of hoeft dat niet omdat het bovenlaken al gewassen is?
Ik weet dat ze van Jollein niet zo heel mooi uit de was komen. Beetje hard en niet meer zo lekker zacht. Ik zou ze daarom niet wassen. Je doet er toch ook lakentje onder? @Sientjes, goed dat je het dekentje hebt geruild! Hoef je je daar niet meer druk om te maken! Fijne zwangerschap nog!
Ik zie dat die van Meyco ook een groot assortiment heeft in dekens. Ik ga me er eens in verdiepen. Ik denk dat ik de deken van Anel niet ga wassen van tevoren. Hooguit even strijken om de vouwen eruit te krijgen. Nu is de deken nog heel zacht en lijkt het inderdaad fleece.
Oke dan ga ik ze niet vooraf wassen! Bedankt voor het meedenken Uiteraard komt er een lakentje onder. Ik ga nu ook maar is kijken naar de dekens van Meyco.