Kraamzorg..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Neeltje1986, 26 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Hoi hoi,

Wij zijn in verwarring en weten niet hoe we moeten kiezen in kraamzorg!
    We hebben van de verloskundige een informatie boekje meegekregen van de Zuidzorg en van VDA.

Hoe maak ik een keuze tussen deze twee, en heeft iemand ervaringen met deze twee kraamzorgen?

Wij weten het eventjes echt niet.. :(

Liefs..

2. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Hey Neeltje,

Ik heb via de zorgverzekeraar de waarderingen opgevraagd, die waren bekend. En uiteindelijk heb ik ook gelet of ze een borstvoedingscertificaat hebben. Het is de grootste kraamzorgaanbieder in de regio geworden, ook van ervaringen van bekenden positieve verhalen gehood. Uiteindelijk bieden ze volgens mij allemaal dezelfde soort zorg en zullen ze kwalitatief niet veel verschillen. Ze willen toch allemaal diensten leveren en zullen ze ook de beste willen zijn... Succes met je keuze!

3. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Geen ervaring maar wel een aantal punten waar je op kunt letten:

zoals eerder gemeld idd beoordeling en borstvoedingscertificaat.

andere dingen die je mogelijk belangrijk kunt vinden:
    - Garanderen ze 1 kraamverzorgster?
    - Mocht je 's avonds uit het zkh komen, geven ze dan nog zorg?
    - welke kraamzorg geeft de garantie dat ze je het maximale aantal uren kunnen geven en niet dat je op min. zorg (3/3,5 uur pd) wordt gezet ivm drukte oid?

Verder maakt het niet heel veel uit. Je zou het ook nog bij je VK kunnen vragen. Ik weet dat de VK hier een voorkeur heeft voor een kraamzorgorganisatie omdat ze daar enorm veel aandacht hebben voor borstvoeding en de kv's dus enorm goed geschoold zijn.

4. Sijke

Sijke Bekend lid

kijk welke folder je het meest aanspreekt of bekijk hun website, daarop staan ook vaak ervaringsverhalen van anderen. En inderdaad, zijn ze gecertificeerd voor borstvoedingszorg (als je dat wilt gaan geven) en dat soort dingen.

5. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Hier zou ik zeker op letten.
    Wij kwamen 's avonds thuis met baby en een stencil van het ziekenhuis.
    En daar kan je het dan mee doen...
    Al was er maar iemand een half uurtje/uurtje gekomen om ons op weg te helpen voor de nacht, dat was wel fijn geweest.

6. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Bedankt voor jullie tips! Ik wil graag idd maar 1 verzorgster.. Manlief ook.. Wel zo prettig! En inderdaad fijn als er iemand langs komt als je net bevallen bent! Wat betreft borstvoeding, dat is voor mij niet relevant; ik kan geen borstvoeding geven ivm een borstverkleining..

Ik zal morgen eens de vk bellen, kijken welk bureau zij zelf aanraad!

7. misa

misa Niet meer actief

De tips die gegeven zijn kun je op letten. Kijk verder naar welke folder/ website jullie het meeste aanspreekt. Succes!

Deel Deze Pagina