Zal ik nu dan ECHT zwanger zijn?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jaysa, Apr 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jaysa

Jaysa Actief lid

Feb 24, 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!
    Ik ben 8 maanden geleden gestopt met de pil om zwanger te worden.. Zonder resultaat tot nu toe. Maar nu begin ik toch wel echt te twijfelen! Ik heb een korte cyclus van 20 dagen! En als ik dan menstrueer is het best lang! Rond de 8 dagen.. Alleen nu moest ik woensdag ongi worden.. Ik heb toen een dagje licht bloed verloren .. Alleen dat was 1 dagje? En heel erg licht!! Nu heb ik nergens meer last van! Ik heb test gedaan die was negatief.. Zou ik toch nog zwanger kunnen zijn? Omdat mijn menstruatie ALTIJD hetzelfde is en nu nergens last van? Hoor graag jullie reactie! Liefs

2. Catoo

Catoo Niet meer actief

Spannend hoor!
    Bij de innesteling kan er wat bloed vrijkomen, wat je korte bloeding zou kunnen verklaren.
    Wanneer heb je de test gedaan? Zwangerschapshormoon HCG verdubbelt zich ongeveer iedere twee dagen. Als je vandaag hebt getest zou ik woensdag nog eens proberen.

Verder kan een korte cyclus van invloed zijn op je kans om zwanger te worden. Ik, met een lange cyclus, weet daar niks van, maar er is vast iemand die dat kan verduidelijken hier?

Succes met afwachten!

3. Jaysa

Jaysa Actief lid

Feb 24, 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    JAAA vind het echt spannend normaal is het altijd zo PRECIES! dus hoop dat het raak is! Zou geweldig zijn! Heb gisteren de test gedaan! Liefs

4. me83

me83 Niet meer actief

doe dan over een paar dagen nog een test..als het goed is moet het na een week toch echt positief zijn.. anders even naar de ha als er dan nog niks duidelijks is..dan kan het zijn dat je hormoon spiegel laag is en de test het niet meet.. ik ga voor je duimen!! hoop dat je zwanger bent!!

5. Jaysa

Jaysa Actief lid

Feb 24, 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ben echt benieuwd! Heb wel raar gevoel in m'n buik! En m'n wijntje smaakte ook niet ! Ik heb wel antibioticum gehad vorige week.. Hopelijk heeft dat geen invloed als ik toevallig zwanger ben? Liefss

6. me83

me83 Niet meer actief

als het goed is kan het geen kwaad.. vooral als je nog maar kort zwanger bent.. een buurmeisje kreeg ook antibiotica tijdens zwangerschap omdat ze blaasonsteking had... dus even afwachten.. maar je kan altijd je huisarts bellen om te vragen of het kwaad kan omdat je denkt zwanger te zijn.. miss kan je dan even langs en heb je sneller een uitslag of je zwanger bent of niet

7. Wat spannend voor jullie! Hopelijk ben je inderdaad zwanger en heb je snel een positieve test in handen.

8. Jaysa

Jaysa Actief lid

Feb 24, 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja zeker spannend! De test blijft negatief! Maar nog steeds geen ongi!

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Je kunt zeker zwanger zijn, zo ging het bij mij en zie mijn banner :)

10. Jaysa

Jaysa Actief lid

Feb 24, 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oow echt waar????? Had je ook bloedverlies? En na hoeveel dagen een positieve test? Liefssss en GEFELICITEERD!!

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik had 1 dag bloedverlies, vlak vor mijn nod. 3 dagen later een posi test.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat beetje vloeien zou een innesteling geweest kunnen zijn en doorgaans kun je dan 10-14 dagen later testen.

Je weet dus niet wanneer je een eisprong hebt enzo? Want om te weten of je succesvol zwanger zou kunnen worden, is het wel handig om even te weten hoe jouw cyclus in elkaar steekt: je hebt namelijk een luteale fase nodig van idealiter 10-14 dagen. Als jij 8 dagen menstrueert, blijven er nog 12 over om EN een eisprong te hebben, en dus die luteale fase om een vruchtje zich in te laten nestelen. Dat is wel redelijk kort, maar kan wel, als je direct aansluitend op je menstruatie een eisprong hebt...

Om dat te weten te komen, zou je kunnen tempen of ovu-testjes gebruiken. Mocht je luteale fase, (dus de periode van je eisprong tot aan je menstruatie) nou korter zijn dan 10 dagen, dan is het handig om visoliecapsules of tarwekiemoliecapsules te gebruiken: die brengen je cyclus op regel en verlengen je luteale fase, als dat nodig is.

Maar hopelijk is het nu gewoon raak ;)

Share This Page