Zo verdrietig na miskraam/curretage

Discussie in 'Miskraam' gestart door Judith34, 18 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judith34

Judith34 Lid

18 jan 2007
    10
    0
    0
    Hallo allemaal,

Afgelopen dinsdag kregen we onze 8-weken echo; na 5 jaar waren we eindelijk zwanger.
    Helaas bleek het vruchtje te klein en het hartje te zwak.
    De volgende dag bleek, tijdens de controle, het hartje te zijn gestopt.
    Het was een klap in ons gezicht; na alle ellende van IVF/ICSI en slechte berichten over hormoonstoornissen en een vervroegde overgang, hadden we niet gerekend op dit bericht.
    We gingen 'alleen' kijken of het er 1 of 2 waren i.v.m. de terugplaatsing van 2 embryo's.

Toen we het slechte nieuws hoorden was ik heel resoluut in mijn besluit, ik wilde niet wachten tot het vruchtje er vanzelf af zou komen. Het idee om het dan door de wc te moeten spoelen kon ik niet verdragen.
    Gelukkig was de gynaecoloog heel meelevend en kon ik diezelfde middag gecurreteerd worden. Mijn vriend mocht de hele middag bij me blijven.
    Iedereen van de verpleging en het OK-personeel was heel lief en sprak troostende woordjes, maar ik kan me niet losmaken van de herinnering van hoe ik de OK op reed.
    Huilend nam ik bij de deur afscheid van mijn vriend, huilend reden ze me de vercouverkamer op en huilend ben ik op het operatiebed gaan liggen.
    Ik voelde me zo verdrietig en alleen.......

We zijn nu een paar dagen verder en lichamelijk gaat het redelijk. Ik heb nog een beetje buikpijn en bloedverlies en ben nog moe van de narcose.
    Maar geestelijk...... Ik moet echt opletten dat ik mezelf niet overspannen praat.
    Ik vind het zo moeilijk om te accepteren dat we dit keer geen papa en mama worden. En dat we geen spulletjes voor de kinderkamer hoeven te kopen, geen kleertjes en geen leuke behangetjes.

Het is niet eerlijk!

Sorry voor het lange verhaal, maar toch bedankt voor het luisteren.

2. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Beste Judith34,

Ik voel met je mee. Afschuwelijk. Een wondertje (of 2!) dat zó gewenst is, en dan overkomt je dit. Heel veel sterkte meis. Je hebt alle recht om verdrietig te zijn en je beroerd te voelen. Maar geloof me, er komt een dag dat de zon weer gaat schijnen. Voor nu alle sterkte toegewenst.

vr.gr.
    Ilona

3. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    oohh lieve Judith , wat erg dat jullie dit is overkomen , vooral nadat je na zo'n lange tijd er eventjes aan mag ruiken en dat dan je werled compleet instort ...
    Ik weet dat het ver weg klinkt maar hoop dat je snel dat geluk weer mag vinden en dat het dan wel goed gaat .....
    En gooi het er hier maar uit meid , das helemaal niet erg !1

Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel , Marjon

4. Najet

Najet Actief lid

21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Wat vreselijk meis, Ik weet helaas hoe je je voelt...Ik heb 1 april een curretage gehad ( was mijn 5e miskraam) en het is niet te bevatten wat er allemaal in je omgaat.

Ik wil je heel veel sterkte wensen en doe rustig aan meis! Je mag me altijd een PB-tje sturen als je daar behoefte aan hebt!

Dikke knuffel Najet

5. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Hallo allen,

Hier nog eentje. A.s. donderdag word ik gecurreteerd, omdat ik geen zin meer had om te wachten. Ik wil zo snel mogelijk weer aan de slag!! Het liefst wil ik morgen aan het werk gaan, maar ik heb ook kans dat het een deze dagen vanzelf eruit komt.

Ik ben overigens niets verloren en er is ook geen vrucht in de vruchtzak aanwezig. Waarschijnlijk dus een windei.. maar dat hoor ik na de curretage. Ik ga na de curretage weer matcare-testen in huis halen!! Hopelijk ben ik volgende maand weer zwanger...

groet,
    MamaT

6. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Hoi Mama T,

ik wilde ook niet meer wachten op iets wat toch niet goed was , ik had ook een lege vruchtzak , en heb een curretage gehad met 10,5weken , omdat de gyneacoloog in het begin dacht dat ik gewoon minder verwas als dat ik dacht en dateen volgende keerer waarschijnlijk wel een beepje in de vruchtzak zou zitten , helaass..

sterkte wermee!!!

7. MamaT

MamaT Fanatiek lid

7 mrt 2009
    1.766
    0
    0
    Gaan ze de volgende keer nog een echo bij me maken? Zo vlak voor de curretage? Het zal me namelijk niets verbazen als er straks toch iets in zit. Ik ga er natuurlijk niet van uit en kan niet wachten totdat ik weer bloed zie.. Dan kan ik er daarna weer tegenaan.

Judith, we hebben in ieder geval allebei al een kind.. Voor verzacht dat de pijn wel een beetje. Maar ik heb wel een enorme kinderwens.

8. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Jeetje meid... Wat heftig! En wat oneerlijk!
    Ik heb het zelf 2x meegemaakt en ik heb nu m'n goede en slechte dagen.
    Maar jij.. Al zo'n tijd bezig om uberhaupt zwanger te raken! Vind het heel sneu voor je!!!
    Neem wel de tijd, hoor. Echt waar. Je moet gewoon zoveel verwerken.
    Praat erover!
    Ik wens je heel veel sterkte, Judith!!!

Liefs, Alina

9. Najet

Najet Actief lid

21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Hi meis,

Wat balen dat je gecurreteerd moet worden. Ze gaan als het goed is een echo maken...als je bij mijn vorige berichten kijkt zie je dat ik die vraag ook heb gesteld. Uiteindelijk heb ik 3 echo's gehad omdat ik dacht...stel je voor dat ze het niet goed hebben gezien?

Ik kan me goed voorstellen dat je er naar uitkijkt om bloed te verliezen ( hoe raar dat ook klinkt). Het is niet raar hoor want je wilt allemaal verder.

Ik heb nu in totaal 5 miskramen gehad...en als ik zo om me heen lees zijn er veel meiden die een miskraam hebben gehad. IK VIND HET GENOEG!!!

Ik wens je heel veel sterkte meid!

Liefs en een dikke kunffel Najet

10. Najet

Najet Actief lid

21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Hi meis,

Hoe is het met je?

Liefs Najet

11. Lisil

Lisil VIP lid

19 apr 2009
    9.313
    0
    0
    Na vannacht vreselijke krampen gehad te hebben, vanochtend naar de wc en een bloedbad. k heb de huis arts gebeld en die vroeg of ik stolsels had gezien maar ik had er niet bij nagedacht om te kijken en gelijk een tampon gebruikt. K heb wel aangegeven dat dit zo'n ander gevoel is dan als ik menstrueer. Toen hij hoorde dat ik de hele nacht krampen had gehad moest hij denken aan een miskraam hij zou me nog bellen vanmiddag. Ik vraag me ook af of je uberhaupt stolsels zou zien bij 4 weken en 3 dagen, dan is het vruchtje net 2 milimeter ofzo. Wat een K*T gevoel is dat zeg het enige wat ik kon doen is alleen maar huilen.

Ik begon mezelf al af te vragen of ik me aan het inbeelden was dat ik zwanger was, maar de huisarts zegt ook dat als er maar een vage streep zit je toch zwanger bent, want een streep is een streep.

En bij ieder verhaal in deze topic lopen de tranen over mijn wangen, ik heb nog nooit zo'n rot gevoel van binnen gehad.

12. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Wat Erg Setti dat ook julie dit weer moeten meemaken , en idd een streep is een streep , weet niet hoe grrot vruchtje is met die tijd , ik heb toen 1,5 dag bloed verloren en geen krampen ofzo , maar ik was ook lang niet alles kwijt ......
    Ik zou als ik jou was wel vragen om een controle echo dan weet je of alles weg is , ik had een bloeding met 4 weken en 3 dagen en mijn curretagen pas met 10 weken en 3 dagen ....
    Daartussen wel veel gedokterd omdat de gyneacoloog dacht dat mijn bloeding en innesteling was ................................

veel sterkte meid !!

Deel Deze Pagina