Ik snap het niet meer!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lemi, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hai allemaal.

Gisteren ben ik om 20:45 voor het eerst naar de vk geweest. Ik vertelde dat 4 maart de eerste dag van mn laatste menstruatie was, dat ik 29 april mn eisprong had (ovutesten) en dat ik 13 april mn nod had. Dan kom ik dus uit op dat ik gisteren 7 weken en 1 dag zou zijn. Nou zei de vk dat ik gisteren dan 8 weken was. Op de echt was het kindje te vergelijken met een kindje van 7 weken en 4 dagen, maar dat was prima zei ze.

Ik snap dat 6 dagen niet heel veel verschil is, maar ik vind het toch voor mezelf heel fijn om te weten waar ik nou precies zit. Ze zei dat mn uitgerekende datum dus 15 dec 09 is (bij 8 weken). Ik vind het ook gewoon fijn om te weten ivm de 12 weken grens en wanneer ik t dan ga vertellen aan iedereen.

Ik zei wel tegen de vk dat ik op 7 weken en 1 dag uit kwam, maar toen zei ze dat het misschien een snelle bevruchting was, of de zaadjes er snel waren en dat het daar vanaf kan hangen. Maar als mn eisprong de 29e van april was, dan kan ik toch niet 8 weken zijn?

Ik hoop echt dat er iemand is die even met mij mee wil denken ;)

Alvast heel erg bedankt :)

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

hey meid
    Als je 29 maart je eisprong hebt gevonden dmv ovulatietesten kan het best zijn dat je ei gesprongen is op de dag Vd posi ovutest dat scheelt ook 1 of 2 dagen . Ook kan het zijn dat je luteale fase niet 14 maar bijv 10 dagen is.

Ik zou gewoon de berekening Vd VK aanhouden, een kindje kan op dit termijn namelijk nauwelijks een week voorlopen qua groei, want tot de 12 weken lopen bijna alle kleintjes gelijk op, dus je bent gewoon een weekje verder als gedacht denk ik, mooi toch :D

3. SeaShell

Je bedoelt trouwens denk ik je ei op 29 maart ipv april anders zit je nu 7 dagen na je ei ;)

Maar ik bedoelde met de berekening vd vk aanhouden de lengte van je kindje, die gaf 7w4d aan dus die datum

4. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Dank je voor je reactie. Mn lf is altijd 14 dagen geweest. Elke maand precies t zelfde. Maar ja, vind het gewoon een beetje gek haha.

Nog een vraagje. Het kindje is 1.16cm, maar dat klopt toch ook juist bij 7 weken? Bij 8 weken staat op internet en in boeken dat het ongeveer 2cm moet zijn. Maar de vk zei dat het goed was zoals t nu is. Dat is dan toch ook raar?

5. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Maar zij zegt dat mn uitgerekende datum 15 december is en dat is bij 8 weken zo :S

6. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    ik bedoelde inderdaad 29 maart ;)

7. SeaShell

In de boeken is vaak mét beentjes en de vk rekent áltijd van kruin tot stuit, zonder beentjes dus
    Bij 8,0 weken is je kindje 1.5 cm dus jou kindje past precies bij 7w4d :)

8. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Okee, nog maals dank je voor je reactie. Waar heb jij die lengtes vandaan dan? Is wel fijn om te weten ;)

9. SeaShell

10. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ik heb via google nu ook een site gevonden waar ze de lengte van kruin tot stuit op hebben staan en dan zou je bij 8 weken een kleintje van 9-11mm moeten hebben, dus dat klopt wel. Maar ja, ik denk dat ik t dan toch bij 8 weken mag houden, want dat scheelt maar 3 dagen met 7w4d en ik neem aan dat de vk wel kon meten :p Moet me er maar bij neerleggen dat niet alles is zoals t in mn hoofd zit ;) Haha beetje neurotisch :p

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Weer dank je :D

12. SeaShell

een kleintje van 8 weken is zeer zeker geen 9-11 mm, dat is veel te klein

de vk heeft bij jou 1,16 cm gemeten en dit kwam precies overeen met 7w4d en geen 8,0 wat 1,5 cm betekend
    snap niet dat de vk heeft gezegt dat je 8,0 weken bent terwijl de meting 7w4d uitwijst.

je zou dan nu vandaag volgens de meting van de vk 7w6d zijn

maarja, als je kindje maar gezond is, dat is het aller belangrijkste he :D

13. Anouk30

Anouk30 Bekend lid

25 nov 2008
    654
    0
    0
    Mijn gynacoloog gaf aan dat er in de metingen in de eerste drie maanden wel een week verschil tussen kon zitten.
    Het echoscopiecentrum gaf aan dat dit op de dag nauwkeurig was,

Dit kon echter bij mij niet omdat het dan gegroeid zou zijn (nl 5 dagen) nadat het hartje gestopt was, dus ik ga uit van wat de gyancoloog zegt en dat er wel een week speling kan zitten in de meting.
    Ik zou dus uitgaan van je eigen cycles en lichaam (maar 6 dagen ivm 12 weken mag de pret niet drukken om het te vertellen toch, die 12 weken zijn al vrij ruim genomen qua veiligheidsmarge)

Succes en geniet ervan!

14. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ze zei wel dat de echo 7w4d aangeeft en dat ik 8 weken zou moeten zijn, maar dat dit niet uitmaakt. En ze zei ook dat ze het dus op 8 weken houden en de uitgerekende datum dan 15 dec is. Beetje maf :S

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    @lotte1987: is niet zo maf hoor. Vaak wordt de uitgerekende datum bepaald door de laatste dag van je menstruatie en als er niet meer dan een week verschil in zit bij de echo wordt die vaak gewoon aangehouden.

16. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Maar dan klopt het niet ;) Vandaar. Mijn cyclus was namelijk 40 dagen de laatste keer. Als ik ongi was geworden dan ;) Heb ovutesten gebruikt.

17. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Geen 1 lichaam is hetzelde, bij de een komt de eisprong later dan bij de ander en bij de een duurt de bevruchting en innesteling langer dan bij de ander. Van de buitenkant kun je lastig zien/berekenen hoever je daadwerkelijk bent. Bij een echo kunnen ze het opmeten maar dan nog kan dat altijd een paar dagen verschillen. Zelden worden kinderen op de uitgerekende datum geboren dus daar hoef je het ook niet precies voor te weten. En ja als je voor jezelf een streefdatum hebt van 12 weken dat je het wil gaan vertellen....en je het dus 4 dagen te vroeg verteld maakt toch ook niet zoveel uit. In die 4 dagen is de kans klein dat het dan alsnog misgaat. Het belangrijkste lijkt mij dat je een kloppend hartje hebt gezien en straks dat je kindje gezond geboren wordt. Dan maken die paar dagen verschil helemala niks uit.

18. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Als ze met meten er een millimeter naast zitten, scheelt dat ook al een paar dagen.

19. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Vergeet alsjeblieft al die verschillende dagen die ze nu aangeven. Mijn rijtje is inmiddels zo:

1e echo - 6w0d - gecorrigeerd naar 5w3d
    2e echo - 10w2d - gecorrigeerd naar 9w4d
    3e echo - 14w0d - gecorrigeerd naar 13w5d

Steeds ietsje korter dus, op een of andere manier. Ik heb geen idee waarom. Ze hebben ook wel erg veel gecorrigeerd hier. De eerste keer was er nog geen vruchtje te zien (alleen vruchtzakje), dus viel er niet heel netjes te meten. De 3e echo heeft ze een laatste gok gedaan en daar houden we het nu op. Dat was vervolgens bij de 20 weken echo weer 1 dag veranderd, maar goed... We blijven niet bezig.

Pin je er dus nog niet te veel op. Jouw kindje groeit heel uniek en je kunt dus ook niet precies zeggen hoe groot een kindje is op een bepaalde dag. Wel ongeveer, maar niet zo precies dat het altijd zou kloppen. Bij mij is het gelukkig ook allemaal goed gekomen ;)

20. Die metingen komen vaak niet goed overeen.. toen ik 6w3d was was het kindje 3,1 mm (0,31 cm) volgens sommige tabellen zou het dan geeneens de 6 weken halen.. en een week later was ie 6,5 mm dan zou ik 6,5 week zwanger zijn.. daar geloof ik niet zo in dus..

Maar krijg je niet nog een termijnecho?

Deel Deze Pagina