wanneer mag/kan je bellen met een verloskundige ?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mamajuf, 23 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    hoi allemaal,

even een vraagje van een pas zwangere mama.

Sinds een weekje weten we dat we zwanger zijn. Heel spannend maar ook heel nieuw.

Het is voor ons de eerst keer.

De zwangerschapstest hebben we 3x gedaan en 3x was hij positief dus we geloven het. :D

Maar wat nu ? Ik lees overal dat je een afspraak mag gaan maken met een verloskundige. Maar vanaf wanneer kan je die gaan bellen ?

Stomme vraag misschien maar ik weet het antwoord niet.
    :oops:
    Hopelijk kunnen jullie me helpen.

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Allereerst van harte gefeliciteerd!
    Je mag nu gewoon een verloskundige in de buurt bellen en een afspraak maken voor een intake gesprek en echo, dat kan best al, maar als je wil kun je best nog een paar weken wachten. Vaak is de intake rond de 8-10 weken en de echo rond de 10 weken

3. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Hoi,

dank je wel voor je felicitatie en je berichtje.

ik was al aan het googlen voor een verloskundige bij ons in de buurt.

Ik vindt het allemaal heel spannend. Helemaal denk ik omdat ik geen zwangerschapsverschijnselen heb. Natuurlijk wel een aantal zoals geen menstruatie, gevoelige borsten maar niet misselijk ofzo.En het is onze 1e keer. We willen de familie en vrienden pas vertellen na ons eerst bezoek dus bij hun kan ik nog geen info vragen.

4. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Ik zou ook even je huisarts bellen (wel handig i.v.m. eventueel voorschrijven van medicijnen). Ik heb toen een gesprekje bij de huisarts gehad en informatiepakketje gekregen met o.a. info over de verloskundige praktijken bij mij in de stad.

5. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Gebruik je medicijnen?
    Toen ik doorhad dat ik zwanger was moest ik i.v.m medicijn gebruik meteen gezien worden door de vk incl. echo.
    Dus als je medicijnen gebruikt zou ik wel zo snel mogelijk bellen, zo niet dan zou ik een afspraak maken voor als je 8-10 weken zwanger bent ;)

Enne gefeliciteerd!

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    gefeliciteerd !

gewoon meteen bellen voor afspraak

7. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    bedankt voor jullie berichtjes.

Ik woon net in een nieuwe woonplaats en heb een nieuwe huisarts.
    Ik gebruik geen medicijnen en we gaan volgende week (denk ik) bellen voor een afspraak bij de verloskundige. Volgens berekeningen ben ik dan ongeveer 6 weken zwanger.
    We zullen denk ik via haar/hem ook wel horen of we toch eerst contact moeten hebben met de huisarts.

Ben benieuwd. Ik vindt het allemaal wel reuze spannend.

8. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Gefeliciteerd!
    Ik denk dat je nooit te vroeg kan zijn met het bellen van de verloskundige hoor, mocht het wel zo zijn dan hoor je dat wel van haar. Ik heb met 5 weken gebeld, en heb toen een afspraak gekregen voor een intake + termijnecho bij 9 weken. Ik ben wel eerst nog even naar de huisarts geweest om het te melden, en om wat dingen over medicijnen te bespreken. Maar als dit niet nodig is hoeft het niet via de huisarts en kan je gewoon gelijk de vk bellen. Succes en geniet ervan!

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb eigenlijk meteen vanaf het moment dat we wisten dat we zwanger waren gebeld, mocht wel pas bij 8 weken komen maar ze kenden me daar dan al wel een beetje (moest vragenlijst invullen en ingevuld terug sturen) als er iets was dan kon ik ook gewoon bellen maakt niet uit met wat.....
    Ik heb heeelll veel aan ze gehad en eigenlijk nog steeds!
    BIj ons is de zwangerschap helaas een missed abortion geworden en het hartje van ons kindje klopte niet meer maar ook daarmee heb ik heel veel steun gehad via de verloskundige, gisteren zijn ze b.v nog langs geweest en ze bellen me nog regelmatig!

Dus ik zou zeggen: Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn!
    Ik hoefde overigens niet naar een huisarts ofzo...

Ik wens je veel geluk met de zwangerschap :)

10. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Gewoon bellen. Ik heb bij de eerste gelijk gebeld toen ik een positieve test had (was toen vijf weken) en nu met 4 weken al gebeld. Intake is vaak pas met 8-10 weken, maar dan is het wat makkelijker inplannen. Als ze ook avondspreekuur hebben en je hebt mazzel kun je soms ook de intake 's avonds krijgen. Dat hadden we bij de eerste, dat vond manlief ook leuk, kon hij ook gelijk mee zonder dat we vrij hoefden te nemen.

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik weet niet welke test ( testen) jullie gebruikt hebben... Maar die van mij stond in de bijsluiter dat je bij positieve uitslag direct contact emt arts op moest nemen.. dan doe ik dat toch... De ass. van de ha verwees me direct door naar de verloskundigenpraktijk.. en die heb ik meteen erna gebeld.. en kon ook meteen de eeerste afsrpaak plannen..

Waarom wachten.. hoe eerder je belt hoe makkelijker het is om de afspraak te plannen ( vind ik)

12. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Hier iemand die het nu nog steeds niet gelooft haha. Gelukkig voor jou geloof je het nu al!!!!!! Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!

Je mag de vk bellen wanneer je wilt, als je maar zwanger bent ;) Ik heb gebeld met 4 weken en 2 dagen omdat ik zo snel mogelijk een afspraak wilde hihi

13. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Hallo allemaal,

wij hebben ook de stap gezet !!! Vandaag de verloskundige gebeld en eind mei hebben wij onze 1e afspraak. En we kunnen naar het avondspreekuur dus we kunnen het nog even geheim houden voor collega`s.
    Tenzij ik binnenkort toch zwangerschapsverschijnselen ga krijgen. (ik heb ze nog niet).

14. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Ik heb ook gelijk gebeld toen ik wist dat ik zwanger was. Helaas viel onze eerste afspraak midden in onze vakantie, dus nu duurt het wat langer voor we 'mogen' komen. Gelukkig maakte dat ook wel dat we konden kiezen uit tijdstippen, dus konden we het ook makkelijk om het werk heenplannen!

Deel Deze Pagina