spiraal??

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door bar, 17 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    weet iemand wat de voor en nadelen zijn van een spiraaltje??

2. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    wat voor een spiraal ? bed spiraal of anticonceptie ? :)

3. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    anticonceptie.. hihi
    een hormoonspiraaltje :p

4. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
  5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Volgens mij moet je dit onder een andere topic plaatsen.

6. Niet meer actief

Toevallig heb ik vanmorgen een gesprekje gehad met de arts van mijn man in het ziekenhuis.
    Ik heb hem nog even gevraagd wat die rare rode speldenknopjes waren op mn armen en borst.
    Dat heeft dus met hormonen te maken en hij vroeg of ik de pil gebruikte, op dit moment gebruik ik de pil weer even om te kijken of mijn klachten idd van hormonen af komen.
    Hij raadde mij aan om een spiraaltje te laten zetten, er zijn tegenwoordig spiraaltjes die de hormonen niet door je hele lijf laten gieren, dat doet de pil dus wel.

Ik ga binnenkort dus even een afspraak maken met de huisarts ... ik heb zoveel kwalen ( pms ) dat ik er graag van alles aan wil doen om ervan af te komen.

7. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    Bar... ik heb je antwoord.. :D
    vanmiddag vers van de VK :)

Mirena Spiraal...

je kant er borstvoeding mee geven... :)
    je word niet tot minimaal ongesteld (omdat het slijm dat je baarmoeder normaal aanmaakt voor een eitje niet word aangemaakt en dus ook niet afgebroken hoeft te worden)
    Als je het inzet 6 tot 8 weken na de bevalling.. doet het bijna geen pijn.. omdat je baarmoeder nog open is :)
    het kost 135 euro maarrr...... ligt aan je verzekering of die het betaald...
    mijne betaald het 100%
    verder nog de kosten van het zetten en ligt eraan of je bij huisarts laat doen of bij gynocologe...

hij kan 5 jr blijven zitten....
    maar als je hem na een half jaar eruit wil is ook goed...
    en je kan de dag erna gelijk bevrucht raken :)

8. Niet meer actief

Ik ben persoonlijk heel tevreden geweest over de mirena, maar voelde hem wel altijd zitten, bleek dat de gyn hem verkeerd geplaatst had, maar ja, dat zijn uitzonderingsgevallen. Ik weet nu inmiddels dat mijn huisrtas ze ook zet, deed hij toen nog niet, dus als ik ooit weer aan de anticonceptie wil, wordt het toch weer een mirena van de huisarts.

9. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Mijn twee zussen en mijn moeder hebben een spraaltje en zweren erbij... Het inzetten is vervelend, maar ze vinden het niet opwegen tegen de voordelen. Alledrie vinden ze het grootste voordeel dat je er heel lang geen omkijken meer naar hebt. Ook zijn ze maar heel kort ongesteld. Gemiddeld zo'n drie dagen per maand.

10. Shade

Shade Actief lid

1 sep 2005
    286
    0
    0
    Weert
    Tja voor en nadelen.
    Ik heb zelf ook een laten zetten. Omdat ik niet aan de pil mocht vanwege hoge bloeddruk.
    Kan nog niet echt zeggen dat ik er tevreden over ben.(maar ja om hem weer te vewijderen, hij heeft toch 130 euries gekost). Maar voel hem vaak zitten. Soms best wel op een pijnlijke manier. En de eerst menstruatie na het zetten heeft 4 week geduurt. En kan ook niet echt zeggen dat het nu echt weg is. Maar heb nog hoop.

11. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    het is ook niet voor nu maar voor na de bevalling.
    Sjarrel dank je wel voor je info. Het klinkt idd erg goed.. Ik zit er over te denken om maar te laten zetten na mijn bevalling. Veel beter dan die hormoonpillen..
    ik zal het er toch is met mannetje over hebben kijken wat die ervan vind..

owe shade, dat klinkt dan weer minder.. Hoe bedoel je ik voel hem zitten? wat voel je dan eigenlijk?

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Bar: hormoonhoudend spiraal heet Mirena.
    De eerste 3 maanden kun je onregelmatig bloedigen krijgen. Meestal blijven de bloedingen na 3 maand weg, maar dus niet bij iedereen.

13. nijn

nijn Lid

28 apr 2006
    99
    0
    0
    Voordat ik zwanger werd had ik de Mirena.
    Zeer tevreden:
    * makkelijk ingebracht en verwijderd
    * geen menstruatie
    * kan 5 jaar blijven zitten
    * veel minder hormonen dan de pil
    * direct naar verwijderen vruchtbaar (nog van de dagen ervoor zelfs)

14. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Hi,

ik heb ook mirena gehad na de bevalling, pil was geen optie heb hoge bloeddruk.
    jan 06 laten eruit halen omdat ik zwanger wilde worden (is ook gelukt maar helaas mk) en omdat ik toch bemerkte dat het niet zo ideaal voor mij was als de bijsluiter doet geloven :(
    Nadelen
    veel meer last van wisselende stemmingen en libido was gezakt naar 0,0 :confused:
    Sinds januari is dat gelijk veranderd, (had ik m maar eerder laten uithalen), voel me emotioneel een stuk sterker en hubbie is blij ;) (ik ook, ben weer de oude en heb heel veel meer zin :oops: )
    Verder deed het plaatsen en het eruit halen toch behoorlijk pijn :confused:

Natuurlijk had ik wel mijn voordeel bij de lichte en korte bloedingen maar weegt in mijn geval niet tegen de nadelen op, voel me echt een ander mens zonder die hormonen 8)

15. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik zit er ook aan te denken om een mirena spiraal te laten zetten na de bevalling omdat mijn libido ook voor de zwangerschap naar 0,0 was gezakt en in de spiraal zitten minder hormonen. ook wil ik hem omdat ik onregelmatig werk en de pil ook onregelmatig naar binnen ging en nu kan ik niks vergeten en minder bloeding lijkt mij ook wel wat.

16. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    voor mij is het gewoon de ideale oplossing..
    omdat het ten eerste gewoon kan tijdens borstvoeding (wil ik)
    en je hoef niet op tijden te letten...
    daar ging het mijn pil mis... en ik ben nu zwaar zwanger ;)

dus denk dat dit de beste oplossing is als je net bevallen bent en je wilt borstvoeding geven...

btw deze geeft idd minder hormonen af dus zou juist minder last hebben als pil

17. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    ja toen ik met de pil stopte had ik echt veel meer zin dat merkte ik wel.. Nu is het dan weer aardig weg maar dat hoort erbij zeggen ze de eerste 3 maanden.. haha
    Het lijkt mij ook een goede oplossing en veel makkelijker als de pil denk ik.
    Alleen het idee vind ik een beetje vreemd. Hoe kan zo'n ding nou zorgen dat je geen ei krijgt?
    Na de bevalling en met borstvoeding lijkt het me heerlijk. Ik had ook nog wel is moeite met de pil op tijd te nemen, of ik vergat hem is een keer. dat is altijd wel goed gegaan hoor.
    Alleen het inbrengen lijkt me totaal niks.. brrrr

18. keizerin

keizerin Niet meer actief

Als je hem voelt zitten dan moet je terug naar de arts die hem er in heeft gezet want dat hoort niet.

Ik zit er ook aan te denken om de Mirena Spiraal te laten zetten als ik bevallen ben.
    En bar ik denk dat als je een bevalling hebt meegemaakt dat zo'n spiraaltje inbrengen je echt niet veel doet.

19. Lizzy

Lizzy Bekend lid

5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    @Bar. Je krijgt wel een ei, maar deze kan zich niet nestelen.

@Diana. Balen zeg, dat jij toch nog zoveel stemmingswisselingen etc. hebt van die mirena! Dat leek mij er juist zo ideaal aan, dat dat minder zou zijn. Heb er nl met Marvelon heel veel last van gehad.

20. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Je krijgt juist geen eisprong. En stel nu dat er toevallig wel een eigenwijs eitje tussen zit, dan kan die niet lekker nestelen omdat er een niet-lichaams-eigen materiaal zit. Een seintje van moeder natuur om je ei te laten gaan.

Het "ouderwetse" koperspiraal maakt juist gebruik van laatstgenoemde eigenschap. Daar komt dus wel elke maand een ei, maar door het verstoorde baarmoedemillieu is het niet of nauwelijks mogelijk om in te nestelen.

Ik heb goeie ervaring met de mirena zolang die zat, alleen is het spiraal bij mij er spontaan uitgekomen na een 3/4 jaar. Zag het dingetje richting douche-putje gaan :oops:
    Maar goed, dat gebeurt maar heel zelden.

Groet van Kiki

Deel Deze Pagina