2x miskraam, nu lege vruchtzak

Discussie in 'Miskraam' gestart door Rianne79, 22 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rianne79

Rianne79 Lid

4 mrt 2009
    6
    0
    0
    Ik zit al 7 maanden in een emotionele achtbaan.........
    7 maanden geleden zwanger, met 5.5wk een miskraam, 5 maanden geleden heel snel weer zwanger, maar met 5wk weer een miskraam. Nu 6wk zwanger! Heb enorme borsten die pijnlijk zijn en een positievere test kan niet, dus ondanks de onzekerheid geen reden om te denken dat het weer mis zou zijn..........
    vanwege de eerdere miskramen gisteren al een echo met exact 6wk en slecht nieuws: de verloskundige zag een behoorlijke vruchtzak met de vaginale echo maar geen vruchtje..........Ze zegt dat het nog 3 weken kan duren voor ik echt de miskraam krijg. Ik kan het niet bevatten, mijn lichaam houdt me voor de gek. Het denkt dat ik zwanger bent, maar voor niets.

Ik heb een heel klein beetje hoop dat er over 1 of 2 weken wel iets te zien is, maar eigenlijk tegen beter weten in. De verloskundige was namelijk best stellig dat het niet goed is.
    Volgende week moet ik naar de gynaecoloog, omdat dat gebruikelijk is na 3 miskramen, maar de 3e moet officieel nog komen.............

Zijn er mensen die ditzelfde hebben meegemaakt met goede of minder goede afloop?

Groetjes, Rianne

2. Loe

Loe Niet meer actief

oh meis........wat erg. Ik heb net mijn eerste miskraam achter de rug maar jij nu misschien een derde...je wenst het niemand toe. Ik kan je dus niet vertellen dat ik hetzelfde gehad heb, maar wil je wel heel veel sterkte wensen!

3. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Allereerst veel sterkte! Was er wel een dooierzakje in de vruchtzak te zien??

4. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    pff sterkte!!

5. lilly11

lilly11 Actief lid

12 aug 2009
    266
    0
    0
    verpleegkundige
    Wat zul jij een verdiet te verwerken hebben steeds zeg.
    Ik heb in Juli MK achter de rug en mijn lichaam moet daarvan nog steeds "normaal" worden....dat vind ik al lang duren.
    Je schrijft dat bij echo lege vruchtzak te zien was...dat had ik ook maar dan bij 9+3 weken zwangerschap. Mijn lichaam heeft het zelf pas bij 12 weken afgestoten.
    Ik was en ben nog steeds teleurgesteld in mijn lichaam, waarom groeit zoiets door terwijl er geen vruchtje in zit??

Meid ik kan jou-jullie alleen maar heel veel sterkte toewensen. En natuurlijk ook veel sterkte wanneer je naar de gyn gaat. Meid ik leef mee met jullie.
    Goh ik vind het echt heel erg kl... voor jullie.

Knuf Lilly

6. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik heb het dit jaar ook gehad , ik wel ee bloeding gehad met 4 weken en 3 dagen ..Ik dacht dat ik toen een miskraam had gehad ..2 weken later voor zekerheid een test gedaan en die was knalpositief ,,Spoedecho gehad vanwegen bbz-gevaar en daar was een zwangerschapsring te zien en werd 2 weken terug gezet in termijn ..Moest 5 dagen later terug komen ..Toen ook een lege vruchtzak maar nu wel goed te zien en dus mooi gegroeid ...............Gyneacoloog was positief en moest na 2 weken terugkomen , ik zelf had er geen goed gevoel over, en mijn gevoel had weer eens gelijk , 2 weken later was vruchtzak weergegroeid maar nog steeds geen vruchtje ,, ik heb toen met 10,5 week een curretage gehad , daarvoor eerst cytotec om de boel op te wekken , maar heeft niets gedaan ..

Het is zo onwerkelijk omdat je je wel op en top zwanger voelt he ?

sterkte meid !!

7. Rianne79

Rianne79 Lid

4 mrt 2009
    6
    0
    0
    Jeetje wat lief al die snelle lieve reacties. Doet me erg goed, bedankt!

Het voelt zeker onwerkelijk en eigenlijk wil ik het niet geloven........
    Futuremama: geen dooierzak te zien, alleen een vruchtzak die past bij 7 (!) weken :(

Voor jullie allemaal die dit ook meemaken/meegemaakt hebben, ook heel veel sterkte.........

8. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Jeetje meis.... ik heb 2 miskramen gehad en ben nu ook weer zwanger, ik vind het doodeng om eerlijk te zijn.

Ik wens je heel veel succes volgende week bij de gyn!

Liefs,
    Paradijsvogel

9. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    Hoi,

Ik heb hetzelfde meegemaakt als jij, maar nog maar heel recentelijk vorige week woensdag.
    Ik was toen 10 weken zwanger en verloor wat bloed dus een spoedecho en daar was een lege vruchtzak te zien. Mijn lichaam heeft dus ook al die weken gedacht dat ik zwanger was.
    Een dag later kwam de miskraam spontaan op gang, deze week een echo laten maken of alles schoon is.

Meid, het is een hele nare gebeurtenis. Maar je bent niet de enige, probeer positief te blijven.
    Als je wilt praten, ik ben er voor je hoor.

Succes

10. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Na 3 miskramen ben ik nu zwanger en gaat het goed!!!!!!
    Ik ben hier erg blij en toch ook soms weer onzeker van...

Dus...geef de moed niet op. In mijn geval was het 3x is scheepsrecht. Hopelijk voor jou ook!

xx

(o'ja ... heb na de 3e miskraam ook diverse onderzoeken gehad maar daar kwam niks afwijkends uit. Wel balen dat je erg lang moet wachten op de uitslagen)

11. patrien

patrien Niet meer actief

dag rianne,

ik heb bijna hetzelfde meegemaakt.
    heb in feb een mk gehad met 6 weken en 1 dag.
    ben toen 1x ongi geworden en had toen alweer een posi test in mijn handen.
    mocht toen (vanwege MK) eerder een echo laten maken en kreeg toen met 6 weken een echo.
    toen de verloskundige keek zag ze een lege vruchtzak, tja er zat wel iets maar dat was zeker geen vruchtje want het was te klein.
    ik moest er voorbereid zijn dat het weer een MK werd.
    een week later moest ik weer op controle komen (wat een helse week) en warempel toen in een keer zat er wel iets en het was zelf op schema.

achteraf zei de verloskundige dat dit het risico is als je heel vroeg een echo laat maken omdat dan een paar mm verschil al iets uit maakt en ze het soms niet goed kunnen zien.

ik ga zeker voor je duimen dat het goed gaat en ik hoop dat ik je een beetje ook positief nieuws heb kunnen brengen, want zie mijn banner.

succes

12. patrien

patrien Niet meer actief

o'ja niet om je gek te maken maar bij ons zei de verloskundige dat het 99% niet goed zou gaan en dat er 1% kans was dat het goed ging.
    dus ik dacht al dat we de strijdt niet gingen winnen maar dat is wel gelukt.

13. Rianne79

Rianne79 Lid

4 mrt 2009
    6
    0
    0
    Vandaag naar de gyn geweest en het bezoek heeft een zeer bizarre wending gekregen. Eerst een uur in de wachtkamer gezeten, de gyn zei gelukkig meteen dat ze eerst zelf wilde zien wat de VK had gezien. Dat was prettig om direct die duidelijkheid te krijgen. Met mijn benen charmant gespreid in de beugels kreeg ik een transvaginale echo. En de kop was nog niet binnen of ze zei meteen al: "ik zie wel degelijk iets" en 10 seconden later: "en het is er niet 1 maar het zijn er 2!!". Tranen met tuiten van geluk en ongeloof..........huh, de vruchtzak was toch leeg?! Mooi niet! En binnen no-time zagen en hoorden (!) we 2 hartjes kloppen!

Vrijdag nog een missed abortion volgens de VK. 5 dagen later zwanger van een tweeling!! De gyn had dit nog nooit meegemaakt op deze manier.

Het is zeer onwerkelijk en ook een schok........ben bij vlagen heel blij maar ook erg gereserveerd......misschien droom ik dit wel allemaal.

Bedankt allemaal voor het meeleven en delen van jullie ervaringen.
    Ik ga proberen te genieten van 2(!) heel kleine wondertjes in mijn buik.

Liefs

14. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    WOOOHOOOOO!!!!!!!!!!!!
    Ik zag je berichtje en wilde je moed inspreken, hier ook 2 miskramen gehad (10 weken, hartje al zien kloppen en bij 7 weken) en nu bijna 8 maanden geleden bevallen van een prachtige zoon! Maar je bent gewoon heerlijk zwanger van een dubbel wonder. Geniet ervan, want een wonder is het echt!

liefs Miek

15. Trees

Trees Niet meer actief

Wauw wat een mooi verhaal! Wonderen bestaan en jij hebt er twee gevonden :D. Knijp jezelf maar eens flink in de armen, want het is echt. Van harte en ik hoop dat het lukt om ervan te genieten!

16. Loe

Loe Niet meer actief

Geweldig!

17. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Wat geweldig Rianne !!!!! Dat is nog eens een wending .....

proficiat meid !!

18. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Dat is nog eens mooi nieuws! Gefeliciteerd!

19. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Gefeliciteerd! Al een beetje bekomen van het nieuws? Geniet van je 2 wondertjes :p

20. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hallo lieve schat,

Hier je vriendinnetje FF N...... (ja ik ben 't echt!)

Je zei dat je je verhaal op deze site had gezet en aangezien ik ook al tijden veel op deze site zit, was ik je even gaan opzoeken :p

Ik kan 't echt nog steeds niet geloven joh. Steeds als ik eraan denk krijg ik weer enorme kippevel en moet ik weer bijna huilen!

We gaan samen hartstikke hopen dat deze twee wonders nu blijven zitten en gaan uitgroeien tot 2 fantastische vriendjes of vriendinnetjes (of van beiden eentje ;)) voor Rens!

Dikke kus, FF N.

Deel Deze Pagina