dag allen, komende week krijg ik een hysteroscopie bij de gynaecoloog, zonder verdoving. wel heb ik naproxen, pijnstiller, voorgeschreven gekregen.. De reden is dat er nog bloedstolsels en mogelijk stukje weefsel achtergeblevne is na curretage 4 wk geleden blijkens de echo. Wie heeft ervaring met dit onderzoek. zie er erg tegenop. spiraal inzetten vond ik nl zooo pijnlijk... alle ervaringen zijn welkom!
Ik heb een hysteroscopie gehad om een spiraal te kunnen plaatsen. Ik heb een zwaar naar achterover gekantelde baarmoeder en dan kan het alleen geplaatst worden met een hysto. Vandaar. Van de hysto zelf had ik helemaal niet zoveel last, lichte menstruatie-achtige krampen toen ze door de baarmoedermond gingen. Toen ze het spiraal gingen plaatsen deed het wel vreselijk pijn, maar dat had volgens mij niks met de hysteroscopie te maken. Alvast veel succes!
Heb in totaal een stuk of 8 hysteroscopien gehad, maar ik had verklevingen in de baarmoeder waardoor alles dicht zat en ze die dus eerst weg moesten knippen. Dit was erg pijnlijk, maar als het toegankelijk is zal de pijn minder zijn. Je zal het best voelen, maar het duurt maar even. Probeer je zoveel mogelijk te ontspannen, dat is het belangrijkste. Succes