Ik heb eind vorig jaar en dit voorjaar een miskraam gehad bij ca. 7 en ca. 8 weken. Ben nu weer zwanger (ca. 5 weken) en vraag me af of het slim is een vroege echo aan te vragen. Bij beide mk heb ik een nacontrole gehad in het ziekenhuis en was alles goed (schoon bedoel ik). De gyn. zei dat ik niet eerder hoefde te komen bij een volgende zwangerschap dan bij een week of 8/9 dacht ik. Daarvoor kunnen ze nog zo weinig zien zei ze. Zit nu in het dubio. Aan de ene kant denk ik we wachten maar af hoe het gaat en doen dan in week 8/9 een echo. Aan de andere kant denk ik, als het eerder kan waarom niet. Vanaf wanneer kun je het hartje zien kloppen met een inwendige echo? en is het zo dat de kans op een mk kleiner is als je het hartje al hebt zien kloppen? weet dat het dan ook dan nog mis kan gaan (ken helaas teveel verhalen). Ben nu nog heel bang gezien de eerdere 2 mk. Wil blij zijn maar kan het nog niet echt....
hoi, hoeveel steun zal een vroege echo je geven denk je? Zoals je zelf al zegt, ook dan kan het nog misgaan, maar inderdaad, als je een kindje ziet met een kloppend hartje dat mooi op schema ligt qua groei dan neemt de kans wel enorm af. Als je het niet uithoudt kun je tussen week 7 en 8 een echo laten maken. Mirjam