Ruzie met de HA

Discussion in 'Zwanger worden' started by yessyca, May 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yessyca

yessyca Actief lid

Jan 4, 2007
    131
    0
    0
    :evil: Nou het is er van gekomen hoor, dag 5 met buikpijn! Gister naar de CHPE geweest en daar is aangegeven dat de medicatie die mijn huisarts had uitgeschreven niet ok was. Ook een buikfoto laten maken was niet verstandig gezien het feit er een mogelijkheid tot zwangerschap is. Moest vandaag weer naar mijn eigen arts.
    Die vent begint me daar toch arrogant te doen!

Dokter: Er is aangegeven dat jij een andere arts wilt en ik ben het er mee eens, zijn wij beide mee gebaat! Jij wilde antibiotica!

IK: Uhm meneer de dokter, jij hebt mij deze uitgeschreven omdat u ervan was overtuigd dat ik een urineweg infectie had. Ik heb alleen gevraagd om een verwijzing voor een echo om mijn angsten uit te sluiten, dat wilde u niet doen en daar komt bij dat u niet eens zeker was van een ontsteking of wel?

Dokter: Misschien had je het wel en misschien niet, maar ik verwijs je niet zomaar door voor een echo, dat doe ik niet. Jij hebt stennes lopen schoppen!

IK: Nee hoor, ik heb aangegeven dat ik niet tevreden was met de oplossingen die niet voor de hand lagen en die toch werde uitgevoerd!

Dokter: Dan had je de antibiotica niet moeten nemen! :evil:

IK: Nou, die had ik ook niet genomen, en toen ik belde met nog meer pijn en de vraag om toch een echo te laten maken was uw antwoord: Neem eerst die antibiotica, eerder doe ik niets, welke keuze had ik dan?

Antwoord: Ik ga deze discussie niet aan, jij bent gewoon boos!

IK: Nee hoor, ik ben ontevreden.

HIJ: Neehee jij bent boos, maar jij bent nooit boos he! Nooit ben jij boos!

Nou dat was voor mij een duidelijk teken dat meneer echt niet tegen kritiek kan en onprofesioneel is. Zijn reden tot dit: Hij was boos op mij omdat mijn man boos had gebeld vanmorgen dat ik nog steeds zoveel pijn heb en dat het afgelopen moet zijn! Dus hij heeft mij bij een andere arts ingeschreven en daar heb ik 7 juni een afspraak! Pfff, nu moet ik vanmiddag een buikfoto laten maken! En vandaag is de dag voor eventuele inesteling!

2. faith and hope

faith and hope Bekend lid

Apr 12, 2007
    685
    0
    0
    best gelopen
    Gewoon bij die andere ha blijven
    Je ha had waarschijnlijk zijn dag niet
    groetjes faith

3. dolphin

dolphin Fanatiek lid

May 1, 2007
    3,507
    0
    0
    op de veluwe
    Je hebt altijd recht om zoiets te doen, als een HA kwaad wordt is het zijn pakkie an, zo lost hij niet echt problemen op en hij verliest daarmee ook nog patienten.
    Jij mag altijd second opinion aanvragen of hij het ermee eens is of niet.
    Voel je ook vooral niet schuldig, je hebt groot gelijk en het gaat tenslotte om je eigen gezondheid en je lichaam voel je zelf het beste aan..

4. Paint

Paint Actief lid

Feb 27, 2007
    392
    0
    0
    Wat een prutser zeg, en zeer onproffesioneel gedrag. :confused:
    Sterkte in ieder geval ermee. Hopelijk is de uitslag goed.

5. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Ik zou me nergens druk om maken maar eerder blij zijn dat je van hem af bent. Ik vind dat jullie goed gehandeld hebben.

6. yessyca

yessyca Actief lid

Jan 4, 2007
    131
    0
    0
    Weet je wat het meest kl*te is! Ik voel me nu dus echt als een of andere debiel die stampij maakt! Maar dat heb ik niet gedaan, ik luister toch gewoon naar mijn lichaam, en mijn lichaam geeft pijn aan! En ik heb echt het gevoel alsof ik een achterlijke ben die niet weet waar ze mee bezig is! Is het nou zo raar dat ik bezorgt ben dan? Ik ben toch niet gek? Hij had ook kunnen zeggen: Ik snap dat jij je zorgen maakt maar ik doe mijn uiterste best om jou te helpen. Maar dat heeft hij ook niet gedaan. Ik voel mij best gekleineert! :(

7. dolphin

dolphin Fanatiek lid

May 1, 2007
    3,507
    0
    0
    op de veluwe
    Dat kan ik me heel goed voorstellen, maar je bent tenslotte de baas over je eigen lichaam en je voelt zelf het beste aan wat goed voor je is.
    Je hebt echt de juiste beslissing genomen en de andere HA zal er denk ik wel mee eens zijn. Er zitten HA tussen die hun eigen fouten niet willen toegeven en dat is echt heel onprofessioneel.
    Zoals we allemaal proberen te zeggen, je bent echt niet gek, je had het eerlijk gezegd niet beter kunnen doen ! :thumup:

8. dionne84

dionne84 Actief lid

May 1, 2007
    404
    0
    0
    culemborg
    hallo

zo wat een eikel, sorry voor mijn grove taal gebruik..
    ik ben van mening dat je goed gehaneld hebt en dat hij zijn profesionaliteit had moeten bewaren..

ben maar blij dat je nu een andere ha hebt..

heel veel succes met die buikecho

liefs dionne

9. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht
    Wat een prutser, wees maar blij dat je een andere HA hebt nu.
    En verder wens ik je veel sterkte toe met alles wat nog gaat komen!
    En ook ik moet net als jij nog negen dagen wachten meis! ;)

groetjes Esther

10. yessyca

yessyca Actief lid

Jan 4, 2007
    131
    0
    0
    Ik moet zo naar het ZH toe voor een buikFOTO geen echo :( Terwijl een andere arts tegen me zei: de situatie is anders omdat je nu net in de periode zit van vruchtbaarheid, dus een foto maken is dna niet slim.
    Ik geef wel in het ZH aan dat ik vandaag een mogelijkheid heb tot inesteling. Krijg ik weeeeeeeer ruzie met de arts let maar op! Want ik kan pas per 7 juni bij de andere arts terecht.
    WAT MOET IK NU DAN?

11. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    he bah!
    Wat een vervelende situatie!
    Ik zou als ik jou was het ook even aangeven in het ZH! Hun weten precies hoe en wat!

Wens je veel sterkte met alles !

12. angeloflove

Apr 4, 2007
    93
    0
    0
    luisteren naar je lichaam is het belangrijkste hoor...
    ji voelt toch alles en de ha toch niet of heeft hij van die inkijk ogen in je buik ofzo...
    hoop dat het nu in iedergeval goed gaat...
    en dat de andere ha je prima bevalt..

groetjes

13. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Alleerst hoef je echt geen schuldgevoelens te hebben! Is echt nergens voor nodig. Jij beslist toch of je akkoord gaat met het advies van een dokter of arts? Je bent helemaal tot niks verplicht en hij mag je ook niet dwingen. Jij maakt de eindbeslissing en die rare huisarts van je dient dat te respecteren.
    De volgende keer als je hem ziet zou ik gewoon net doen alsof er niks aan de hand is. Jij bent volwassen, hij is volwassen (?), hoop ik ;)

Succes.

14. yessyca

yessyca Actief lid

Jan 4, 2007
    131
    0
    0
    de buikfoto is niet gemaakt, omdat de mogelijkheid tot zwangerschap aanwezig is. :cry: ik kom geen klote verder

15. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Ik hoop dat je je snel weer een beetje happy voelt...
    Heb je nog zo'n pijn in je buik of gaat het weer iets beter?

16. yessyca

yessyca Actief lid

Jan 4, 2007
    131
    0
    0
    hey

Ik heb nog steeds buikpijn! Word er gek van, dit is dag 5 alweer! Weet echt niet meer wat ik nu moet doen. Ziekenhuis kan niets, HA doet niets! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

17. Britt16

Britt16 Actief lid

May 18, 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Je komt geen kl**** verder. Dat snap ik met zo'n dokter.
    Jeetje wat een dokter, maar een fout toegeven.....welnee, dat is er niet bij. Hij is er ook om je gerust te stellen.

Hoop voor je dat je nu een betere arts hebt, die wel proffesioneel is.
    Heel veel sterkte met alles.

Liefs Britt :D

18. Monika

Monika VIP lid

Aug 12, 2005
    8,246
    72
    48
    Female
    Thuishulp
    Landgraaf
    Kunnen ze in het ziekenhuis dan geen echo maken? Daar kunnen ze ook veel mee zien.

19. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Misschien is het verstandiger om toch naar de ehbo te gaan en daar je situatie uit te leggen? Die pijn komt toch ergens vandaan? Dat kunnen ze toch niet negeren?

20. dolphin

dolphin Fanatiek lid

May 1, 2007
    3,507
    0
    0
    op de veluwe
    Zijn het echt van je darmen? Ik heb daar ook last van en de HA kan er ook niks aan doen. Toen was ik even aan het googlen en kwam ik PDS tegen.. ( Prikkelende Darm Syndroom) zo min mogelijk vezels eten dan merk je al resultaat.. wie weet helpt het..

Share This Page