Eerste keer ovulatietesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door zonnetje2015, 11 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hoi

Ik heb vandaag ovulatietesten meegenomen bij de action. ik ben erg benieuwd hoe dit precies is zijn werk gaat dus eerst de goedkopere om eens te proberen.
    Ik heb na een curretage een cyclus gehad van 2,5 maand. Tussentijds eenmaal wat bloedverlies gehad maar dit niet gelinkt aan ongesteld zijn. Nu achteraf zou dit een soort menstruatie geweest kunnen zijn. Dit was 6 weken na de curretage. 5 weken later echt ongie geworden.

Ik wil nu vooral weten of en hoe mijn cyclus is zodat we gerichter te werk kunnen gaan.
    Kunnen jullie mij helpen? Wanneer Kan ik bijvoorbeeld het beste beginnen? Had zelf gedacht de symptomen een beetje in de gaten te houden zoals oa het rekbare slijm maar ben ik dan niet te laat? Ik zit nu op dag 8 van deze cyclus.

2. Floortje90

Floortje90 Actief lid

25 sep 2014
    312
    0
    0
    Ouderenzorg
    Uithoorn
    Ik zou starten op dag 12 met testen, zie hier mijn rijtje van de action ook gestart op dag 12: image.jpg

Ik weet alleen niet hoe lang mijn cyclus is, dit is ronde 1 voor mij met hormonen.. Dus over de duur van je cyclus durf ik niks te zeggen.

3. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    zou van dag 10 tot ong. dag 18 testen... zelf heb ik mijn ei tussen die tijd... en dan mis je hem niet.
    de action testen werken prima bij mij

4. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik zou denk ik nu gaan beginnen omdat je nu geen idee hebt hoe je cyclus gaat lopen. Sommige mensen hebben heel vroeg een ei.
    Die testen kosten inderdaad bijna niks dus een doosje meer of minder doet het hem ook niet.

Elke dag rond dezelfde tijd even testen maar niet met ochtend urine!
    Ik testte altijd zo rond de middag.

Als hij duidelijk begint op te lopen dan kan je er voor kiezen 2 keer per dag te testen om je piek niet te missen.
    Ik testte toen rond de middag en 's avonds rond 7 uur.

Als je heel zeker wilt weten of je ei gesprongen is kan je ook nog gaan temperaturen erbij, maar dat hoeft niet natuurlijk.
    Dan moet je elke dag voordat je uit bed stapt op hetzelfde tijdstip rectaal je temperatuur meten. (dus misschien in het weekend je wekker zetten)
    Als je een eisprong hebt gehad dan stijgt je temperatuur met gemiddeld 0,2 - 0,5 graden.
    Als je dat zou willen kan je daar morgen mee starten.

Ik heb het toen wel gedaan omdat die van de action niet altijd een knaller geven (bij mij dus ook niet) maar mijn temp bevestigde wel dat de donkerste die ik had mijn ei is geweest.

5. wannabmom

wannabmom Actief lid

3 nov 2014
    117
    0
    0
    Administratief medewerker
    Flevoland
    Ik zou ook nu beginnen, zelf ook een vroege eisprong, dag 9 al een keer mee gemaakt. Vandaag ook eisprong, dag 11. Eerder testte ik te laat, maar wel volgens bijsluiter en miste ik het ei altijd. Dus zsm gewoon testen!

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Bedankt voor jullie reacties!msorry voor mijn late reactie er druk gehad.
    Temperaturen heeft voor mij geen zin. Ene dag gaat de wekker om half 6 andere dag om half 8. En voor nu weiger ik om elke dag om half 6 te temperaturen... Heb nu nog geen tekens gehad van eisprong nog steeds een beetje bruin verlies van menstruatie en wat korrelig...
    Morgen eens proberen. Ben nu niet inde gelegenheid om te testen. Wel weer aan het klussen. Hou jullie op er hoogte

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Vanmorgen eerste test gedaan. Licht roze streepje. Dus nog geen knaltest.

8. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Je hebt altijd streepjes op ovulatietesten :)
    Het LH-hormoon zit altijd in je urine.

Welke testen gebruik je?

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Heb inmiddels 4 testen versleten. Een keer een licht grijs streepje. Was etg vroeg in m'n cyclus. Ik zou volgend berekeningen nu in mijn vruchtbare dagen moeten zitten maar testen blijven negatief. Wel helder slijmverlies en vochtige afscheiding / vochtig gevoel. En wat pukkeltjes.. Dus wel tekenen van een eisprong masr geen positieve test...

Wel om de dag geklust. Onzekerheid houdt dus aan...

10. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Als je een positieve test hebt springt je ei tussen de 24-48 uur ongeveer.

Hou je gevoel aan :)
    Als je vruchtbaar slijm hebt komt je ei er zeker aan.
    Maar kan ook zo ineens zijn tijdens het testen dat je een knaller hebt.
    Ze hoeven niet langzaam op te lopen.

11. LianneE

LianneE Niet meer actief

Heb ook vaak uit het niets een knaller.. Dat slijm begint aantal dagen ervoor al! Nog even doortesten dus!

Mijn cyclus was ook even van slag na de ma/curretage. Dus was als een kind zo blij met de 1e positieve ovulatietest ;) :)

12. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Oké ga ik gewoon door. Dank jullie wel! Fijne kerstdagen.

13. BlijeIk

BlijeIk Fanatiek lid

7 sep 2014
    1.177
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kimmartijn, ik weet niet of je er iets aan hebt..
    Ik heb zelf 14-10 een MK gehad, 14-11 gewoon ongesteld geworden.
    Nu is mijn cyclus erg in de "war"..
    Heb op CD 38 pas mijn eisprong gespot!
    Ik zou doorgaan met testen.. Je hoort vaak dat na een MK de eerste cyclus normaal is, de cyclus erna in de war is! Tenminste, dat lees ik hier vaker.
    Doorzichtig/rekbaar slijm, dáár heb ik aan gemerkt dat er iets anders gaande was....

Good luck!

14. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Mijn eerste cyclus was erg in de war. Heeft bijns 3 maanden geduurd met allerlei klachten. Nu lijkt t een stuk rustiger. We wachten af..

15. liva87

liva87 Bekend lid

17 mrt 2014
    660
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi kimmartijn,

Ik heb ook altijd rekbaar/vruchtbaarslijm. maar vaak rond dag 11 en 12 daarna weer wat wateriger en dan soms weer rekbaar.
    Ik test ook met action en heb vaak lichte streepjes en dan uit het niks donderdere streep.
    zo had ik eer gister nog een mini streepje en gister zeer duidelijk zichtbaar. Straks testen op een knaller of morge.
    Ik zit nu 14 dagen na mijn miskraam dus vind het wonderbaarlijk snel.
    was maandaf ook al zichtbaar op controle echo.was aan nieuwe opbouw bezig. Dus zou binnen een week een eisprong verwachten.

duimen op snel een test. Succes

16. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Vandaag een duidelijk zichtbare streep. Niet zo donker als t controle streepje maar wel zeer duidelijk. Laat nu net mijn testen op zijn en hier 20 cm sneeuw liggen.. Dat wordt komende dagen dus op goed geluk klussen...

17. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier mijn rijtje. Te vroeg begonnen maar wilde geen ei missen. Hi hi. Ook eigenlijk vanuit het niets en positieve test.

Deel Deze Pagina