Cyclus Uitrekenen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door PixiePrincess, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PixiePrincess

    8 aug 2007
    45
    0
    0
    Zit in de Ziektewet
    Uden
    Hallo dames....

    Ik heb misschien een stomme vraag... maar weet zo snel niet waar ik het neer moet zetten...

    Ik weet niet goed hoe ik mijn cyclus moet berekenen.
    Wie kan me daarbij helpen? Of is er een topic waar het goed beschreven staat?

    Ik ben niet de afgelopen keer, maar de keer daarvoor op 22 juni ongesteld geworden.

    Toen ik 2 jaar geleden de pil nog slikte ( pilstrip = 21 dagen + 5 dagen voor ik ongi werd) was dat 26 dagen in totaal iedere maand. Zou deze cyclus nog steeds hetzelfde zijn? Of moet ik hem langer nemen?
    Maar hoe moet ik het nu gaan uitrekenen. Dus moet ik zeg maar de dag dat ik ongesteld ben geworden meetellen als de 1ste dag van de cyclus?
    En kan ik gewoon uitgaan van 26 dagen?
    Als dat namelijk zo is dan ben ik vorige maand op 17 juli voor het laatst ongesteld geweest. Dat wil dus zeggen dat ik nu dus 2 dagen overtijd ben? Maar kan ik hier zeker van uitgaan?

    En hoeveel dagen voor je ongesteldheid kun je al gaan testen of is dat niet mogelijk?

    Alvast bedankt.

    Liefs Pixie
     
  2. mamastarlight

    mamastarlight Niet meer actief

    ik lees even mee
     
  3. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Nee, er is een verschil tussen je cyclus met de pil in zonder.

    Toen ik de pil nog slikte, had ik een cyclus van 21 + 3 dagen... En kijk eens bij mij onderaan nu.
    Allereerst moet je je lichaam de tijd geven om te ontpillen. Dit kan direct in orde zijn op 28 dagen... Maar het kan goed zijn dat je de eerste "keren" verschillende weken moet wachten op je echte maandstonden...

    Gewoon even 1-2 cycli aanzien en dan beginnen uitrekenen.
    Succes! ;)
     
  4. lolly

    lolly Fanatiek lid

    20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Op de eerste dag van je ongi. Begin je te tellen.
    Soms duurt het even na het stoppen van de pil
    voor je er weer regelmaat in hebt.
    Maar je kunt voor de zekerheid testen natuurlijk.
     
  5. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    En de dag waarop je kan beginnen testen hangt af van het merk + je cyclus ;)

    Er zijn testen die vanaf 1 dag overtijd aangeven of je zwanger bent, maar er zijn er ook die al aangeven vanaf 4 dagen vóór vermoedelijke NOD (niet-ongestelde dag) In de bijsluiter van de test staat vaak hoe gevoelig hij is. Die van MatCare die je via deze site kan bestellen, zijn er vrij vroeg bij. Die van de apotheek vaak 1 dag vóór NOD...

    Dus in principe zou jij vandaag al kunnen testen of het raak was of niet. Indien het positief zou zijn, wens ik je alvast een dikke proficiat. Als het negatief blijkt te zijn komt het waarschijnlijk door het ontpillen en moet je gewoon nog even geduld hebben. Succes :thumup:
     
  6. mama 1984

    mama 1984 Fanatiek lid

    20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hallo

    Na het stoppen met de pil, kan het zijn dat je cycles heel anders word.
    Zo kan je cycles daarna heel erg schommelen.
    Maar hoelang ben je nu gestopt met de pil?

    Als je al een paar keer een cycles hebt gehad van langer dan 26 dagen , dan kun je het beste uit gaan van de langste cycles die je hebt gehad.
    Heb je altijd een cycles van 26 dagen (na het stoppen met de pil) dan kun je daar vanuit gaan.

    Je moet idd beginnen te tellen vanaf de 1e dag van je laatste menstruatie!
    Je kunt testen vanaf de dag dat je ongesteld zou moeten worden.
    Sommige vrouwen testen ook eerder positief, maar wil niet zeggen dat dat bij iedereen zo is.


    succes groetjes
     
  7. PixiePrincess

    8 aug 2007
    45
    0
    0
    Zit in de Ziektewet
    Uden
    Dank jullie wel...
    Ik ben 2 jaar gestopt met de pil omdat ik er gruwelijke hoofdpijn en pijnlijke borsten van kreeg. Daarna hebben wij het altijd met een rubbertje gedaan. Ik heb eigenlijk nooit bijgehouden hoe lang mijn cyclussen waren, ik zag wel wanneer het verscheen, en normaal voelde ik het wel aankomen, want meestal krijg ik wel gruwelijke buikpijn van te voren. Maar nu las ik dat je diezelfde pijn kunt voelen bij een eisprong en ik meende dat ik die donderdag of vrijdag gehad heb.
     
  8. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Al twee jaar pilloos?
    Maar dan kan je nu gewoon een testje doen hoor meid...
    Ik dacht dat dit je eerste ronde was zonder pil... :oops:

    Hopelijk is het gelukt! :D
     
  9. PixiePrincess

    8 aug 2007
    45
    0
    0
    Zit in de Ziektewet
    Uden
    Nou moet eerlijk zeggen, wij waren niet echt aan het plannen ofzo, maar wilde graag mijn cyclus weten. En omdat ik juist toen ik de pil nog slikte altijd 26 dagen cyclus had, vraag ik me nu dus af of dat nu nog steeds zo is zonder pil.

    En stel nou dat mijn cyclus langer is als 26 dagen.... wanneer zou ik dan evt. kunnen gaan testen?
     
  10. nien6

    nien6 Nieuw lid

    13 aug 2007
    4
    0
    0
    Heemskerk
    Hoihoi,

    Heb me vandaag hier aangemeld en zit zo'n beetje met dezelfde vraag.
    Wanneer kan je het beste testen?
    Het is ook allemaal zo nieuw....
     
  11. mama 1984

    mama 1984 Fanatiek lid

    20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Wanneer je het beste kunt testen?
    Ja dat word een beetje lastig rekenen als je niet precies weet hoelang je cycles duurt.
    Ik zou dan gewoon nu testen, als jij denkt dat je eingelijk nu ongesteld zou moeten worden?
    Is hij negatief en ben je over een week nog niet ongesteld dan doe je gewoon weer een test!

    En als je nou toch ongesteld mocht worden (wat ik niet voor je hoop ;) ) dan kun je dus toch beter je cycles bijhouden.
    Dan weet je ook wanneer je kan testen. En mocht je zwanger zijn dan wil de verloskundige ook graag weten wanneer je laatste menstruatie is geweest/ en hoelang je cycles is, zodat ze kunnen berekenen hoever je ongeveer bent en wanneer je dan eventueel zou moeten bevallen.


    Dus ik zou zeggen, probeer een test!

    Laat je het even weten?
     
  12. lolly

    lolly Fanatiek lid

    20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Je kunt met de testen van deze site al 4 dagen voor je nod testen.
    Maar de meeste wachten tot hun nod. Omdat het
    zo'n teleurstelling is als het toch nog mis gaat.
    Verder moet je goed bijhouden hoe lang je cyclus is.
    Ik ben bij het testen altijd van de langste cyclus uitgegaan.
     
  13. nien6

    nien6 Nieuw lid

    13 aug 2007
    4
    0
    0
    Heemskerk
    sorry heeft even geduurd, maar ben nog niet zo heel handig met het forum, en kon dit niet meer terug vinden... :oops:

    Gister ongi geworden..... :cry: na een aantal negatieve testen.
    Ach, hierna gaan we er gewoon weer mee verder.
    Ben nu 3 maanden bezig.

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina