zoals de titel al vermeld, inmiddels een jaar geleden dat ik een miskraam heb gehad en nog niet weer zwanger geworden. bij wie duurde dit ook langer na een miskraam? in mijn omgeving zijn de meeste na een miskraam vrij snel weer zwanger. inmiddels heb ik onderzoeken gehad en is er aan de hand van de echo en mijn symptomen pcos vastgesteld alleen was dit niet in het bloed te zien dat is wel vreemd toch? is iemand hier bekend daarmee? door prive omstandigheden hebben we de onderzoeken even stil gezet en hopen we in het nieuwe jaar di weer op te pakken maar hopelijk is het niet nodig.. als dat wel zo is wat kan ik dan verwachten?
Een vriendin van mij had hetzelfde verhaal - eerst lang wachten op zwangerschap, toen miskraam met 9 weken. Daarna weer een jaar moeten wachten. Ze waren net naar de dokter gestapt voor tests, toen ze zwanger bleek. (Uit de tests bleek ook dat ze wat vertraging zouden hebben omdat zij onregelmatig ongesteld was en hij wat traag zaad had). Bij de tweede was het trouwens binnen een half jaar raak
Ja ik. Officieel nog net geen jaar. Ik heb half dec een curretage gehad en helaas ben ik ook nog niet weer zwanger. Stom he. Je uitgerekende datum gaat voorbij. De datum van de positieve test. Wacht nu op de datum dat we hoorden dat het niet goed was en de curretage datum. Ik heb zelf gelukkig al wel een dochter uit 2014.
Hoe is het met jullie meiden? Wanneer zijn jullie nod's? Die van mij zondag. Maar ik ga het weekend weg en ga morgen testen of het een alcoholvrij weekend gaat worden.. Maar ik heb eigenlijk niet zo veel hoop dat t deze ronde wel raak zou zijn. Vorig jaar had ik elke ronde wel hoop, maar de miskraam heeft er bij mij behoorlijk ingehakt. Ik ben in deze het vertrouwen in mijn lichaam wel een beetje kwijt.. Ik duim dat het voor jullie nu ook snel weer raak mag zijn meiden! En dan van een plakkerd!
Akelig he! Bij mij is het bijna 2 jaar na de miskraam....... Weet ook niet meer of het nog wel gaat lukken....
Hier al 2x miskraam en al bijna 2,5jaar bezig voor een brusje. Word dus zo ongeveer eens per jaar zwanger. Dus allicht nog 5 maanden geduld😩 En dan hopen dat het dan een keer goed gaat. Slopend en zeer teleurstellend proces.
Gefeliciteerd Kira! Wat een heerlijk gevoel en ik duim voor dat alles goed gaat deze keer. Ik zit 8/9 dpo nu. Nog even geduld dus. Ik heb ook elke ronde hoop en elke keer neem ik me voor om er niet weer in te stinken. Ik vind het wel elke ronde zwaarder worden. En mijn cyclus is zo veranderd na de curretage. Voorheen had ik altijd buikpijn als ik zwanger was, nu heb ik dat bijna altijd. Ook al weet ik dat toch ga ik weer hopen.
Hè meid. Ik heb het zelfde meegemaakt. Ik raakt spontaan zwanger na 4 cyclussen en daarna ineens 2, 9 jaar niet meer. Was frustrerend en echt slopend. Ik heb toen ook iui en een laproscopie gehad. Niks werkte... Ineens veranderde het tij. Ik werd spontaan zwanger. Na mijn bevalling werd ik weer terug spontaan zwanger. En nu ben ik ook weer spontaan zwanger. Ik kan je zeggen dat ik dus bijna 3 jaar heb gewacht.. En nu in 4 jaar 3 keer zwanger ben geworden.
Ik zie dat je zwanger bent wat super van harte gefeliciteerd!! Hoelang is dit nu na je laatste miskraam? Hopelijk gaat deze zwangerschap goed en heb je over +/- 8mnd een pracht baby in je armen! Mijn nod is op zijn vroegst 17 dec. maar ben niet zo regelmatig dus kan het niet precies zeggen.
Andere dames; ik ben dus niet de enige met dit verdriet.. Hopelijk zijn we allemaal snel zwanger!! Zijn jullie al met onderzoeken en/of behandelingen bezig? Waar zitten jullie nu in de cyclus? Ik zit op dag 11.
Wauw Kyra, fantastisch. Wat moet jij blij zijn. @Soura wat een inspirerend verhaal... Ik vind het erg fijn om te lezen dat ik niet alleen in het schuitje zit. De meeste vrouwen zijn na een mk weer zo snel terug zwanger. Toch is het natuurlijk helemaal niet '''fijn'' voor ons allemaal..... Duimen dat 2017 dan eindelijk ons jaar wordt. Ik kreeg 2 jaar terug tussen kerst en oud en nieuw mijn miskraam. Zie vreselijk tegen de kerstdagen en oud en nieuw op. Gelukkig met kerst werken, oud en nieuw helemaal volgepland met vrienden en familie...... Dikke knuf voor allemaal
Dank je meiden. Hoe gaat ook. Even rusten nemen heeft echt geholpen. Ik was het zo zat telkens weer negatief te testen. En had een hele maand voor genomen niet te tellen of er aan te denken. Het is moeilijk maar telkens als ik er aan dacht. Zei ik nee! Zwanger worden is niet voor mij weg gelegd. Ik drink die gehele maand verse geraspte gemberthee! En smeerde mij savonds in met warme olie. Om zo mijn "eventuele koude baarmoeder" tegen te gaan. Toevallig!!! Teste ik doe maand positief. Helemaal uit het niets en na 4 mislukte iui Ik hoop dat 2017 jullie haar wordt 😙
Dank je wel! Dit was ronde 12... Houd moet! We weten dat we zwanger kunnen worden alleen wanneer is de vraag. Ik had voor mezelf ook de termijn gezet dat ik in januari een afspraak zou willen in de fertiliteitskliniek... Geloof dat dit niet meer hoeft Maar heeft mij wel rust gegeven. Maar meid, tis zo frustrerend en K** Je was er zo dicht bij en het is je gewoon afgepakt. Zo heb ik dat tenminste wel ervaren. Hopelijk ben jij ook snel zwanger van een plakkerd!
Ja, zeker! Maar ook vol ongeloof en met een dikke slag om de arm.. Eerst maar eens de termijn van de vorige keer voorbij zijn.. Ik vind het deze keer echt retespannend! Ik hoop dat het nu ook voor jou snel raak mag zijn van een plakkerd!! En ook voor alle andere meiden natuurlijk! Hopelijk hebben we allemaal een baby in onze armen, dan wel ieg in onze buik in 2017!!
Ik ben al bij de gyn geweest ivm minder heftige menstruaties en aanhoudende buikpijn. Zij heeft een echo gemaakt, want ik heb ook nooit een nacontrole gehad na m'n curretage. Ook heeft ze mijn fsh waarde geprikt en wordt m'n progesteron een week na m'n eisprong bepaald. Hier krijg ik morgen de uitslag van. Ik zit nu 11/12 dpo. Deze ronde echt heel veel buikpijn gehad, maarniet onterecht, ik had vanmorgen een licht positieve test. Ik kan het echt niet geloven. En de blijdschap van vanmorgen is ook alweer omgeslagen naar onzekerheid. Ik hoop dat jullie ook snel een positieve test hebben. Er staan wel meer positieve verhalen in dit topic.
Wauw super! Ik duim voor je dat alles goed gaat en ook jij over 8 maanden een mooi gezond kindje in je armen mag houden!