Trying to get pregnant? Grab a Snickers!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Flamingooo, 3 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Jullie kennen vast de Snickers reclame: You’re not you when you’re hungry, grab a Snickers!

Nou ik ben niet ik als ik zwanger probeer te worden. En dan kan ik wel proberen om dagelijks een Snickers weg te werken maar ik denk niet dat dat het gewenste resultaat zal geven. Dus ik dacht, ik kan beter een topic openen en op zoek naar gelijkgestemden.

Wat voor rare acties voer jij uit tijdens het proberen zwanger te worden? Ik heb vorige week naar geboortekaartjes zitten kijken... :oops::rolleyes:

Ik vind het echt een grote achtbaan dat zwanger worden en ben zó blij als het achter de rug is. Ik zit pas in ronde 3, maar over de eerste hebben we helaas heel wat langer gedaan en ik merk dat dat er toch inhakt en dat al die gevoelens makkelijk boven komen drijven.

2. PinkLady88

PinkLady88 Actief lid

20 jun 2017
    407
    121
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Ik moet even zeggen dat ik je topic zin hilarisch vind haha!
    Ik ben ook al even onderweg, en weet niet of ik je kan helpen. Maar ik doe gewoon echt waar ik zin in heb, ik leef zoals ik het wil. Dat is de ene dag super gezond en de andere dag vol lekkers en/of fast-food. Ook zo nu en dan een drankje, zelfs na ovulatie. Ik stop daar pas mee als ik een positieve test in handen heb. Want eenmaal zwanger mag je al zo weinig!
    Dus ja leef zoals je wilt, dan kom je de maanden wel door denk ik.
    Hoop dat je snel een positieve test in handen hebt!

miniVosje en Flamingooo vinden dit leuk.
  3. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Nou wat ik tot nu toe heb gedaan... Namen bedacht, geboortekaartjes bekeken, draagzak uitgezocht, kleertjes bekeken, bedacht welke wasbare luiers we gaan gebruiken, slaapkamer helemaal omgebouwd zodat er een ledikantje naast ons bed kan, laatst bij de IKEA de hele baby afdeling bekeken. Kon me nog net inhouden om niet naar de Prénatal te gaan die er dichtbij zat. Ik sla ook steeds allemaal marktplaats advertenties op van babyspullen zodat ik die kan kopen als ik snel zwanger ben. Krijg nu de hele tijd meldingen als ze verkopen of verkocht zijn :p

Flamingooo, Luna86 en Dotjes vinden dit leuk.
  4. momim

momim Niet meer actief

Wees lief voor jezelf en probeer veel leuke dingen te doen!
    Wij zijn heel lang bezig geweest, en als compensatie een hoop dingen gedaan die ik anders niet zou doen als ik zwanger was (parachute springen, weekendjes weg, naar verre oorden, cursus duiken etc)

miniVosje, Flamingooo en Luna86 vinden dit leuk.
  5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik las in alle scheelheid, grab a snikkel :roflmao:

Succes met zwanger worden, hopelijk snel verrast met een tweede streep.

Krily, Leraje, YellowEyes en 8 anderen vinden dit leuk.
  6. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Namen bedenken, op pinterest een bord gemaakt met inspiratie voor de kinderkamer, kinderwagens bekeken, draagzakken bekeken. Zelfs al een unisex kleding setje gekocht om mijn honger naar een baby te stillen:roflmao:

En af en toe ben ik een enorme heks naar vriendlief :D

Flamingooo, Luna86 en Dotjes vinden dit leuk.
  7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Daar zou ik mee beginnen :roflmao:

Ik denk soms ook stiekem over namen na en wrijf wel eens over mijn buik... ik mis het zwanger zijn gewoon.

Flamingooo, dreumesje en Dotjes vinden dit leuk.
  8. HGL

HGL Lid

3 sep 2018
    6
    1
    3
    Vrouw
    o wat herkenbaar....
    Ik heb met mijn ex geprobeerd een kindje te krijgen (dat is niet gelukt) de tijdschriften stapelde zich op, ik at niets wat je niet mag als je zwanger bent (stel je voor dat je het bent) dronk geen alcohol kamer was in mijn gedachten al ingericht, namen inclusief doopnamen waren al bedacht, school uitgezocht.... Helaas liep mijn huwelijk stuk door het traject van zwanger proberen te worden.

Nu een nieuwe relatie met iemand die ik al 10 jaar ken en die mij meegemaakt heeft tijdens dit traject. We proberen het al een jaar samen en inmiddels zijn we in het ziekenhuis geweest om te kijken of we hulp kunnen krijgen. Deze keer gaat het heel anders. Geen tijdschriften gekocht (zijn inmiddels in de prullenbak beland) en ook geen reclamefolders kijken van babywinkels tot ik omval. Mijn aanstaande heeft 2 dochters (en ik dus 2 stiefdochters maar dat klinkt zo naar ;)). Daardoor besef ik me steeds meer en meer wat ik mis wat het soms wel lastig maakt. Aan de andere kant juist weer heel dankbaar voor alles wat ik als stiefmoeder allemaal wel mee krijg van het moederschap :). Ook wij doen heel veel leuke dingen en genieten van de tijd die we met zijn 2 hebben en eten en drinken daar ook lekker bij :thumup:. Werkt voor mij persoonlijk heel veel beter gezien ik dan minder na denk over zwanger worden en dus minder momenten heb dat ik geconfronteerd wordt met mijn kinderloosheid.

Lekker dromen als je dat wilt en dan ben je lekker voorbereid als het zo ver is!

Flamingooo vindt dit leuk.
  9. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Ik heb al maanden een lijstje in mij telefoon met namen die ons leuk lijken mocht ik zwanger zijn van ons tweede kindje. Ik heb mij er ook al schuldig aan gemaakt om rompertjes in de aanbieding te kopen bij de H&M.
    100 manieren proberen te bedenken hoe ik het mijn man ga vertellen als het zo ver is. Ik ga denk ik gewoon vragen of hij misschien weer beschuitjes wil smeren voor mij voor hij naar werk gaat. Ik was bij mijn dochter heel misselijk en een beschuitje voor ik opstond scheelde de helft aan misselijkheid. Zou hij de hint snappen?
    Maar voor nu vooral dromen en voelen en inbeelden en testen. Heel veel testen. En wachten. En ja.... Ik ben ook af en toe een heks. Jeetje die hormonen. Je voelt 101 dingen tegelijk.
    Het is niet minder spannend dan de eerste keer. Ik vind het nog spannender!

10. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Het kan soms wel werken! :D

11. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.809
    9.317
    113
    Gelderland
    Ik zwijmel soms helemaal weg in de gedachte van het zwanger zijn.
    Ik zoek naar wagens, namen, ervaringen, kleertjes, geboortekaartjes. Die zwijmel is de laatste tijd trouwens wel een stuk minder. Het duurt gewoon lang allemaal :(.
    Ik hoop zo dat we dit jaar nog los mogen:p

12. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Oh ik (wij) heb(ben) al zoveel gedaan. Namen liggen al klaar had ontzettend veel kleertjes van me zus gekregen die lagen lange tijd in de opslag en voor me eerste ma alles gewassen en gereed gemaakt om eventueel te gebruiken. Zijn op de negen maanden beurs geweest in principe weten we welke kinderwagen we willen, welke draagzak. Ook kijk ik op marktplaats voor babykamers en zie idd dat die dan alweer verkocht zijn.
    Voor ons is nu eerst die 12 weken bereiken het belangrijkste, maar we kijken nog steeds naar leuke dingen voor de kleine.

13. MrsXX

MrsXX Lid

3 mei 2018
    21
    17
    3
    Vrouw
    Leuk topic :D

Naar geboortekaartjes kijken is zo raar niet toch? Ik heb net als Lisanne1811 eigenlijk ook alles al klaar in mijn hoofd. Mijn vriend en ik weten precies wat we willen aanschaffen als het zo ver is, hoe de babykamer eruit gaat zien, welke namen onze baby zal krijgen en hoe we het onze vrienden en familie gaan vertellen. Als we door de winkel lopen, lopen we vaak toch even langs de kinderafdeling. En ik heb zelfs mijn baby's en kinderen EHBO al gehaald. Nu alleen nog een baby :')

Wat waarschijnlijk wel echt raar is, is dat mijn vriend en ik inmiddels grapjes maken over dat we waarschijnlijk toch geen kinderen krijgen. Onze vrienden, die overigens wel kinderen hebben, vinden dit volgens mij nogal ongemakkelijk. Maar het is een soort coping mechanisme van mijn vriend, waar ik ook een beetje in meegesleurd ben geloof ik. Achja, whatever works :rolleyes:

14. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    De eerste 3 maanden was ik erg enthousiast, daarna zo min mogelijk babyspullen/namen/od bekeken.
    Kan me alleen soms niet inhouden om het prenatal foldertje te bekijken als ik m voorbij zie komen in m'n foldertjes app.

15. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Ik maak me trouwens nog ergens schuldig aan zat ik me te bedenken: positiemode bekijken. Zes jaar geleden behalve een positiebroek vooral mijn eigen kleding blijven dragen. En nu zou ik zo graag kleding dragen wat mooi zou showen wat er onder mij shirt groeit!

16. Flamingooo

Wat fijn om herkenning te lezen meiden! Het scheelt dat hier het huis al vol staat met babytroep dus daarvoor hoef ik de folders niet te bekijken. Maar dat maakt tegelijkertijd dat ik van mezelf niet mag "zeuren", we hebben er al één en we zijn nog maar zo kort bezig. Zéker als ik de verhalen en onderschriften lees van dames die in dit topic reageren. Ik baal van mijzelf, ik had gehoopt dat het bij een tweede allemaal relaxter zou zijn en dat het minder vat op me zou krijgen. Er zijn dagen dat ik suuuper optimistisch ben maar meer dagen dat ik chagrijnig, verdrietig en moedeloos word van het idee dat het mogelijk weer ruim 1,5 jaar zou kunnen duren. En ik weet; een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest. Maar het is gewoon moeilijk om je gedachten niet op hol te laten slaan. Zowel de positieve (namen, kamertje etc.), als ook de negatieve. Bleeghhh... ik neem nog maar een Snickers denk ik :roflmao: en ik geef er ook een aan mijn vriend want die heeft het regelmatig echt te verduren.

Baalmoment van deze dagen. Gister een mega knallende positieve ovulatietest maar morgen pas gelegenheid tot seks. Dus dat betekent: maandag seks, dinsdag positieve test maar geen seks, woensdag ook geen seks, donderdag pas seks. Ik denk dan meteen dat ik deze maand op mijn buik kan schrijven (precies naast die vetrol van alle Snickers). Terwijl als een ander een topic zou openen met deze vraag zou ik vol goede moed roepen: "Nee joh, zaad overleeft zo een paar dagen! Je eisprong kan ook pas donderdag zijn. Geef niet op." Maar om dat tegen jezelf te zeggen werkt niet ofzo... :rolleyes:

MrsXX, Louise11110, bluedrake en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Flamingooo

Check, guilty... Gister op de site van C&A voor dochtertje zitten kijken voor kleding en toen inderdaad ook even langs de positiekleding gescrold.

Dinpin vindt dit leuk.
  18. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.691
    4.051
    113
    Vrouw
    Namen hebben we al, kinderkamer ideeën ook, en mijn man vind het net zo spannend als ik nu ik volgende week eigenlijk ongesteld moet worden( of niet.. ;) ) en gisteren al naar wiegjes zitten kijken. Oh oh..

19. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Elke maand bereken ik weer wat ongeveer de uitgerekende datum is als ik zwanger zou zijn .

MrsXX vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina