Een tweede maar geen positieve ovulatietest

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door wishtobe, 5 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

In april 2017 is na vele behandelingen onze dochter geboren. Ze was net een uur oud toen ik vroeg wanneer we voor nummer twee gaan.

Omdat ik borstvoeding geef is mijn cyclus pas laat weer begonnen. Ik ben sinds een paar maanden weer elke 4weken ongesteld. Vorige maand ineens na 3weken, maar dat wijd ik aan de borstvoeding.

Ik doe nu sinds twee maanden dagelijks twee ovulatietesten, een sochtends en een savonds. Elke dag dus. Maar de testen blijven op dezelfde kleur hangen, licht streepje, bij lange na niet dezelfde kleur als het controle streepje.
    Dit houdt dus in dat er geen eisprong is? Komt dat pas weer als ik volledig stop met borstvoeding geven?

Hoop zo dat een tweede kindje op de natuurlijke manier kan komen ipv weer de molen in. Dat was zo slopend (maar zeker oh zo waard).

Moest gewoon even van mij afschrijven, want ja, antwoord geven of het op een natuurlijke manier gaat lukken nu, kan verder niemand.

2. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik weet niet wat exact de invloed is van borstvoeding, maar ik vraag me wel af waarom je vorige keer behandelingen nodig had? Is dat probleem er niet meer? Of was er geen reden voor gevonden?

Lijkt mij dat je cyclus gewoon in de war is en dan kan het lang duren, maar je bent ongesteld geweest dus dat betekent meestal dat er wel ovulaties zijn.

3. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ik lees mee. Loop rond met dezelfde vraag!

4. Blue lady

Blue lady Bekend lid

29 mrt 2015
    665
    438
    63
    Het geven van borstvoeding kan ervoor zorgen dat je – zeker in het begin net na je zwangerschap – niet ovuleert. Naarmate je zwangerschap langer geleden is, je minder voedt en/of je stopt met het geven van borstvoeding, zal je normale menstruatiecyclus weer op gang komen. Dit gaat vaak geleidelijk; het is goed mogelijk dat je eerst een aantal keer ongesteld wordt zonder voorafgaand een eisprong. Je hebt dan dus een anovulatoire cyclus.

Simmy vindt dit leuk.
  5. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Blue lady, dat is een interessant! Daar ga ik eens meer over lezen.

Bedankt allemaal!

Deel Deze Pagina