hoe vaak voelen jullie de kleine?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Steel, Jul 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Steel

Steel Actief lid

Feb 2, 2008
    125
    0
    0
    Hoi,

Ben nu ruim 21 weken zwanger en voelde de kleine met ongeeer 17 weken al. Sinds vorige week zelfs een paar keer per dag! Cool gevoel! Volgens mij is het een echt druktemakertje, ik voel haar zeker 3 a 4 keer per dag en dan best lang.Ze reageert ook al iedere keer op een muziekje. Weten jullie hoeveel een baby eigenlijk slaapt in de baarmoeder?

Groeten,

Steel

2. parel1988

parel1988 Bekend lid

Apr 2, 2008
    524
    0
    0
    hoi hoi..

ik voel de kleine ook al vanaf 17 weken
    en nu sinds 2 weken voel k hem of haar elke dag bewegen
    en ook dat het opeens heel hard wordt en dan voel je gewoon zijn hoofdje of zijn kontje ik weet het niet zeker hhahaha

echt zo lief,,,,

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik voel de kleine de hele dag door wel. Ene keer wat beter dan de andere, maar ze rtappelt er lustig op los... mag soms wel iets minder :(
    En ik hoop eigenlijk dat ze niet net zo'n draaikont wordt als m'n man en d'r halfzus... ;)

4. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    nou zo'n 15 keer per dag denk ik wel hahaha eigenlijk voel ik haar de hele dag door wel met soms een half uurtje tot n uurtje pauze dan is ze energie aan het op doen voor de volgende rond hahaha maar nu moet ik wel zeggen dat ik elke keer bij de verloskundige te horen krijgen dat ik echt een ontzettend actief kind heb hahaha

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

ja dat harde gevoel heb ik ook! Lijkt me idd een kontje of rugje ofzo! Gaaf he!

Ik voel de kleine ook rond 17 weken voor het eerst. Voel hem/haar zeker wel een keer of 8 per dag, soms wel meer! Meestal zijn het kleine plopjes een paar achter elkaar. Soms zit er een flinke trap tussen, maar dat is nog maar een paar keer gebeurd. Ook reageerd de kleine op muziek, leg elke dag een muziekdoosje op mijn buik.

6. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,028
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik voelde de baby vanaf 18 weken en 5 dagen.
    Nu voel ik bijna elke dag de baby

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

we lopen precies gelijk meid! Leuk! Jullie dus ook kans op een sinterklaas kindje!

8. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ja het is een echte draaikont hier.
    maar vind het wel gezellig hoor!
    sinds vrijdag zie ik het ook echt aan mijn buik de golvende beweging is echt gaaf.
    en mijn man kan het nu ook voelen(eerder als hij zijn hand erop had dan stopte ze met bewegen.

9. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

Feb 11, 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    ik voel em de hele dag door wel kleine beetjes, maar bijna nooit echt lang achter elkaar ofzo, dat ie echt een half uur achter elkaar aan het bewegen is.

Ik heb trouwens gelezen dat een baby in de buik zo'n 20 uur per dag slaapt, maar als ik de verhalen hier zo lees vraag ik me af of dat ook zo is :confused:

10. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Ja, maar wij - grote mensen - bewegen toch ook wel tijdens het slapen? :rolleyes:

Ik voel trouwens nog niks.
    16w3d

11. wolly

wolly Niet meer actief

Rond de 15 weken was het eens in de zoveel dagen dat ik iets voelde en dan was het heel zacht bijna niet te voelen.
    En sinds 19 weken begon het sterker te worden en voel ik de kleine iedere dag de hele dag door.
    Het is nu ook van de buitenkant te voelen.

12. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

Feb 11, 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    ja natuurlijk, maar sommige mensen voelen de hele dag door trappen, lijkt me niet dat een baby trapt als ie slaapt, doen wij toch ook niet

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,157
    8,132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    elke dag en nu bijna de hele dag door. baby slaapt 90% van de dag!

14. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ik voel nog niets en hoop dat daar snel verandering in komt !

15. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Ik voel het ondanks een achterliggende placenta pas bij 20 weken maar het is mij eerste kindje,

Ik voel hem dagelijks, en hij reageert ook veel op muziek :) zodra ik ga zitten word hij vaak even wakker, maar lopen wiegt ze natuurlijk in slaap.... ;)

16. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    ja dat vind ik eigenlijk ook wel vreemd want soms heb ik dus echt het gevoel dat ze nooit slaapt! of ze slaapt gewoon ontzettend wild :S

17. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    Ik voelde mijn dochter elke dag en de hele dag, leek wel alsof ze nooit sliep, ze was echt druk aanwezig, ook na de 30 weken, de VK had gezegd dat het bewegen nu minder zou worden aangezien de baby minder ruimte zou krijgen, nou ik voelde haar met de dag meer.....en nu is ze een lekkere drukke peuter van alweer 3,5(ze heeft geen ADHD maar ze is gewoon lekker actief)

18. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Die van mij is eigenlijk heel rustig, af en toe een schopje
    en wat rond draaien maar voor de rest niks...
    Zelfs andere kunnen het nog niet voelen.... :rolleyes:
    Nou ligt bij mij placenta aan voor kant, dus daar heeft
    het ook een beetje mee te maken.
    Ach nu een rustig kind straks een rustig kind :oops:

19. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik voel d'r ook elke dag...vooral als ik stil zit..
    Ook als ik op bed lig stampt ze er flink op los.

Soms zie ik echt mijn buik verschuiven niet normaal

hihihi

20. Hoi,

Ik voel de beeb nu ook best vaak. Maar als ik bezig dan voel ik het minder. Maar nu zit ik bijvoorbeeld achter de pc en dan voel ik het best wel goed.
    Mijn vriend voelde het ook 2 dagen geleden, dat was echt leuk. Het is zo veel leuker nu je de baby voelt, het is veel echter.

Share This Page