hallo allemaal ik heb eenvraagje ik ben 11 weken zwanger.. heb tot en met week 10 nerges (op wat vermoeidheid na) last van gehad maar sinds deze week voel ik me echt beroerd.. onwijs moe.. licht duizelig in me hoofd.. veel hoofdpijn.. pijn in me maag en als ik aan het werk ben echt pijn in mijn buik! Zijn dit de normale klachten die nu pas komen of is er meer aan de hand? Wat denken jullie? Ik had me aan het begin va nde week ziek gemeld maar mn werk neemt het niet echt serieus.. niet ziek genoeg dus moest vandaag weer komen werken maar heb het maar een halve dag volgehouden.. thuisgekomen in bed gedoken en 2,5 uur geslapen. Nu gaat wel weer iets beter maar eht pijn in mijn maag.. groetjes!
Ja dit zijn toch echt wel zwangerschaps klachten. Wat betreft je werk... Ziek is ziek.. jij hebt je ziek gemeld en het is niet aan hun te zeggen dat je niet ziek genoeg bent! Als ze het niet geloven of het niet erg genoeg vinden kunnen ze dat aangeven, maar ze kunnen jou niet verplichten te gaan werken zonder dat jij eerst bij de arbo arts bent geweest. Als jij je te ziek voelt moet je zeker niet gaan werken.. en zeg tegen ze dat je een afspraak wil bij de arbo arts. Officieel hoef jij je werkgever niet eens te zeggen wat je reden van ziekmelding is. Ze mogen er naar vragen maar jij hoeft hier geen antwoord op te geven..Dit ben je wel verplicht aan je arbo arts. Ik hoop dat ik je zo een beetje heb geholpen.. en als je twijfeld aan je klachten bel dan even de vk op zodat je het zeker weet. Succes
Tip: ga een afspraak maken met de ARBO-arts. Die kunnen echt een hele hoop voor je betekenen. En heb je niet dat je hoofd dit soort dingen gaat verplichten. Hopelijk krijg je snel meer begrip.