Nog een paar introcuctievraagjes

Discussie in 'Voeding' gestart door frannie82, 19 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Met 9 maanden mag je soja-introduceren bij koemelkallergie.
    Hoe hebben jullie dat gedaan?
    Ik drink zelf Alpro Soya maar je hebt deze ook voor kinderen vanaf 1 jaar.
    Het zou fijn zijn als ze er niet op reageert dan kunnen we tenminste wat meer kopen.
    Heel veel margarines ed zijn wel koemelkvrij maar niet sojavrij hetzelfde geldt voor tarwebrood.
    Heb nu het brood gekocht bij Jumbo van Tarvo.

Kan ik kalkoenfilet bij haar op brood doen? Heb eens opgezocht wat alle E-nummers zijn die er in zitten en dan kom je uit bij melkzuurbacterieen en citroenzuur. Dat kan wel denk ik?

Ik kom er nu achter wat voor zooi er overal in zit...

Nu smult ze van appelstroop maar ik wil wat meer variatie.

En ik heb speltpap van Biobim gekocht moet ik dat ook langzaam introduceren of is het al goed omdat ze tegen fijne granen kan en tarwe?

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb er verder geen verstand van maar de Alpro Soya vanaf 1 jaar is echt mierzoet, mijn zoontje vond het niet erg lekker. Hij drinkt nu heel af en toe de ongezoete versie of havermelk oid maar dat is vettechnisch gezien toch minder.
    Je hebt bij de natuurwinkel ook veel lekkere pure smeersels voor op brood zoals tahin (sesam), jam zonder suiker, pindakaas zonder suiker enzo, zou er zeker eens gaan kijken. De pap lijkt me geen probleem, is echt puur spelt.

Nogmaals: ik heb geen verstand van kma dus ik hoop dat jenog veel reacties krijgt!

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Sojalecithine wat in veel producten zit is meestal geen probleem bij soja-allergie. Bij de natuurwinkel kun je volle margarine komen die melkvrij is. Supermarkten hebben alleen halverine zonder koemelk.
    Hier aten we tot nu toe Blue Band brood van AH.
    Hier at ze tot 11/12 maanden alleen appelstroop of Zonnatura jam op brood (abrikozen, na 1 jaar aardbei geintroduceerd).
    Je kunt ook fruit op brood doen, avocado. Lust ze hier alleen niet.
    Vleeswaren gaf ik pas rond een jaar, zit veel zout in.
    Kalkoenfilet van Aldi en Lidl zijn geen probleem. Melkzuur is idd geen probleem.
    Varkensvlees heb ik na 1 jaar geintroduceerd en ze krijgt nu heel soms een plakje gelderse gekookte worst van AH of biologische boterhamworst AH.
    Pindakaas hebben we net geintroduceerd, advies is dat om na 2 jaar te introduceren geloof ik.
    In de natuurwinkel kun je ook wel verschillende spreads vinden die op brood kunnen en melkvrij zijn.
    De pap lijkt me geen probleem.
    Hier gaat kleine beetjes soja net pas goed en aangezien mevrouw geen andere melk wil drinken dan borstvoeding en we heel langzaam moesten introduceren (3 dagen 1 theelepel, 2 dagen rust, 3 dagen 2 theelepels, etc) en dan regelmatig nog rustiger aan, wilde ik geen grote verpakkingen omdat ik anders veel weg moet gooien. Drink zelf praktisch geen zuivel.
    Heb ik de vanilletoetjes ervoor gebruikt. Ze eet nu 50 gram per dag. Als we op de 100 gram/ml zitten, ga ik sojamelk uitproberen. Vermoedt alleen dat ze het niet wil drinken dus dan eerst maar iets met een smaakje en dan steeds meer mengen.
    Overigens zal ze hier maar kleine beetjes soja per dag krijgen, wil straks na de bevalling voor haar gaan kolven. Verder krijg ik er geen zuivel in.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oke bedankt voor de reacties ik ga op zoek naar andere smeersels maar tot nu toe is de appelstroop nog top hier. De speltpap ga ik wel proberen kijken of ze dat wil.

5. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

de kans dat je kindje op spelt reageert is heel klein als tarwe goed gaat. Wordt meestal andersom geadviseerd. Ik koop bij de ah kipfilet voor op de boterham, de verse variant en daar staat ook op dat het melkvrij is.

bakboter van ahculinair is trouwens ook melkerij, staat er ook duidelijk op.

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Soja zou ik introduceren dmv yoghurt ipv melk. Zo heb ik dat bij mijn dochter ook gedaan. Eerst 1 lepeltje, 2e dag 2 lepels en 3e dag 3 lepels.

Hier ook nog geen vless op het brood. Meestal alleen boter en soms jam (zonnatura) en stroop. Avocado doe ik ook vaker op het brood. Banaan kan je ook op brood doen.
    Pindakaas zou ik mee wachten. Wordt geadviseerd vanaf 2 jaar.

Als tarwe goed gaat kan je makkelijk spelt geven.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Serieus? Op mijn schema staat vanaf 9 maanden (pindakaas).

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    *sorry voor de verkeerde info dan!*

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2