Verhoogd fsh

Discussion in 'Zwanger worden' started by Butterfly2405, Jan 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

Jan 2, 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn hier nog meiden die ervaring hebben met een verhoogd FSH?
    Mijn bloed is geprikt op dag 2 en blijk een FSH te hebben van 16 wat wel veel te veel is
    Al de andere bloedwaarden zijn wel ok
    Kan dit nog op de natuurlijke manier ? Of moet dit via de MMM ?

Ben wel al 40 j.

Hopelijk lukt het ons toch nog !

2. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

Jan 2, 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb wel nog elke maand een positieve ovulatietest en heb een regelmatige cyclus!

3. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    Hmm dat is heel vervelend, normaal gesproken zou je door een verhoogt FSH in combinatie met je leeftijd denken aan de overgang :((
    Hoe lang heb je al een kinderwens? En loop je al bij het ziekenhuis? Je zou je AMH waarde kunnen laten bepalen in je bloed, dit is het anti Müller hormoon en geeft je ei reserves weer. Indien deze waarde heel laag is heb je wellicht een indicatie om gelijk met IVF te starten. Ze prikken deze waarde in nl echter niet snel, in België en Duitsland daarentegen wordt het vrij snel gedaan.

4. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

Jan 2, 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja denk dat ook, maar ben wel nog elke maand en regelmatig ongesteld + pos testen dus snap het niet goed
    Dat van die AMH kan ik eens navragen

5. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    2,951
    0
    36
    Veluwe
    Ik zou inderdaad even vragen of ze naar het totaal plaatje willen kijken, dus FSH, AMH en een inwendige echo. Dan weet je beter waar je aan toe bent. Helaas kun je namelijk nog wel gewoon een regelmatige cyclus hebben wanneer je net in de overgang begint te komen.
    Ook is het zo dat FSH heel erg kan schommelen en is het misschien bij een volgende keer weer een stuk lager.

Hopelijk blijkt het allemaal mee te vallen...!!

6. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    ja precies, het kan ook erg schommelen maar het is fijner als je het nog een keer laat checken en dan die amh waarde ook, dan weet je het ook voor jezelf. xxxx

7. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

Jan 2, 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga het einde februari vragen aan de gyn... Benieuwd of de shatavari zijn werk doet, daar ben ik in januari mee begonnen maar lees er goede reviews van

Thans meiden !

8. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

Jan 2, 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verder niemand ervaring hiermee?

Share This Page