Zo vaak poepen normaal??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lelie12, 26 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ons zoontje is 7 weken. Krijgt flesvoeding van kruidvat. Gedeeltelijk standaard, gedeeltelijk forte.
    Hij heeft erg veel honger en krijgt nu dan ook 6 flessen can 150+5
    M'n vriend is net met hem op de Weegschaal gegaan en hij weegt 6.1kg (wel met kleding en net verschoonde luier)
    Hij groeit dus erg goed..
    Maar... Hij poept echt ontzettend veel. Hij wordt er snachts ook wakker van. Van gisteravond tot nu heeft hij al 5 poepluiers gehad. Waarvan 4 volle. Is dat normaal??
    Op t cb zeiden ze de vorige keer :hij eet veel, dus hij poept ook veel. Maar onze dochter at toen net zo veel en die had maar 1 poepluier per dag....

2. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Het is trouwens ook wisselend van consistentie. De ene keer dun, de andere keer meer breiig. Nooit harde keutels oid

3. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    wat ik ondertussen van onze maag darm en lever kinderarts heb geleerd dat poep en kleintjes heel veel varianten kent van normaal.

Je moet zo rekenen. Als er iets mis is met de darmen dan poepen ze bergen slijm en bloed. Overigens is slijm poepen (geen bergen) ook weer normaal bij de kids.

darmen komen op gang er gaat veel voeding in tja......

breierig, diarre, harde keutels 5 keer per dag tot 1 keer per week, het zijn allemaal varianten van normaal. Onze ka hanteert de regel zolang ze er geen last van hebben is het oke (tot op zekere hoogte natuurlijk)

Ik zou me totaal geen zorgen maken :)

4. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Bedankt voor je reactie!
    Ik had inderdaad ook gelezen op internet dat er veel variatie in zit. En hij groeit goed, dus dat is het probleem niet.
    Hij lijkt alleen wel buikpijn te hebben voor een poepluier, dus hij wordt er snachts wakker van en krijg hem dan ook niet rustig met een speen. Snachts drinkt hij dus ook nog een grote fles.. Die gaat altijd leeg, maar soms twijfel ik of hij wel wakker zou worden als hij niet zou hoeven te poepen

5. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ons zoontje had dit ook, sinds hij op vaste voeding volledig over is, is het pas wat minder geworden, zo'n 3 per dag. Maar ik zou me idd geen zorgen maken 😉

6. fafa

fafa Niet meer actief

Hier ook eentje die 12 poepluiers op een dag produceerde. Op borstvoeding, dat wel. Dan 'mag' er nog meer variatie in zitten. Maar ook op fv kan een baby gerust veel poepen. Zolang de kleur en geur normaal is ben je gewoon gezegend met een enthousiaste poeper. Verschoon ze! :D

7. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Hihi mijn dochter is juist meer gaan poepen. Die produceert er ook gerust 3 per dag.. Jullie kunnen je dus wel voorstellen hoevaak ik poepluiers sta te verschonen op n dag :p

8. Lelie12

Lelie12 Niet meer actief

Ja.. Dankje haha.
    Het zou eerder n probleem zijn als hij niet kon poepen inderdaad.
    Vandaag is t wel heel extreem. Het is ook dun. Zit nu al op 7 poepluiers.
    Over t algemeen is t geel, het stinkt wel vind ik. Maar weet niet meer zo goed hoe ze "horen" te ruiken

Deel Deze Pagina