Verdien ik slecht?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Xanoniempje, 2 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xanoniempje

21 jul 2012
    31
    1
    6
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Gisteren was ik zo eens aan het rondkijken wat parttimers verdienen en daar schrok ik best wel erg van. Het komt namelijk niet echt in de buurt van wat ik verdien met mijn 20 uur per week. Ik werk 20 uur per week in een sportwinkel en mijn functie is iets hoger als verkoper aangezien ik ook mag openen en sluiten. Ik ben 24 en verdien 710 netto (dit is wat ik krijg gestort?). Is dit een redelijk salaris of niet? De bedragen die ik voorbij zag komen waren rond de 1000/1200 euro en sommige daarvan werkte nog minder uren ook.

2. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ligt ook een beetje aan je leeftijd en je opleiding. Hoe oud ben je? Heb je een opleiding gedaan voor deze functie? hoeveel jaar werkervaring heb je? En hoeveel jaar werkervaring in deze functie?

Je zit in ieder geval hoger dan minimumloon, want dat is 8.8 euro per uur bruto voor 23 jaar en ouder, en dat verdien jij netto. Dus heel slecht is het niet, maar ook niet heel goed.

En afhankelijk van je werkervaring en opleiding (en leeftijd) wordt is het beter of juist slechter.

Zomaar salarissen vergelijken heeft ook geen zin he, dan moet je echt vergelijken met iemand met dezelfde hoeveelheid ervaring, leeftijd en opleiding en een gelijksoortige functie.

en waren de bedragen die je zag netto?

3. Ri1987

Ri1987 Actief lid

9 sep 2015
    176
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ligt eraan wat voor een werk je doet inderdaad.

Ik heb 5 jaar een dieren opleiding gedaan, kwam voor 32 uur in een dierenwinkel te staan als bedrijfsleider op mijn 22e en verdiende toen iets van 930 euro netto.

Nu werk ik op kantoor bij een bank werk ik nog steeds 32 uur en nu verdien ik ± 1500 euro netto.

Werken in een winkel is nou eenmaal werk waar je van rond kan komen, maar je verdient bij lange na niet een modaal salaris.

4. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Dat is een redelijk normaal salaris in de detailhandel. Je kunt hiervoor ook in je cao kijken wat je hoort te verdienen.
    Het is absoluut niet veel, er zijn baantjes te vinden met een betere verdienste.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    In een winkel verdien je sowiezo erg slecht vind ik vaak. Ik verdiende in d'r thuiszorg voor part time (10-12 uur per week, wel soms 4-5 diensten werken hoor) zo'n beetje hetzelfde geloof ik. Maar wel de helft minder uren, ik had een uurloon van €16,- bruto geloof ik. Maargoed thuiszorg en handel is niet te vergelijken qua inkomen of werkzaamheden.

6. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    #6 Sunshine1, 3 sep 2016
    Laatst bewerkt: 3 sep 2016

Het belangrijkste blijft of jij met hetgeen wat je krijgt tevree bent.
    Daarbij geloof ik de meeste echt niet.....zomaar in een topic hun netto salaris weergeven. Een voorbeeld eentje schreef toiletjuffrouw part time 1700 netto
    Ook eentje leidinggevende bij uitvaartbranche 3240 netto voor 32 uur excl. calimiteiten toeslag
    En dan nog een een medewerker Lidl 28 uur 1400 netto
    Ik geloof er niet zo in dat deze mensen eerlijk zijn...

7. HT5

HT5 Actief lid

16 feb 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals al eerder genoemd is: eigenlijk kan je niet zomaar een salaris met een ander vergelijken.

Ik krijg voor minder uren een stuk meer, maar ik heb een baan waar ik voor heb moeten leren. Daar zal het grote verschil in zitten.

Wellicht kan je eens rondkijken naar andere opties / bijscholing -> nieuwe opties.

Maar puntje bij paaltje moet je doen wat je leuk vindt, ik zou mijn baan ook uitvoeren als ik er minder voor betaald kreeg, dat is het aller belangrijkste!

8. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Je moet denk ik eerder naar bruto uurloon kijken dan naar netto op je rekening. Daar zit vaak reiskosten bij enof masktijdvergoedingen, niet reeel dus

Ik werk 24 uur als eerste verkooppmedewerker in winkel en heb 12.11 per uur bruto

Heb ruim 7 jaar ervaring en ben 32 jaar.

Maar de loonschalen gaan mbt leeftijd tm 23/24 jaar en dan bouw je evt nog per dienstjr op 1/2/3 dienstjaren en daarna ben je afhankelijk van cao-onderhandelingen

9. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    #9 Lotje84, 4 sep 2016
    Laatst bewerkt: 4 sep 2016
    Toen ik nog 'minder geschoold' werk deed als gids (met een cursus) verdiende ik rond mijn 20e ook dat bedrag ongeveer netto voor zo'n 20 uur p.w. Dat is een prima vergoeding voor in de detailhandel.
    Je kan in je cao kijken hoe het zit met inschaling en functiewaardering.

Ik denk dat je met de info van Molensteen wel kan vergelijken.

Inmiddels werk ik als hbo+'er met 10 jaar ervaring en 'opgewerkt'. Nu zou ik dat bedrag netto voor 9 uur p.w. krijgen + 13e maand. ;)

Een kennis werkt als 25-jarige met afgeronde mbo4-opleiding handel/administratie (functie is ook op dat niveau) en verdient voor 24 uur p.w. €1050 netto. Geen bonussen of extra uitbetalingen.

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.059
    1.291
    113
    Nederland
    Je kan vaak salarissen en uren niet naast elkaar leggen als het gaat om verschillende werk sectoren. Detailhandel verdient vaak slecht, maar als je het leuk vindt om te doen dan is dat (in mijn ogen) belangrijker dan het salaris.

Mijn moeder werkt ook in de detailhandel +/- 36 uur per week soms meer en verdient evenveel als ik met 24 uur.

11. itsaboy1981

itsaboy1981 Actief lid

21 jun 2014
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit verdien ik ook met 20 uur werken. Het is gewoon het minimumloon. Je bent dus niet de enige!

12. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Detailhandel ligt laag dat kreeg ik bij mijn vorige werk ook. Ik krijg nu 870 netto voor 20 uur bij een supermarkt

13. Babsien

Babsien Niet meer actief

Ik vind het niet veel idd. Ik werk 24u en verdien 1720 netto.. ik werk bij een bank, dat verschilt dus nogal zeg!!

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.544
    3.057
    113

Lidl klopt wel hoor :)
    Zo slecht is de cao niet van de supermarkt

15. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Waarom zouden mensen liegen? Het ligt toch ook aan je opleiding, werkervaring, functie, branche, verantwoordelijkheden? Kan me bijv het salaris van die dame in de uitvaartbranche best voorstellen? En die toiletdame; misschien zit ze bij een discotheek? Reken maar dat dronken mensen zo 5 euro neergooien als ze gaan plassen :').

Anyway; detailhandel is een ander verhaal. De salarissen liggen daar over het algemeen wat lager en TS, volgens mij verdien je nu rond/iets boven het minimumloon.

16. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Wat je verdient ligt echt aan de zwaarte van het werk,deels aan opleiding en het verantwoordelijkheidsniveau, én je cao.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Wat een onzin, waarom zou je daarover liegen?
    Ik vind het wel heel weinig, ik krijg meer dan het dubbele voor 24 uur als secretaresse, maar zit dan ook wel al aan mijn max.

18. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Sorry hoor, maar ik werk bij de tegenhanger van de Lidl.
    Ben 39 en werk 30 uur per week en verdien rond de 1600 euro.
    Dit is incl. 60 a 80 euro reiskostenvergoeding en er zit elke maand een premie bij van rond de 200.
    Heb geen leidinggevende functie,dus het kan wel.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Jep, ik heb daar ook gewerkt (al wel lang geleden) en werd daar altijd heel goed betaald.

Deel Deze Pagina