Tweeling zwangerschap beinvloeden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door roever, 16 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roever

roever Niet meer actief

Hier helemaal nog geen concrete zwangerschapsplannen etc maar... wel even gewoon nieuwsgierig! Haha

kun je kans op tweeling vergroten? Of juist tegen gaan?

En voor wie wel een tweeling heeft of krijgt..
    Komen jullie uit een familie waarin tweelingen voorkomen?

2. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Nee dit kan niet haha, in families met tweelingen komt het vaker voor. Alleen als je medische middelen als clomid gaat gebruiken omdat je in een medisch traject zit, dan heb je een grotere kans op een meerling dan normaal.

Nou ben ik nieuwsgierig wil je juist een tweeling of niet?:p

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Nee dat kan gelukkig alleen dmv vruchtbaarheids behandelingen.

Riverdale87, nizzie86, roever en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Even duidelijk maken: een tweeling is een hoogrisicozwangerschap en dat is niet iets dat je bewust zou moeten willen beïnvloeden...
    Doordat mijn lichaam een tweelingzwangerschap niet aankon, ben ik mijn beide jongens verloren kort voor de grens met levensvatbaarheid. Ik zou het niemand toewensen, dus bewust een tweeling willen... Nee. Er kan zó veel misgaan.

5. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    oke ik drukte op vind ik leuk maar dat was meer om niet bewust voor een tweeling te gaan, heb het ook weer weggehaald. Verschrikkelijk wat je hebt meegemaakt :(

6. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Waarom zou je dit überhaupt zelf willen beïnvloeden?

7. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Het is inderdaad verschrikkelijk. Mijn haar komt echt recht als ik mensen hoor die bewust een tweeling willen... Het is vast super hoor. Als het goed gaat. Maar als het misgaat, stort je hele leven in.

8. PerfectLittleTwin

PerfectLittleTwin Bekend lid

11 jul 2018
    578
    577
    93
    Vrouw
    Nee dat kan niet.

En voor de rest.....
    Ja ik heb een tweeling en ja, 't komt in de familie voor... Maar dat heeft niets met mijn tweeling te maken aangezien mijn tweeling 1 eiig zijn en dat is niet erfelijk...

Liana84 en Orchid24 vinden dit leuk.
  9. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    heftig ja :( nog heel veel sterkte ❤️

Ja, ik zou het ook niet bewust willen.. weet niet wat ik zou doen trouwens als ik over een maand clomid of iets krijg en ze zeggen misschien deze maand niet benutten als je niet risico wilt lopen op.. denk dat ik dan alsnog wel ervoor zou gaan.. omdat kans alsnog erin zit dat het bij 1 blijft of zelfs helemaal niet.. maar die kans dus niet wil mislopen.. maar buiten dat heb ik ook andere medische klachten en lijkt mij een tweeling enorm pittig tijdens zwangerschap en ook erna.. dus zou zomaar kunnen dat we dan toch beslissen er niet voor te gaan.. maar dat zijn andere lastige keuzes..

10. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Ik snap je hoor. Ik heb indertijd met iui ook cyclussen gehad met 2 rijpe eitjes en gewoon laten doorgaan.
    Hier tijdens een natuurlijke cyclus een cryoterugplaatsing gehad... En daarnaast spontaan zwanger geworden. Wat in de 3 jaar daarvoor nooit gebeurd is. Moet je blij zijn dat je na al die tijd spontaan zwanger bent geworden, maar daardoor is alles ook misgegaan. Nu als de dood dat het opnieuw gebeurt dus hier mooi seks met condoom tijdens ivf-cycli...

11. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Oh wat heftig! Dikke knuffel! ❤️

SD90 vindt dit leuk.
  12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.307
    113
    Vrouw
    Nou niet helemaal, gewoon wachren en ouder worden (liefst richting 40) vergroot de kans ook iets. Al verkleint het de kans om überhaupt gezond zwanger te raken.

Maar goed ben blij dat je niet door een huis, tuin, keukenmiddel zo'n extra hoog risicozwangerschap kan bevorderen

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Maar zwanger worden op latere leeftijd verhoogd ook miskramen, aandoeningen etc ;)

En ik ga er vanuit dat de ts idd bedoeld de kans verhogen dmv htk middeltjes ;)

14. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Hier zitten tweelingen niet in de familie. Ik heb zelf een twee-eiige tweeling en het was een zwangerschap met veel zorgen over de groei van met name mijn dochtertje. Ziekenhuisopname en 10 weken thuismonitoring gehad. Uiteindelijk wel met een prima termijn geboren (36+6), maar wel dysmatuur allebei.

Bee80 vindt dit leuk.
  15. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Mijn zus heeft een 1 eiige tweeling. Waarbij alles wel gewoon goed ging. Ze heeft toen nog gewerkt tot 36 weken en is met 38 ingeleid. 2 gezonde kinderen met een gezond gewicht.

Iedere zwangerschap heeft een potentieel risico voor zowel moeder als kind.

16. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Ik lees de laatste tijd zoveel over risico’s bij een tweeling zwangerschap. Nooit geweten! Ik ken meerdere tweelingen waaronder Mn schoonzusjes en nooit iets gehoord over extra risico’s

roever vindt dit leuk.
  17. roever

roever Niet meer actief

Whoooooo!!!!!! STOP!!!

Ik heb dit topic geopend vanuit interesse/nieuwsgierigheid, niet omdat ik perse een tweeling zou willen... :)

rn als ik eenmaal iets lees, ben ik ook nieuwsgierig naar feiten/fabels!

hoeveel feiten en fabels heb je wel niet omtrent geslacht ;)

en, zeer spijtig van de niet leuke ervaringen/verhalen omtrent tweelingzwNgerschap!
    Dat is iig niet mijn bedoeling om mensen hiermee voor het hoofd te stoten....

Palmpje, Elraange en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  18. roever

roever Niet meer actief

Geen idee?
    Dat is ook niet wat ik zou willen?!

en dat is ook niet de reden dat ik het hier vraag.... :)Was meer gewoon nieuwsgierig net als zoveel andere onderwerpen etc!

19. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.885
    18.679
    113
    Vrouw
    Nee dit kan niet en snap ook niet waarom je het überhaupt zou willen. Tweeling zwangerschap is een risico zwangerschap

20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Ben je er bang voor dat wanneer je nog voor een laatste gaat het er meer blijken te zijn?

Deel Deze Pagina