Ik snap het niet?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door mxm, 25 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Ik snap dit niet..

    Ik heb vorige ronde op dag 12 een follikelmeting gehad, hierop waren 2 eitjes te zien van beide 17, zoveel millimeter. 1 links, 1 rechts. Op dag 15 kwam ik weer langs en was het ene eitje net gesprongen. En de andere heel groot geworden. 32mm. Ze gaf aan dat deze zich waarschijnlijk opnieuw gevuld heeft, ofzo. Maar deze sprong niet meer omdat die ander al gesprongen was.

    Toen had ik op 9DPO (12 Februari) een hele lichte, bijna niet op de foto krijgende Predictor Early. Maar ik zag hem wel. Ik voelde gewoon aan m’n lijf dat het zo was. Ik at aparte dingen... ik moest veel vaker plassen. Licht misselijk, en vooral de krampjes onderin m’n buik. Toch ben ik “gewoon” ongesteld geworden. Wel een dag eerder dan verwacht. Ik had niet zo veel krampen hierbij..

    Maar nu het volgende. Ik zit nu op dag 9 in m’n cyclus. Vrijdag avond werd ik ineens erg misselijk, diarree. En hoofdpijn HOOFDPIJN.... af en toe krijg ik wat vlagen van misselijkheid. Maar vooral de hoofdpijn en de duizeligheid die zijn echt gebleven.

    Ging ik net de stad in, dacht ik: ah ik koop een predictor. Want ik grapte gister nog tegen m’n moeder via Whatsapp. “Oh straks ben ik toch zwanger”. Tot m’n verbazing komt daar toch echt een lichte streep.... ik zal foto’s proberen toe te voegen. (1 foto wat donkerder gemaakt) De kwaliteit gaat sowieso afnemen. Hier in het echt is hij duidelijker. Wat moet ik hier nu mee....
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    De eerste foto is wel echt het slechts. Daar zie je vanaf je mobiel/computer echt niets op.. Maar hier in het echt, is hij gewoon duidelijk. :confused:
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Gebruik je medicatie om eitjes te laten groeien?
    Wat zou kunnen is dat je lh nu verhoogd is en de test daar op reageert.

    Ik verwacht niet dat je (nog) zwanger bent vanuit je vorige cyclus.
     
    mxm vindt dit leuk.
  4. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een ovulatietest gedaan. En deze is (nog) niet positief. Ik gebruik ook geen medicatie.. Ik heb ook gewoon alleen nooit hoofdpijn, en ik heb het nu gewoon zo erg de laatste dagen. Maar vooral dat ik het eng vind dat ik zo duizelig ben..
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Aangezien je op cd 9 zit kan je nog wat verhoogd lh hebben (dat komt vaker voor rond je nod).
    Ik zou even kijken of de test oploopt over 2 dagen.
     
    mxm vindt dit leuk.
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Is die grote follikel niet een cyste geworden waardoor je klachten hebt en hormonaal wat ontregelt bent?
     
    mxm vindt dit leuk.
  7. Madeliefste

    Madeliefste Actief lid

    20 feb 2020
    178
    188
    43
    Wat verwarrend voor je, helemaal icm je symptomen.
    Wellicht dat hij reageert op een naderende eisprong?
     
    mxm vindt dit leuk.
  8. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Kan dat ja? Ik ben helemaal niet thuis daarin. Maar wat houd een cyste in? Ik heb verder geen buikpijn of iets..
     
  9. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Misschien dan. Ik heb alleen nog geen positieve ovulatietest.. gek he..

    Ik doe gewoon over 2 dagen anders weer een test.
     
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Als een follikel te groot wordt en niet springt kan het een cyste worden, heet een persisterend follikel. Nu kan die ook gewoon afgebroken zijn door verandering van hormonen tijdens de menstruatie maar hoeft. Met een formaat van 32 mm heb je er ook geen buikpijn aan. Verdwijnt ook gewoonlijk weer die cyste. Is een normaal verschijnsel, maar kan je hormonen wel even wat in de war brengen.
     
    mxm vindt dit leuk.
  11. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Aha. Duidelijk ja. Toen ik op dag 15 kwam voor de 2e meting, was die follikel dus 32mm, en er zat corpus luteum (gele lichaam) omheen. Is dat ook normaal al zo snel? Ik dacht dat dat dan juist om die ander heen moest komen die gesprongen was.
     
  12. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Ovulatietest
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Die is duidelijk negatief inderdaad. Zou zeker even doortesten om te kijken naar omloop
     
  14. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ik zou even een kruidvat testje doen
    Voor deze tijd na NOD zou je een duidelijkere test moeten hebben

    Ik heb zelf wat twijfels over de predictor testen ( steeds streepjes mee plassen )
     
    mxm vindt dit leuk.
  15. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Ik lees jouw topic net inderdaad! Zoals jou eerste predictor test, zo is de mijne nu ook. Maar inderdaad wat je zegt, voor na NOD had het wel een duidelijkere test moeten zijn.
     
    Pandora vindt dit leuk.
  16. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Ben benieuwd of je een ander testje gaat doen

    Zou voor mij wel een bevestiging zijn dat predictor kan reageren op andere hormonen

    Zelf heb ik wel af en toe cyste groei, ze verdwijnen altijd vanzelf dus volgens gyn niks om me zorgen te maken
     
  17. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Ik vermoed ook dat de predictor kan reageren op andere hormonen. Dus bij te vroeg testen bestaat het risico daardoor dat deze vals positief geeft.

    Verwarrend wel allemaal zo!
     
  18. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Ik zit nog eens zo naar de foto te kijken (test van gister!) en vind het echt heel vreemd dat dit dan kan komen op gister dag 9. Vandaag lichte en dus negatieve ovulatie test. Ik zal kijken of ik morgen nog een Predictor kan doen (de hele dag werken) maar ik werk naast een Jumbo die ze als het goed is verkopen, dus ik kan kijken of ik het kan meenemen morgen of anders vrijdag.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Als die cyste er nog steeds zit, kan het zijn dat de test daarop reageert. Je kunt dan een vals streepje krijgen op een ovulatietest en op een zwangerschapstest. Je hormonen zijn in de war door de cyste, waarop de test reageert.
     
  20. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ik zie ook een vaag lijntje maar dan wel grijs. Ik beschouw hem als negatief jammer genoeg..
    Mag ik even nieuwsgierig vragen waarom je follikelmetingen krijgt?
    Ik dacht meteen oh nee waarom sturen ze je zonder trigger naar huis als je follikel al 17mm was! Maar je krijgt dus geen IUI?
    Ik heb ook een keer een follikel gehad van 34mm, die is geen cyste geworden, het kan dus wel maar hoeft niet perse.
    Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!
     

Deel Deze Pagina