Wanneer was jullie gevoel goed om over dingen na te denken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skyangel, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Dan bedoel ik vooral:

Met hoeveel weken zwangerschap hadden jullie het juiste gevoel om de babykamer te regelen, baby namen bedenken, spulletjes kopen etc...:p
    Ik denk zelf dat ik na de geslachtsecho wel een dingetje wil kopen (zoals een boxpakje voor het betreffende geslacht).

Maar wanneer hadden jullie zoiets van en nu kan het:D

2. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Na 12 weken begon ik wat babyspullen uit te zoeken een een kamer te verdelen. Na de geslachtsecho kocht ik wat blauws, maar pas na de 20 weken echo ga ik verven op het kamertje en echt kleertjes shoppen. Straks hebben ze het geslacht verkeerd gezien! Ik wil eerst dubbele zekerheid :p en ik wil alles voor 30 weken in orde hebben. Puur omdat ik er nog 3 heb lopen en gewoon weet dat ik dan zwaar log en energieloos ga worden :p

3. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Bizar genoeg had ik dat gevoel direct na de eerste test.

4. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Denk dat ik ook wel alles geregeld wil hebben voor de 30 weken hoor Janneke hahahaha.
    Zal je inderdaad maar gebeuren dat ze inneens zeggen goh ik zie geen piemeltje hoor hahaha!

Wauw Rijo!
    Dan wist je zeker voor je gevoel al gelijk dat het goed zat.
    ik ben ontzettend nerveus en onzeker geweest de afgelopen weken en ben nu langzaam aan het genieten.
    Wel heb ik een doppler dus zoek ik gelijk het hartje op als ik me weer iets wat onzeker voel.

5. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste had ik het heel snel en ook met 3 maanden de kinderwagen binnen, voor de 20 weken de kamer al klaar en de dag na de geslachtsbepaling al zijn kleertjes en al bijna binnen hahahaha:)
    Nu heb ik het totaal nog niet....
    Kamertje is zo goed als klaar dat wel maar dat was puur ivm verhuizing en nieuwe kamer van ons zoontje dat het gewoon doorgeschoven is...
    Veder nog nergens mee bezig....
    Iets het namen gewoon van goh wat vind je daar van...niet serieus...
    En ipv met 17 weken geslachtsbepaling nu ook pas wachten op de 20 weken echo en hoop dat het dan wel gaat kriebelen hahaha:)
    Dan leeft het meer als je weet wat het is, bij ons tenminste

6. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Ja precies lovelymum:D

Ik denk ook dat het meer gaat leven als ik weet wat het word.
    Voor mij nog maar 2 weekjes:D
    Nu heb ik nog steeds zoiets van oh ja ik ben zwanger hahaha:p

Ik ben zelf ook heel slank en je ziet echt nog bijna niets, dus zou het ook heerlijk vinden als ik snel iets dikker ga worden hahahaa!!

7. Tulpblaadje

Tulpblaadje Actief lid

17 mrt 2014
    199
    0
    0
    Ik heb daar nog geen last van eigenlijk. Kijk alleen af en toe op internet naar kamertjes en wagens. Verder niets. Weet al wel wat het is, want we hebben een NIPT laten doen, dus daar kan geen twijfel meer over zijn.
    Volgende week 20 weken echo en daarna kan ik voor mijn gevoel helemaal los :) Dan weet ik zeker dat het dit keer helemaal goed gaat.

8. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Hier was dat gevoel er meteen na de positieve test, maar dat was vooral omdat we al zo lang aan het wachten waren geweest dat we ons enthousiasme niet meer binnen konden houden :p Vertrouwen is er eigenlijk altijd wel geweest dat het goed zou gaan, dus nu met 34 weken is alles, maar dan ook echt alles klaar. Alleen de was moet nog gedaan worden ;)

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    nou, ik heb alle grote dingen nog (box, kinderwagen, kamertje) en ik kan NIET wachten tot het dinsdag a.s. is, want dan hebben we geslachtsecho, en ik heb woensdagochtend al een shopochtend met mijn vriendin ingepland whahahahahahahahaha,

Ik heb de wipper al uitgezocht die ik wil, en de omslagdoek/slaapzakdoek/wikkeldeken ding van Koeka die ik wil hebben, dus volgens mij heb ik vanaf volgende week woensdag voor de 20 weken de rest al klaar hihi,

Heb zelf al naar geboortekaartjes gekeken

10. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Pas als ik weet wat het word ga ik rustig aan spulletjes kijken.. Vanaf ongeveer 20 weken rustig aan met baby kamer etc beginnen! De verf klusjes enzo! Echt kleertjes kopen voor de kleine ben ik nog even wat voorzichtig mee.. Eerst maar die 20 weken echo afwachten!

11. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik heb er jaren stilletjes over kunnen dromen, maaaaar pas na de 20 weken echo zijn wij voor de grote aankopen gaan shoppen, terwijl met 13 weken al te horen kregen dat we een dochter krijgen (NIPT test laten doen)

Morgen wordt het kamertje geleverd, en ik vind het nog steeds reuze spannend :)

12. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Hahaha geweldige BabeBabe!!
    Gelijk een shop dag plannen:D

Zou zomaar het idee van mij en mn zus kunnen zijn:p
    Dit word voor ons het 1e kindje.
    Vind het zo geweldig als ik straks kan zeggen ''mijn zoon'' of ''mijn dochter''.

Denk ook inderdaad dat ik me op mn zekerst voel als we de 20 weken echo hebben gehad en dan gaan we ook naar de babykamer kijken:D

13. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik ben woensdag 17 weken, heb twee weken daarna de 20 weken echo al (met 19 weken dus) dus ik vind het woensdag wel veroorloofd om ff flink met de pinpas te gaan wuiven hihi

14. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Kan ik me goed voorstellen Bengeltje dat je het nog zo spannend vind:D
    Word dit ook je 1e?:D

15. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Hahahaahha!!
    Ik zou dan ook flink met mn pinpas wuiven.
    Ben er dan ook niet bang voor dat dit mij niet gaat gebeuren:D

Mijn zus zei al bij mn positieve test van '' we gaan dan lekker hierheen, daarheen etc''.
    Gelukkig dat ik een spaarcentje heb:p

16. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Na goede combinatietest eerste kleding gekocht. Na 20-weken-echo een kinderwagen (via MP) en nu gaan we beginnen met kamertje.... Ben morgen 23 weken. Ben niet zo'n regelaar en shopper, enige wat ik wil is vanaf 26 weken een 'vluchttas' klaar staan. Rest komt wel.

Edit: bij 12 weken wiegje en beddengoed van mijn moeder gekregen.

17. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ja dit is onze eerste ( dus sta nog vaak als een konijntje voor de koplampen als ik een babyzaak in ga)

18. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Ik heb niet voor de combinatie test gekozen.
    Ik ben pas 23 dus vond het niet zo nodig.
    Wilt niet zeggen dat ik niet nerveus ben voor de 20 weken echo hahaha.
    Vluchttas, grappige benaming:p

Dat heb ik ook hoor Bengeltje:D
    Al ben ik dan wel al veel mee geweest met mn zus toen zij zwanger was.

19. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    nou, ik had last van bloedingen, dus al 5 echo's gehad, en zelfs op en echo al vocht in het maagje gezien (heel belangrijk voor mij, ik had zelf een aangeboren afwijking) dus ik ben al heel blij :)

20. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Kan ik me inderdaad goed voorstellen Babebabe!
    Gelukkig is alles goed:D

Ik was al blij dat er hersentjes te zien waren en een gevulde maag en gevulde blaas met de 12+5 weken echo haha!
    Zo apart al om te zien:p

Deel Deze Pagina