Ovulatievraag

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Esty, 6 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esty

Esty Lid

5 feb 2009
    11
    0
    0
    Hallo Meiden,

Ik heb ook even een vraagje. Misschien stom, maar ik weet het echt niet en misschien 1 van jullie wel.

Ik heb dus ovulatietesten in huis liggen en vanaaf wil ik er 1 gaan doen, nu heb ik wel eens gehoord dat er vrouwen zijn die helemaal niet ovuleren, met name vrouwen met een overgewicht, nu heb ik ook wel wat overgewicht, niet ernstig, maar ben wel zwaarder. Maar goed, als ik nu die test doe vanaaf en hij geeft twee strepen aan dan heb ik toch daadwerkelijk wel kansen? Ja stom misschien, maar neem aan dat als ik niet ovuleer, dat die test dan ook niets aangeeft?

Nou hoop dat iemand me begrijpt,
    Liefs Esty

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

hoi meid,

Als de ovulatietest 2 strepen aangeeft wil nog niet zeggen dat je een eisprong hebt.

De Testlijn (T) moet sowieso even donker of donkerder zijn dan de Controlelijn (C)
    als dat zo is zou je binnen 24-48 uur je eisprong hebben,

maar het is geen garantie dat je ook daadwerkelijk je eisprong hebt hoor ik van gynecologen/ lees je op internet..

maar het omgekeerde is ook weer zo..
    sommige meiden hebben nooit een positieve ovulatietest en hebben weldegelijk een eisprong.

Vaak zie je ook dat je in je vruchtbare dagen vruchtbaar slijm hebt, en vaak voel je ook een kramperig gevoel in je onderbuik/liezen ten tijde van de eisprong. dan weet je uit jezelf ook dat je een eisprong hebt gehad.. ovutesten zijn eigelijk alleen als hulpmiddel bedoelt.

Maak je niet al te druk meid, het zal vast goed zitten

liefs Daantje

3. Esty

Esty Lid

5 feb 2009
    11
    0
    0
    Dankje wel voor je antwoord, en idd moet me er ook niet te druk om maken, maar je hoort wel eens wat he en dan ga je weer nadenken....!

Ga vanavond testen en zal kijken naar de strepen, ben wel benieuwd. Slijm heb ik eigenlijk net gehad, dacht altijd dat ik dat voor m'n eisprong had, dus vandaar dat ik nu pas ga testen.
    Doe ik het dan fout, de eerste dag van m'n laatste menstruatie was op 25 jan. dan zou ik nu toch zo'n beetje vruchtbaar moeten zijn.

Na ja, we merken het wel.
    Hoop dat we goed zitten het raak is.
    Liefs Esty

Deel Deze Pagina