Hallo allemaal, Ik ben Carlie 29 jaar en afgelopen zomer getrouwd. Eind augustus ben ik gestopt met de pil om te kijken of mijn cyclus op gang zou komen. Door mijn medische geschiedenis bestond namelijk de kans dat ik onvruchtbaar of vervroegd in de overgang zou zijn. Voor mij een groot feest toen ik na 43 dagen ongesteld werd. Op dat moment hebben we besloten er voor te gaan. Voor mij is de hele wondere wereld van het zwanger worden nieuw en daarom heb ik ook al veel gelezen. Het lijkt me leuk om met andere meiden ervaringen te delen. Wie is er ook 'bezig' voor een eerste kindje en hoe verloopt alles tot nu toe? Liefs
welkom! en gefeliciteerd met je huwelijk! meestal staan zulke berichten bij de voorstel gedeelte daarom zo weinig reactie denk ik! super spannend zeg voor je eerste kindje! heel veel succes!
Spannend! Wij zijn net bezig met ons eerste kindje te proberen te maken... Eerste ronde gehad, maar de cyclus doet niet precies wat ik wil. Waarom zou je onvruchtbaar kunnen zijn?
Inderdaad heel spannend allemaal, maar wel leuk Spannend! Toch? Ik heb een aantal jaar geleden behandelingen voor Hodgkin (lymfeklierkanker) ondergaan en dat zou tot onvruchtbaarheid kunnen leiden. Dit lijkt gelukkig niet zo te zijn! Waarom doet jou cyclus niet wat je wil (als ik vragen mag)? Ben je ook al met filiumzuur begonnen? Ik heb me overigens ook voorgesteld, maar merk dat daar niet echt gesprekken op gang komen dus ik dacht misschien hier gelijkgestemden te vinden. Of is dat niet de bedoeling?
Hoi allemaal. Wij zitten in het zelfde schuitje. Begin september gestopt met de pil. En willen we graag ons eerste kindje! Sindsdien een opzich wel regelmatige cyclus van 26-28 dagen. Nu weer net vd menstruatie af. Dus mogen we weer klussen! Erg leuk en spannend allemaal. Vorige maand was ik er echt van overtuigd dat ik al zwanger was. Had allerlei symptomen was natuurlijk ook erg snel maar had gekund! Helaas kwam de menstruatie er weer aan. Heb me nu voorgenomen om niet gelijk mezelf te gaan verheugen. En gewoon maar zien wat er gebeurd. En hoe gaat het bij jullie op dit moment? Aan het klussen of wachten op je menstruatie?
Hoi Carlie, welkom! Nog gefeliciteerd met je huwelijk. Zo.. je hebt best een heftige tijd achter de rug dus. Wat fijn zeg dat je cyclus toch gewoon op gang kwam. Hoever ben je nu in je cyclus, wanneer is je ovulatie of wanneer kun je testen? Ik ben in september getrouwd en nu ook in ronde 1 voor een eerste kindje. Mijn cyclus is een beetje onregelmatig, dus het gemiddelde is 29 dagen. Morgen kan ik testen, maar denk dat ik het uitstel tot na het weekend... (als dat lukt) Heb al 2 weken last van steekjes bij de liezen en soort buikspierpijn... maar kan ook van een naderende menstruatie zijn natuurlijk. We gaan het meemaken! Heel veel succes en plezier!
Dat zou wel heel leuk zijn als er een paar zwanger zijn in dit topic! Goed om te wachten tot na het weekend, het veranderd er niets aan behalve dat je dan nog een betere test kan doen. Ik duim voor je!
En Carlie, ik zit bij een club die heet: Wij gaan voor de eerste, jij ook? Klein clubje, en leuke gesprekken. Het is even hier je weg zoeken maar als je eenmaal een paar leuke clubjes hebt gevonden voel je gelijk het lotgenoten-gevoel :-D
Hey wannabmom, Leuk die clubs... ik heb me aangemeld voor de "Wij gaan voor de eerste..." club... nu nog wachten op goedkeuring Lijkt me leuk om gezellig mee te kletsen. Groetjes!
Jaaaa! Ook wij zijn bezig voor ons eerste wonder, ook ons eerste ronde. Heb mijn onttrekkingsbloeding gehad, maar nog niet mijn eerste menstruatie.. We zijn al wel bezig met het klussen Het kan voor mij maar niet snel genoeg gaan
Toch wel ff leuk dat je zo toch kan praten over zwanger worden!! Ik weet niet hoe het met jullie zit. Maar wij houden het verder voor ons. Voor eventuele teleurstellingen en ook wel fijn dat je t met z'n 2en aan gaat! Succes allemaal. Hou jullie op de hoogte! 27 jaar. 8.5 jaar gelukkig samen!!
Heel leuk om zo met elkaar te praten. Voor mij is het nu cyclusdag 30 en ik vermoed een dezer dagen ongesteld te worden. Of nog beter, niet! Haha. Ik heb ovulatietesten geprobeerd, maar ik twijfel of ik wel echt mijn eisprong heb gevonden. Als ik dit weekend niet ongesteld ben geworden, wil ik gaan testen. Dat vind ik zóóóó spannend! Hebben jullie ervaring met ovulatietesten?
Ohhww spannende tijd die er aan zit te komen!! Nee geen ervaringen met ovulatie test. Voor mijn gevoel weet ik ongeveer waar mijn eisprong zit. Kan het ook zien. Tenminste dat denk ik dan...aan de "witte vloed". Nou ik duim met je mee de komende dagen!! Succes! 27 jaar. 8.5 jaar samen. 2 jaar samenwonend!
Spannend Carlie! Ik zit in precies hetzelfde schuitje als jij. Mijn gemiddelde cyclusduur is 29 dagen, dus ik zou vandaag mogen testen... Had eergister, gister en vannacht best last van menstruatiekrampen en soort spierpijn, maar dat is nu weer helemaal weg. Normaal gesproken zet mijn menstruatie echt door na een halve dag krampen. Óf ik ga vanmiddag testen, of anders maandag... ik durf niet! Haha... Herken je dat een beetje?
@essie, van witte vloed heb ik nu 'last' nu ik op mijn menstruatie wacht. Is het niet zo dat je tijdens je vruchtbare dagen ander slijm hebt? @inges, even afwachten nog of die krampjes ook iets betekenen. Heb je ondertussen al getest??? (Ik ben echt niet nieuwsgierig hoor, haha) Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook heel spannend vind om te testen. Aan de ene kant spannend omdat het de eerste keer testen is en aan de andere kant spannend wat de uitslag zal zijn. Ik probeer tot zondag te wachten. De afgelopen dagen heb ik witte afscheiding en steken in mijn onderrug. Ik word me wel bewust van alle kleine 'seintjes' die mijn lichaam afgeeft. Eerder nooooooit op gelet. Now we wait (ik doe echt mijn best)
Hoi hoi, Ik ben 12 september getrouwd en sinds september gestopt met de pil. Na 29 dagen ongesteld geworden, wel heel licht. en maar 1 dag. Nu voelde ik een paar dagen geleden een soort plop in me buik. Werd er wakker van. Weten jullie misschien wat dat zou kunnen zijn? Misschien een eisprong? Ik denk nu ook bij alles. Zou het al kunnen zijn dat ik zwanger ben? Maar aan de andere kant wil ik er niet teveel mee bezig zijn. Ze zeggen dan dat het minder snel lukt. De eerste maand na het stoppen met de pil, had ik heel veek kwaaltjes. het leek ook op zwangerschapskwaaltjes, maar het was gewoon ontpillen. Nu nergens meer last van. Hoop dat het bij iedereen snel raak is!
Carlie: Ik heb deze maand ook ovulatietesten gedaan. Maar telkens een heel licht streepje. maar niet net zo gekleurd of donkerder dan de controlestreep. Heb vanaf dag 12 elke dag getest. Maar heb ook gelezen dat je soms 2x per dag moet testen om je eisprong te vinden. En niet teveel drinken van tevoren. (Dat lukt bij mij al niet, want ik drink wel veel, en als ik een paar uur niet drink, hoef ik ook niet naar de wc. dus testen voor de ovulatie wordt dan moeilijk)