Ik snap mijn lichaam niet

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Julias, 22 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Bijna 11 maanden geleden is mijn lieve dochtertje geboren. Na 4 maanden weer mijn eerste menstruatie en vervolgens een cyclus van 46 dagen waardoor ik tussendoor maar getest had omdat ik er onzeker van werd. Vervolgens redelijk stabiele cyclussen van 31, 37 en 30 dagen. Maar nu zit ik al op dag 62 en na 2 negatieve testen met 5 en 6 weken weet ik niet meer wat ik moet. Ik kan hier heel slecht tegen. Ik heb soms last van mijn buik en dan denk ik dat het eindelijk los zal breken, maar steeds niks.

Ik geef alleen nog in de ochtend bv en aanvullend krijgt ze een fles omdat ze er niet genoeg meer aan heeft. Ze drinkt me nu dus we leeg, wat voorheen niet het geval was. Dat is eigenlijk de enige reden dat ik denk dat ik nu zo'n lange frustrerende cyclus heb. Ik gebruik geen pil, omdat ik dus nog bv geef, maar gebruiken condoom. Ik heb niet het idee dat ik zwanger kan zijn, ookal speelt mijn hoofd met me omdat ik soms dingen denk te voelen.

Is het enigzins 'normaal' om na 3 redelijk dezelfde cyclussen ineens zo'n uitschieter te hebben? In combi met de bv wellicht dus wat ik als enige logische verklaring kan geven en moet ik dus geduld hebben. Of zou dit een doktersbezoek waard zijn?

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Mijn gyn vind qua cyclus alles normaal als je BV geeft. Dan kan je ee gewoon niet van op aan. Denk dat dat dus de reden is bij je. Je kunt er nu weinig aan veranderen. Pas als je stopt met borstvoeding kan je iets zinnigs over je cyclus gaan zeggen.

3. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh als je nog bv geeft is dit heel normaal. Bij mij werd het pas helemaal normaal toen ik 5 maanden met de bv was gestopt.

4. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Nou vandaag weer rood! Na 63 dagen! Ben wel benieuwd naar het verloop dan, maar wel een opluchting dat het normaal kan zijn en weer gerust dat alles in orde is.

5. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja hier 2 redelijk normale cyclussen en daarna een uitschieter. Ik gaf geen borstvoeding. Na ongeveer 4 maanden voor het eerst weer ongesteld en daarna duurde het zeker een paar cyclussen voordat alles weer 'normaal' was.
    Enige vervelende is dat je elke keer maandverband bij je moet hebben voor de zekerheid.

6. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Het heeft dus niet eens altijd met bv te maken! Ook goed om te weten! En inderdaad de onzekerheid wanneer het gebeurd is vervelend. Je zit er toch een soort op te wachten hoe vervelend het ook is.

Deel Deze Pagina