ik snap mijn lijf niet.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door toetie, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik ben bij onze kleine meid zwanger geraakt na de prikpil met een primolut kuur dus weet eigelijk niet hoe mijn lijf in dat opzicht werkt.

nu zijn we bezig voor een kindje, broertje/zusje maar ik ben nou sinds augustus/oktober zonder pil ben in december voor het eerst ongesteld geworden.

mijn cyclus is gemiddelt 29 dagen uitgaant hoeveel dagen ze zijn geweest en hoeveel cyclussen heb gehad gedeelt daardoor.

snappen jullie het nog.

mijn vraag is nu hoe kom ik erachter wanneer ik mijn eisprong heb want lees vanalles hier maar ik snap het niet echt.
    ik wilde eigenlijk niet met ovu testen beginnen maar hoe kom ik er dan achter?

ik hoop dat jullie het beter te snappen dan ik zelf.

2. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Ik heb het wel met zo'n ovutest gedaan en beide keren in no time zwanger........ maar de menigen zijn vedeelt hierover (niet altijd betrouwbaar??)
    Je kan ook je temperatuur bij houden, weet alleen niet precies hoe dat werkt. Rond je ovu is je temp het hoogst, geloof ik ......
    Dus ik hoop voor je dat een ande je daarin nog verder kan helpen!

3. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    idd je temp bijhouden ( zijn grafiekjes voor ) helaas zie je dan pas achteraf wanneer je eisprong was.
    je komt er zo wel achter na hoeveel dagen je gemiddelt je ei hebt...

succes

4. karolientje

karolientje Actief lid

15 okt 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    je word ongesteld, dan ga je 11 dagen naar je menstruatie beginnen met het liefst clearblue ovulatie testen(vrij duur) maar super goed. s ochtends voor 8 uur en s avonds naar 8 uur als je positief test ga je beginnen met klussen ( denk dan maar zo vaak mogelijk) ik krijg inseminaties dus vandaar dat ik dit weet dit advies heb ik vanuit het ziekenhuis.. succes!!

5. karolientje

karolientje Actief lid

15 okt 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    btw clearblue is wel goed want die moeten wij vanuit het ziekenhuis gebruiken, en inseminaties is duur dus dan gaan ze geen slechte test adviseren lijkt me,.. Ga er vanuit dat dit ook prima werkt bij een natuurlijke zwangerschap, want dan begint ook je ovulatie vanaf de 11de dag, ik heb meestal rond dag 12 of 13 een smiley(positieve test) en ik moet dan de volgende dag komen naar het ZH. clearblue meet de LH piek (dan doen de andere testen niet) en dan zit je het dichtst bij je eisprong.. hoop dat wat hebt aan me advies.

6. kellyxxx

kellyxxx Actief lid

3 apr 2012
    104
    0
    0
    ik ben 1 van de weinige die het geluk heeft men eisprong zeer duidelijk te voelen.. het is een stekende pijn en afwisselend elke maand aan 1 kant.. ik krijg 2 dagen van tevoren al duidelijk veel slijm.. op de dag dat men eisprong is is het slijm zeer helder en heel rekbaar. mss moet je gewoon je cervixslijm is in het oog houden.. eerst is het heel plakkerig en wit en wordt me de dag helderder.. het lijkt dan op eiwit (sorrie voor de uitleg) :) wil je alleen maar helpen. de dag na men eisprong ben ik volledig droog... tijdens men ovulatiedagen moet ik ook inlegkruisjes dragen.
    ik hoop dat je hier iets aan hebt.

groetjes kelly

7. karolientje

karolientje Actief lid

15 okt 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    kelly, ja dat klopt helemaal, hebt dan meer slijm en als je het tussen je vingers pakt kun je er draadjes meer maken.,. klinkt idd raar maar ja, je moet er wat voor over hebben als je zwanger wilt worden ghe ghe.

8. kellyxxx

kellyxxx Actief lid

3 apr 2012
    104
    0
    0
    ik heb pre seed liggen in huis, we gaan deze maand is proberen of het iets helpt.. :)

9. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik ben bang als ik echt met ovutest ga beginnen het een te geobsedeerde tijd word want dan ben je er zo mee bezig.

ik merk ook wel de pijntjes kellyxxx maar is dat dan de eisprong?

ik vind het ook wel een nadeel dat mijn vriend altijd werkt van 17.00 tot minimaal 02.00 a 05.00 dan komt de volgende ploeg.

ben ook bang dat ik dus er zoveel mee bezig ga zijn maar kan moeilijk zeggen tegen de kleine schat houd je oogjes eens dicht mama en papa willen even iets met zen 2en doen haha nee daar beginnen we niet aan.

10. kellyxxx

kellyxxx Actief lid

3 apr 2012
    104
    0
    0
    de pijn kan ik beschrijven met een heel felle steek die een paar uur aanhoud terhoogte van de lies.. ik heb het enkel hard als het aan men linkereierstok gebeurt.. aan men rechtereierstok heb ik de pijn iets minder fel..
    ik weet dat dit de eisprong zeker was omdat ik dag erna echo heb gehad bij de gyn en hij vertelde me die pijn gisteren was je eisprong..
    ik vind die pijn verschrikkelijk dan en van vrijen is op dat moment geen sprake omdat ik amper kan rechtstaan erdoor.. zoals ik al zei aan men rechterkant valt het goed mee
    ik hoop dat we allemaal snel een positieve test in ons handen hebben, ik duim in ieder geval al voor jullie
    xx kelly

Deel Deze Pagina