Dun baarmoederslijmvlies, langer over doen om zwanger te worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Meiski1985, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meiski1985

Meiski1985 Actief lid

1 jun 2012
    249
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag allemaal,

Ik lees al heel wat jaren mee, gewoon voor de leuk ;) maar toch nu geregistreerd omdat wij na mijn laatste pilstrip (deze maand) willen beginnen aan kinderen.
    Nu heb ik de laatste maanden wat pilproblemen gehad qua doorbraakbloeding en bruin verlies waardoor de dokter mij onderzocht heeft. Hij geeft aan dat ik door de vele jaren pilgebruik (nu zo'n 14 jaar) dun baarmoederslijmvlies heb wat een zwangerschap zal bemoeilijken omdat dit nu minder helpt om het zaadje omhoog te brengen. Hij gaf aan dat ik rekening moet houden met zeker min. 6 maanden voordat dit weer volledig hersteld is.

Wie heeft hier ervaring mee en klopt het wat hij zegt?

Alvast bedankt voor het beantwoorden :)

Groetjes!

2. mime29

mime29 Actief lid

20 mrt 2012
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Hoe weet de huisarts dat je dun baarmoederslijmvlies hebt? Heeft hij een inwendige echo gemaakt???
    Ik vind het erg raar dat hij zegt dat het kan herstellen in 6 maanden.... Het is niet een kwestie van herstellen. Je hebt het of je hebt het niet.
    Ik heb ook dun baarmoederslijmvlies. Ik ben hier achter gekomen toen ik in de mmm terecht kwam. Na vele onderzoeken en operatie is gebleken dat dit mijn probleem is waarom ik niet zwanger word. Wanneer je bmvlies te dun is (moet minimaal 7 mm zijn volgens mijn gynaecoloog), heeft innesteling weinig kans.

De huisarts heeft niet alle wijsheid in pacht meis. Gewoon lekker gaan proberen voor jullie kindje!

3. Meiski1985

Meiski1985 Actief lid

1 jun 2012
    249
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi mime29,

Dank je wel voor je reactie. Hmm nee heb geen inwendige echo gehad. Vanaf januari heb ik last gehad van veel bruinverlies, soms een druppel helder rood bloed. Allemaal heel vaag. Trekkerig gevoel in mijn buik en ik had het gevoel dat er gewoon iets niet goed zat. Toen kreeg ik een echo en gaf hij aan dat dat allemaal komt door dun baarmoederslijmvlies omdat ik de pil al zo lang gebruik en dat als ik kinderen wilde ik rekening moest houden met +- 6 maanden voordat dat weer goed gaat komen. Ik heb er ook geen verstand van :( maar ik begrijp dus dat hij dit helemaal niet kan weten?

Wat vervelend voor jou dat je daardoor zo lang bezig bent met kindjes krijgen. Ik wens je heel veel succes en sterkte en ik hoop dat je gauw een positieve test in handen hebt. :)

4. mime29

mime29 Actief lid

20 mrt 2012
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad, zonder inwendige echo kun je niet weten hoe je bmvlies eruit ziet! Bij de echo kan dit namelijk gemeten worden. Dit is dus gewoon onzin wat de huisarts zegt. En van dat herstel helemaal.... erg vreemd. Dus ga er maar niet vanuit meis, en gewoon met volle moed er tegenaan! ;)

5. mime29

mime29 Actief lid

20 mrt 2012
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    En nog even over de dikte: hier kunnen ze wel wat aan doen dmv hormonen spuiten of slikken hoor! Ik heb menopur gespoten, maar dit heeft helaas nog geen zin gehad. Ga nu over op de progynova pillen. Hopelijk wordt het bmvlies daar wat dikker van!

6. Meiski1985

Meiski1985 Actief lid

1 jun 2012
    249
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ben ik toch blij met mijn huisarts :p heb altijd van zulke vage antwoorden van hem maar goed, we zien wel hoe het loopt :) we gaan gewoon rustig aan doen...

Wat jammer dat dat bij jou nog geen effect had. Ik hoop dat de andere pillen wel het gewenste effect geven. Heel veel succes!!!

Deel Deze Pagina