Afgelopen zaterdagmiddag had ik een positieve ovulatietest (dipstick) Ik heb toen ter controle een digitale clearbluetest gedaan, die was ook positief. Tot zover dus nog niets aan de hand. Maar ik bleef maar buikpijn houden, die leek op ovulatiepijn. Voor de zekerheid vandaag (woensdag) nog een ovulatietest (dipstick) gedaan. Die was hartstikke positief, teststreep donkerder dan controlestreep zelfs. Maarrr... De digitale clearblue daarna gedaan, die geeft negatief. De laatste test herhaald, en weer hetzelfde. Huh???? Kan iemand mij vertellen hoe dit kan? Ik test eigenlijk nooit ZO positief op die dipsticks als nu...
Je bent waarschijnlijk zwanger! Ik had dit ook een week na positieve ovulatie test van clearblue, bleef ik klachten hebben, ik dacht misschien was de ovulatietest fout, ik deed er nog een en die was terug positief. Ik heb toen naar gynaecoloog gebeld en die zei dat ik nog even moest wachten en een zwangerschapstest moest doen, dus heb ik 4dagen voor NOD getest en ja hoor hartstikke positief!
Bedankt voor je reactie RSL. Dat die positief zijn, dat weet ik. Maar waarom is de clearblue digitale test (2x gedaan) dan negatief? En hoezo had ik vier dagen geleden ook al positieve testen (zowel dipstick als Clearblue)
@Roos Maar ik heb waarschijnlijk zondag mijn ei gehdad, zaterdag op zijn vroegst. Dan ben ik nu hooguit 4 DPO. Lijkt me onmogelijk om dan positief op zwangerschap te testen...
Je zou voor de zekerheid een zwangerschapstestje kunnen wagen? Misschien dat je vorige menstruatie dan toch niet echt een menstruatie was? Ik heb zelf nooit langer dan twee dagen een positieve test gehad. Wel zo als die van jou, maar werd inderdaad ook altijd gezien door de cb test
Een positieve ovulatietest is geen garantie dat er ook daadwerkelijk een eisprong plaatsvindt! Dat is een denkfout die veel mensen maken. Het geeft alleen de LH-piek weer en niet de eisprong zelf! Kan heel goed zijn dat je ei de eerste keer dus niet gesprongen is en het nu, een aantal dagen later, nogmaals probeert. Bovendien schrijft TS dat haar ovulatietest "nog nooit zo positief is geweest", dus blijkbaar heeft ze nu pas haar daadwerkelijke LH-piek te pakken in tegenstelling tot een paar dagen geleden. Aan de slag dus TS en veel succes! Hopelijk over twee weekjes een positieve zwangerschapstest!
@Behappy Klopt wat je zegt. Juist om die reden heb ik vandaag nog een keer ovulatie getest. Misschien dat het zaterdag niet was doorgezet. Maar dan snap ik nog steeds niet waarom vandaag (2x) de dipsticks knalpositief zijn, en de clearblue (2x) negatief.
Ik heb ook al enkele keren gehad dat de clearblue positief gaf en mijn dipstick ook positief.... En 2 dagen later dipstick nog steeds knal en cleurblue niks..... Ben daarom Ook gestopt met clearblue werd er zo zenuwachtig van elke x dat het na mijn idee jet klopte....
Oke ik heb weer gelezen met mn ogen dicht zie ik... Maar ik ozu toch voor de zekerheid klussen. De ronde dat ik zwanger werd had ik mijn eisprong pas op dag 44.. de eerste keer is mijn eitje blijkbaar niet gesprongen. De langste cyclus daarvoor was 37 dagen.. Dus het kan maar zo...
Je ovu testen zijn nu toch niet posi ? Streep is aanwezig maar niet donkerder en op onderste al lichter. ( of kijk ik naar het verkeerde streepje ?)
Ik had het vorige keer ook! De testen bleven positief ik snapte er niks van uiteindelijk ook gestopt met testen omdat ik zeker wordt dat het die maand niks werd. 2 weken later stond ik met een positieve zwangerschapstest. Ik hoop voor jou ook het geval.
Het rare verhaal krijgt nog een spannend vervolg. Vandaag op 6 a 7 dpo heb ik een tuurtest in mijn handen. Zelfs mijn vriend zag het streepje meteen, en die is altijd heel sceptisch... Ik weet dat het veelste vroeg is, maar ik heb best wat klachten en die aanloop van deze ronde (zie eerste bericht) was zo vreemd dat ik toch benieuwd was. Maarrr... Het is een zwanger & kids early test. En die zijn zo onbetrouwbaar! Vorige maand had ik ook een tuurstreep (weliswaar veel lichter dan nu) en toen was het ook niet raak. Om de proef op de som te nemen heeft mijn vriend toen ook over een staafje geplast. En... Ook een tuurstreep! We waren wel even bang dat HIJ zwanger zou zijn. Nog maar even wachten dus...
Hey meis dat streepje is wel te zien hoor! Maar wat je zegt erg onbetrouwbare testen, ik zou even 2 voor 5 ban kruidvat halen en die doen! Succes!
Ik zie t streepje zonder te turen maar hoor idd vaak negatieve verhalen over deze testen. Zou volgende week met k2v5 testen.