miauw au

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lovewinnie, 18 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    heb zo in de deuk gelegen vanmorgen om weer een leuke opmerking van mijn dochter. wij noemen he geslachtsdeel van een meisje poesje of plasser en eigenlijk gebruik ik in het algemeen poesje. nu ineens vanmorgen zij ze heel de tijd "miauw au" denk wat is er nu toch zie jij een kat die ik nie zie? allemaal maar rondkijken. gaat zze naar de wc voor een plasje zag ik dat der onderkantje wat schraal was. ineens snapte ik het. der poesje deed pijn haha. wel fijn dat die kleintjes het zo in hun eigen woorden uitleggen he.

vind het soms zo grappig hoe kindjes dingen verdraaien en verwoorden op een totaal andere manier. dit is maar een van de zoveel dingen maar vond hem wel erg grappig.

nog een voorbeeldje
    van het weekend stond ik kip te snijden en zoals altijd als ik aan het koken ben pakt ze een krukje en gaat langs het aanrecht staan. vraagt ze wat ik aan het doen ben. zeg ik "even een kippetje snijden schat" kijkt ze me heel zielig aan. "o mama kippetje heeft pijn" echt met een droevig hoofdje alsof ik hem aan het slachten was. in haar ogen is een kip een vrolijk tokkend vogeltje en dan ligt er z'n blanke roze lap glibber op een bord. ik haar op een kinderlijke manier uitlegt dat vlees van diertjes afkomt en dat die diertjes nu in de hemel zijn en wij ze gaan opeten. ze snapte het wel en vond het oke dacht ik. niks meer gehoort van der en ineens met het eten beseft ze het weer. dit vlees is een dier. spontaan zegt ze "kukeleku" en vlees eten dat zit er voorlopig niet meer in

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha je moet echt uitkijken met wat je zegt hè? ;) Ik lig hier ook regelmatig in een deuk. Vooral als Eva net wakker is, dan heeft ze van alles in haar hoofd en begint te ratelen. Laatst toen ik haar kamer binnenkwam: Eva: Papa? Ik: Papa is werken. Eva: Met de auto, papa boodschappen doen, papa dan karretje pakken en koekjes pakken, met 2 handjes, anders past niet, 1 handje, boem (beweging met handjes) koekjes vallen op de grond, niet de bedoeling. Papa dan koekjes eten, hap! Lekker, jammie jammie!
    Ik: Goedemorgen lieverd, lekker geslapen?

:)

En zo hebben we elke ochtend wel een ander verhaal ;)

3. PollekePiek

PollekePiek Actief lid

19 jul 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet heel raar bedoeld hoor, maar ik snap de uitspraak helemaal..
    Een poesje is toch gewoon een poes, die miauw zegt? Moet zeggen dat ik de benaming wel wat verwarrend zou vinden..!

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja zo gaat het hier goed als we vis eten.. maar als we een visje eten.. dan is ze bang dat we de goudvis gaan opeten :)

Ze wil altijd alles proeven tijdens het koken.. en meestal mag dat ook wel (ook als ik weet dat ze het vies vind zegmaar)
    Maar laatst wilde ze dus rauwe kip proeven :)
    Uitgelegd dat ze daar buikpijn van kan krijgen.. ok.
    Toen kreeg de poes wel kip (restjes) en meteen "abby! daar krijg je buikpijn van!"
    dus uitgelegd dat poesjes geen buikpijn krijgen van kip maar anne wel. maar dat anne nooit buikpijn krijgt van paprika... en dat abby daar wel buikpijn van krijgt.
    Nu is het bij alles... "daar krijgt abby buikpijn van he?" of "daar krijgt abby geen buikpijn van he?" als het kip/vlees is :)

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik had dit topic net nodig :) Even lachen :) Thijmen heeft soms ook dingen waar ik helemaal dubbel om lig. De laatste tijd gaat hij ons bij het puzzelen of voorlezen steeds zeggen: goed zo mama of goed zo papa...

En hij heeft heel vaak dat hij bij dingen die hij doet zegt: Oma ook douchen, of Oma ook slapen... heel schattig :)

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@rosao: niet dippen he :)

wij hebben overigens vandeweek oma gebeld om te vragen of oma aan het koken was :)

oma moest erg lachen en bekende dat ze patatjes ging eten :)

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Huh????

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha Eva praat ons ook telkens na. Als ik haar iets geef zegt ze heel vaak: dank je wel mama, lief van jou! Of ze zegt: goed zo mama, goed uitgekozen! (als ik bv. haar kleertjes heb gepakt)

En ook zo pienter als ik ga douchen: zusje ook douchen!

9. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Doet hij dat al lang? ;)

Alles wat we doen is het hier ook 'Keld ook', ga ik de deur uit 'Keld mee..' en ga zo voort.

Op sommige dagen word ik er gek van!! :D

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hahaha Snoopy, alles wat jij beschrijft komt me heeeeeeeeeel bekend voor! Heeeeeeeerlijk, die brabbelende peuters :D

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Echt heerlijk hè, ik kan er zo van genieten! Ook zo heerlijk als papa haar 's ochtends uit bed haalt en ik Eva door de babyfoon hoor praten. Het maakt niet uit hoe ik me voel, ik word dan altijd weer supervrolijk!

Deel Deze Pagina