Ivm pcos loop ik bij een gynaecoloog. Ben deze maand aan clomid 50 begonnen, eerst niets te zien, uiteindelijk bleek er toch iets te groeien. Nou had ik gister voor het eerst ever een positieve ovulatietest, keek m'n ogen uit. En vanochtend was m'n temperatuur opeens met 0,3 gestegen. Ik ging er dus van uit dat ik vannacht mijn eisprong had gehad. Maar nu was ik net in zh, en daar zat dus nog steeds een follikel van inmiddels 28,3 mm, dus niet gesprongen.. Ook samenlevingstest uitgevoerd en daar was veel activiteit in te zien, dus zaadjes konden er goed doorheen komen, dat was 2 dagen geleden nog niet zo.. Maar waar komt dan die temperatuurstijging vandaan? Ik ben er even moedeloos van, terwijl ik weet dat er vrouwen nog veel langer bezig zijn hoor, echt waar.. Maar na het goede nieuws dat er toch iets groeide en positieve ovulatietest nu weer dat het toch niet was en het dus ook kan blijven zitten.. buh
Een tempstijging hoeft nog niet veel te zeggen. Kans dat hij morgen toch weer lager is. Het kan namelijk zijn dat je het bijvoorbeeld extra warm hebt gehad vannacht om de een of andere reden. Even afwachten dus. Maar 28mm? Is dat niet erg groot? Dacht da eitjes zo rond de 25 mm sprongen. Maar ben er geen expert op, want loop zelf niet in de MMM. Eén ding is zeker je eitje groeit goed en zal ook snel springen. Hopelijk mag dit dan ook meteen een gelukseitje zijn.
@Zsa hey meis, ik heb dit toevallig ook net gehad...ik dacht dat ik woensdag mn eisprong had gehad heb die dag een ovulatietest gedaan en positief....later die dag weer getest en was lichter geworden dus ik dacht ok heb nu mn eisprong gehad...de volgende dag ook een temperatuurverhoging van 0,4!!! maar deed die middag weer n test en was echt een knaltest toen dacht ik huh heb ik toch al gehad dus toch maar voor de zekerheid weer geklust hihi...en vanochtend nog weer gestegen met 0,2 dus denk nu wel echt dat mn ei gesprongen is!!! maar weet verder ook niet hoe dat kan meis...mss idd wat toto zegt, dat je mss warm gehad hebt die nacht?! maar bent dus niet de enige!!!
Irritant zeg! Ik haat afwachten. Ik doe vanmiddag weer een test idd. Met clomid kunnen ze langer doorgroeien voor ze springen, maar kan ook cyste worden
vergeet niet dat bij een positieve ovulatietest het eitje pas na 24 tot 48 uur springt he! Dus als jij gisteren een echt positieve ovulatietest had, dan springt je eitje vandaag of morgen. En de temperatuurstijging is ook echt niet bij iedereen hetzelfde. Toen ik met clomid 50 en follikelmetingen bij de gynaecoloog liep, kwam ik er ook achter dat de ovulatie volgens FF een dag eerder was dan daadwerkelijk het geval. Dus de stijging waar FF de ovulatie aan vasthangt is zeker niet bij iedereen coorecht. Ik zou zeggen, nog een ovulatietest doen en is hij nu duidelijk negatief, maak het dan nog maar even extra gezellig!